یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
لطفیان

حوزه/ دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس اهل‌سنت گفت: اسلام امروز برای رویایی با غرب انتخاب شده و هزار سال است که رقیب بلامنازع در برابر اندیشه غربی به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار حوزه از ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم لطفیان امروز در سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی که در ارومیه برگزار شد، با اشاره به سخنی از فردریش هگل که در رابطه با ایران بیان کرده است اظهار داشت: به نظر وی، تاریخ با ایرانیان آغاز شده چون برای جهان آغازی قائل شدند و پرچم‌دار حق هستند.

دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس اهل‌سنت گفت: هم‌اکنون رقابتی بین مذهب و سکولاریسم ایجاد شده است و از سوی دیگر گرایش به معنویت در جهان فراوان بوده و بی تردید اگر شرح صدر وجود نداشته باشد، همبستگی بین امت اسلامی اتفاق نمی‌افتد.

وی بیان کرد: بی‌تردید با همبستگی کشورهای اسلامی، نور علم و عقل و معنویت به وجود می‌آید.

اسلام رقیب بلامنازع اندیشه غربی است



حجت‌الاسلام والمسلمین لطفیان افزود: باید به ارزش‌های مشترک امت اسلامی پایبند بود، در این راستا وحدت، وفاداری، تعاون و رایزنی و مشورت جزو ارزش‌های مشترک امت اسلامی هستند.

وی خاطرنشان کرد: وحدت به معنای رنگ الهی گرفتن بوده و جامعه اسلامی باید رنگ الهی به خود گیرد چون رنگ‌ها در پرتو رنگ الهی از بین رود.


دبیر شورای برنامه‌ریزی مدارس اهل‌سنت تاکید کرد: اگر امت اسلامی خواهان ماندگاری در صحنه تاریخ باشد باید وارد وادی وفاداری و خیرخواهی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین لطفیان با اشاره به اینکه برخی عقد اسلامی را دچار گسست کرده‌اند، گفت: علاوه بر آن عقد اخوت و برادری، امامت و ولایت باید در امت اسلامی به وجود آید، چون به غیر از آن، امت اسلامی دچار مشکل می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مشورت و رایزنی در جهان اسلام اظهار داشت: خداوند متعال خطاب به پیامبر(ص) فرمود که حتی اگر از گنجینه الهی سیراب شوید باید مشورت و رایزنی داشته باشید چون برای همبستگی امت اسلامی بسیار مهم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین لطفیان با تاکید بر اینکه جامعه اسلامی باید به استقلال برسند تصریح کرد: این در حالی است که انگلیسی‌ها برخی کشورهای دنیا مانند هندوستان را سال‌ها مورد مستعمره قرار داده و بنابراین استقلال امت اسلامی به پهنای جهان اسلام اهمیت دارد و ما به دنبال تاثیرگذاری امت اسلامی هستیم.

وی تاکید کرد: بی‌تردید اقتصاد باید مولد بوده نه اینکه مقلد و مصرف گرا باشد، هر چند که مسئله فرهنگی از مسائل اقتصادی و سیاسی مهمتر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین لطفیان بیان کرد: اسلام امروز برای رویارویی غرب انتخاب شده و هزار سال است که رقیب بلامنازع در برابر اندیشه غربی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha