یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ماموستا کریمی

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب گفت: برای ایجاد وحدت باید به قرآن و سنت و مراجع رجوع کنیم و بذر اختلافات را بخشکانیم. در حقانیت خود متحد باشیم و در مقابل دشمن بایستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، ماموستا کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب در سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با عنوان "همکاری‌های اسلامی برای دستیابی به ارزش‌های مشترک" که در تالار وحدت شهرستان ارومیه برگزار شد، ضمن خیر مقدم به مهمانان داخلی و خارجی کنفرانس، بر ضرورت وحدت مسلمان تاکید کرد و گفت: رفتار، حرکات و استنتاجات علما باید مبتنی بر تبیین و تحقیق باشد تا جهالت و عداوت از بین برود، اگر باورها را اصلاح کنیم، اعمال ما درست می شود.

وی ادامه داد: ما باید به جوهر دین بپردازیم که در اصول آن مشترک هستیم؛ همه ما اهل محبت، دین، تحقیق و پژوهش هستیم. دین ما، دین تشخیص است که باید آن را علنی و همگانی کنیم.

ماموستا کریمی افزود: ما احتیاج به یک راهبرد جدید داریم که مصالح کل عالم اسلام را در نظر بگیرد و مبتنی بر مسائل روز باشد. باید یک صدا باشیم و یک عمل را از خود نشان دهیم، چرا که مشترکات زیادی داریم.

وی تاکید کرد: برای ایجاد وحدت باید به قرآن، سنت و مراجع رجوع کنیم و بذر اختلافات را بخشکانیم. در حقانیت خود متحد باشیم و در مقابل دشمن بایستیم.

مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و مذاهب تصریح کرد: تقابل، عامل فنا و تفاوت راز بقاست. باید بر مشترکات تاکید کنیم و نقد و رفتار ما نباید به گونه ای باشد که موجب شادی دشمن شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha