دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز

حوزه / نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: باید موج و طنین وحدت در کشور و سایر کشورهای اسلامی برقرار باشد تا تأثیرات مثبت آن در امت اسلامی نمایان شود و در این راستا باید امکان‌سنجی شود تا در سایر کشورها و قاره‌ها نیز چنین اجلاسیه‌هایی به عنوان وحدت اسلامی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار حوزه از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز نماینده مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی در ارومیه، با اشاره به اینکه این برگزاری همایش منطقه‌ای در کنار برگزاری همایش اصلی در هفته وحدت، ابتکار خوبی است، اظهار داشت: باید موج و طنین وحدت در کشور و سایر کشورها برقرار باشد تا تأثیرات مثبت آن در امت اسلامی نمایان شود و در این راستا باید امکان‌سنجی شود تا در سایر کشورها و قاره‌ها نیز چنین اجلاسیه‌هایی به عنوان وحدت اسلامی برگزار شود.

وی تصریح کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، کمونیسم، امپریالیسم و لیبرالیسم جزو مکتب‌هایی بود که در دنیا جایگاه و پایگاهی داشتند، اما پس از آن با نامه امام خمینی(ره) به گورباچف و فروپاشی نظام کمونیستی، سُست ‌بنیان بودن آنها نمایان شد.

وی خاطرنشان کرد: مخاطبان تقریب و اندیشمندان اسلامی، اگر بتوانند همفکری با کشورهای مسلمان داشته و یک مسئله را مطرح و راه حل خوب ارائه دهند، مقدمات اجرایی شدن آن فراهم می‌شود تا گام‌های مهمی به سوی آموزه‌های اسلامی برداریم.

حجت الاسلام والمسلمین دیرباز، تصریح کرد: هم اکنون هوش مصنوعی دغدغه‌ای برای بشر شده و ممکن است مشکلات و مخاطراتی را برای کشورهای اسلامی به وجود آورد، اما کشورهای اسلامی می‌توانند دور هم جمع شده و راه‌حلی برای این مشکل ارائه دهند و همین خود می‌تواند وحدت را در امت اسلامی ایجاد کند.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: هم اکنون هجمه علیه اسلام و آموزه‌های اسلامی بیشتر شده و علما و اندیشمندان اسلامی و توده‌های مردم همواره با این مشکلات مواجه هستند، بنابراین اگر بتوان در چنین اجلاسیه‌هایی چند شبهه را مطرح و پاسخ منطقی به آن به‌صورت مشترک ارائه کرد، در تثبیت و تقویت امت اسلامی گام‌های مهمی برداشته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در امت اسلامی و غیراسلامی مشکلات مشترک بسیاری وجود دارد، یادآور شد: در این راستا نیز باید امت اسلامی پیش‌قدم شده و راهکار ارائه دهند که می‌تواند به وحدت امت اسلامی کمک کند.

حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز، تأکید کرد: اگر مشکلات کشورهای اسلامی احصاء و برای آن مسائل مبتنی بر آموزه‌های دینی راهکار ارائه شود، وحدت بین امت اسلامی تقویت خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha