شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
محی الدین

عالم دینی ترکیه گفت: با توجه به اینکه صهیونیست‌ها هیچ گاه خواب ندارند مسلمانان باید بیدار باشند و اختلافات و تنش‌ها را کنار گذارند چون در غیر این صورت نمی‌توان بحران سوم را پشت سر گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، محی‌الدین ییلدیریم در سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی که به میزبانی ارومیه در تالار وحدت برگزار شد، با تقدیر از دولت اسلامی ایران و نهادهای حکومتی و دولتی و برگزارکنندگان این مراسم اظهار داشت: علما و بزرگان ترکیه اهمیت فراوانی به برادری و برابری مسلمانان دارند چراکه وحدت و اتحاد، راه سعادت بشری است.

وی افزود: علما و بزرگان مسلمان در راه عبور از مسیری سخت و دشوار هستند چون خون‌های فراوانی در راه اسلام ریخته شده و مسلمانان به جان هم افتادند و از سوی دیگر توطئه‌های فراوان علیه مسلمان افتاده است. بنابراین باید اراده قوی در راه مبارزه با ظلم داشته باشیم.

عالم دینی ترکیه در ادامه خاطرنشان کرد: کشورهای ترکیه، ایران، مصر و پاکستان هر کدام دروازه اروپا، آسیا و آفریقا هستند و اگر این چهار کشور در کنار هم نباشد نمی‌توان با امپریالیزم مبارزه کرد و این در حالی است که دشمن به دنبال تجزیه کشورهای اسلامی است و به همه شکل برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه صهیونیست‌ها هیچ‌گاه خواب ندارند مسلمانان باید بیدار باشند و اختلافات و تنش‌ها را کنار گذارند، در غیر این صورت نمی‌توان بحران سوم را پشت سر گذاشت بنابراین باید به وحدت اسلامی پرداخت.

ییلدیریم بیان کرد: امام خمینی(ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران پیشرو مسیر وحدت و اتحاد مسلمانان بوده چراکه وحدت مسئله بزرگی است و به همین سبب از دولت و حکومت ایران تقدیر می‌کنیم.

وی تصریح کرد: بی‌تردید باید زبان مسلمانان با یکدیگر مشترک و فراگیر بوده و زمینه مشترک ایجاد شود که منجر به اتحاد اسلامی شود و از سوی دیگر فرهنگ قدیمی را احیا کنند و به جای توجه به اختلافات به اشتراکات توجه کنند چراکه شیطان عامل اختلافات است.

عالم دینی ترکیه اظهار کرد: در طول سال مسلمانان با ظالمان مبارزه کرده بنابراین نباید به جان یکدیگر بیافتند چون حرام است بلکه باید از قطب‌بندی، نزاع و اختلاف میان یکدیگر پرهیز کنند و به سمت دوستی و وحدت حرکت کرده و از جهالت دوری کنند تا بتوان علم، عدالت، و وحدت اسلامی را برپا کرد.

وی تاکید کرد: بی‌تردید این اصل و اساس مهمی است که اگر مسلمانان در برابر دشمن و فتنه ضعیف باشند و اتحاد نداشته باشند، به مسائل اختلاف‌زا بپردازند با عقل سلیم در تضاد است و باید اصول اسلام را قبول کرد و هر مسلمان برادر مسلمان است و باید او را در آغوش خود کشد.

این عالم دینی ترکیه تصریح کرد: همچنین دین مبین اسلام فراتر از هر نژاد و قومیت است و هر جماعت برادر مسلمانان است و اگر نیت بدی نسبت به هم داشته باشد از کافران بدتر هستند و باید مسلمانان از تفرقه دوری کنند چرا و وحدت مایه رحمت و جدایی مایه ظلم و ستم است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha