دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه خارگ

حوزه/ امام جمعه خارگ گفت: برخی ترس دارند که آمریکایی‌ها در منطقه بیایند خطر جنگ به وجود می‌آید، در حالی که حضور نظامیان و ناوهای آمریکایی در خلیج فارس جنگ را منتفی می‌کند، زیرا موشک کروز دریایی ابومهدی با تخریب بالا آماده پذیرایی از آنان است و تجربه رویارویی با ایران برای آمریکا تجربه بسیار تلخی است که آن را تکرار نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمود کارگر امام جمعه خارگ در خطبه‌های نماز جمعه با تأکید بر لزوم توجه به ترانزیت و اقتصاد دریا محور، اظهار داشت: این مسأله، مهم‌ترین راهبرد خروج از تحریم هاست و این مهم با جدیت در لایحه برنامه هفتم توسعه باید در عمل مورد پیگیری قرار گیرد.

وی افزود: در کنار اقتصاد دریا پایه، برای تحقق شعار سال مبنی بر مهار تورم و رشد تولید، باید سرمایه‌ها را به سمت تولید صنایع کوچک هدایت کنیم و این مهم نیازمند آموزش، توانمندسازی و حمایت از نیروی انسانی و تأمین مالی و بازار فروش است.

وی خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی تیرماه امسال ستاد فرماندهی مرکزی ایالات‌متحده (سنتکام) اعلام کرد آمریکا علاوه بر ارسال جنگنده‌های اف ۳۵ و اف ۱۶ و ناوشکن مجهز به موشک‌های هدایت‌شونده، بخشی از نیروهای دریایی ارتش خود را نیز برای مقابله با ایران در خلیج ‌فارس مستقر می‌کند، در چند روز گذشته نیز ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا از ورود بیش از ۳۰۰۰ ملوان و سرباز آمریکایی به غرب آسیا در چارچوب طرحی که پیش‌تر وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) آن را اعلام کرده بود، خبر می‌دهد.

حجت الاسلام کارگر ادامه داد: آمریکایی‌ها خوب بدانند ایران اسلامی نسبت به هرگونه اقدام تحریک‌آمیز و غیرقانونی به‌ویژه در نزدیکی مرزهایش حساس هستند و در طول سال‌های گذشته نشان داده بر سر امنیت خلیج ‌فارس با کسی تعارف ندارد و آماده برخورد با هر نوع شیطنتی در آب‌های سرزمینی خود است.

امام جمعه خارگ تصریح کرد: برخی ترس دارند که آمریکایی‌ها در منطقه بیایند خطر جنگ به وجود می‌آید، در حالی که حضور نظامیان و ناوهای آمریکایی در خلیج فارس جنگ را منتفی می‌کند، زیرا موشک کروز دریایی ابومهدی با تخریب بالا آماده پذیرایی از آنان است و تجربه رویارویی با ایران برای آمریکا تجربه بسیار تلخی است که آن را تکرار نخواهد کرد.

حجت الاسلام کارگر خاطرنشان کرد: جرأت اقدام شجاعانه از ویژگی‌های منحصر به فرد نیروی‌های نظامی ایران است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha