دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه برازجان

حوزه/ امام جمعه برازجان گفت: مسئولان قبل از آنکه در مورد قیمت نان تصمیم بگیرند، نسبت به کیفیت نان چاره اندیشی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، اظهار داشت: اراده الهی، عمل صالـح، جامعیت رهبری الهی، حق‌محوری، یاران مخلص و باوفا، حماسه‌های تبیین‌گرانه اهل بیت(ع) در اسارت به ویژه تبیین‌گری‌ها و افشاگری‌های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) از عمده‌ترین دلایل ماندگاری نهضت عاشورا است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین عامل ماندگاری قیام کربلا روشنگری‌های امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) و اهل‌بیت(ع) بود، افزود: این خطبه‌های زینب کبری(س) و سید الساجدین(ع) و اهل‌بیت(ع) بود که نهضت عاشورا را ماندگار کرد.

حجت الاسلام مصلح، با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع)، بیان کرد: امام سجاد(ع) در طی دوران امامت، سه وظیفه اصلی خود یعنی تدوین اندیشه‌ اسلامی به‌صورت درست، اثبات حقانیت اهل‌بیت(ع) و استحقاق آنها نسبت به خلافت و ولایت و امامت و ایجاد تشکیلات منسجم برای پیروان آل محمد (ص) یعنی پیروان تشیّع، به خوبی عمل کردند.

وی درباره روز حمایت از صنایع کوچک، عنوان کرد: مدیران نسبت به حمایت از صنایع کوچک و خانگی دریغ نکنند.

امام جمعه برازجان، در رابطه با روز تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی انقلاب اسلامی، یادآور شد: مشارکت مردمی در مسائل سیاسی مانند انتخابات، مقابله با فتنه‌های داخلی و حضور در صحنه‌های ملی و استکبار ستیزی را به اوج رسانید و در موضوعات اجتماعی مانند کمک‌رسانی‌ها و فعالیت‌های نیکوکاری که از پیش از انقلاب آغاز شده بود، افزایش چشم‌گیر داشت.

وی با بیان اینکه پس از انقلاب، مردم در مسابقه‌ خدمت‌رسانی در حوادث طبیعی و کمبودهای اجتماعی مشتاقانه شرکت می‌کنند، ادامه داد: نقش‌آفرینی تشکل‌های مردمی در بحران کرونا از فعالیت‌های خودجوش در محلات گرفته تا کمک به کادر درمان در مراکز درمانی و اجرای موفق چند مرحله طرح سراسری شهید سلیمانی در سال گذشته، نشان داد که هرجا این تشکل‌ها در سطوح مختلف فعال شده‌اند، توانسته‌اند به یاری بخش‌های دولتی و نهادهای خدمت رسان دولتی بیایند، ضمن آنکه در کاهش آلام مردم و کاهش ابعاد بحران نقش موثری داشته‌اند و به ایجاد و تقویت امید اجتماعی و سرمایه اجتماعی کمک شایانی کرده‌اند.

حجت الاسلام مصلح یادآور شد: این موارد نشان می‌دهد که تشکل‌های مردمی در صورت تقویت، ساماندهی و به‌کارگیری هدفمند، می‌توانند نقش فوق‌العاده مهمی در یاری به مردم و حاکمیت ایفا کنند، بنابراین این ظرفیت باید بیش از پیش جدی گرفته شود.

وی درباره سالروز پیروزی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ ‌روزه، خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین پیامدهای این جنگ، اذعان صهیونیست‌ها به این موضوع است که شکست حزب‌الله از طریق جنگ و رویارویی مستقیم ممکن نخواهد بود و جنگ با ایران هم فایده‌ای ندارد، این یعنی تحقق پیشگویی بن گوریون، نخستین نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی که گفته بود اسرائیل گام به گام در حال از دست دادن مواضع و نزدیک شدن به سرنوشت نهایی خود است.

امام جمعه برازجان یادآور شد: جنگ ۳۳ روزه، جنگ نامتقارن بود، از این رو عامل معنویت، توانمندی در تعیین اولویت‌های میدانی، بهره‌گیری از تجارب جنگ‌های گذشته در جنوب لبنان و هم‌چنین بهره‌گیری از روش‌های حرفه‌ای تبلیغاتی و غلبه توانمندی‌های راهبردی جبهه مقاومت در مقابل جبهه ضدمقاومت، برخورداری از اراده قوی و بصیرت سیاسی از جمله علل پیروزی حزب‌الله در جنگ نابرابر تموز بود.

وی ابراز کرد: جنگ ۳۳ روزه، حلقه‌ای شاخص از سلسلة الذهب پیروزی‌های جبهه مقاومت در آینده و تجلی «باش تا صبح دولتت بدمد، کاین هنوز از نتایج سحرست» شد و ثمره مبارک خود را در حماسه دفاع از حرم و بسط و گسترش جبهه مقاومت نشان داد.

حجت الاسلام مصلح، با گرامیداشت سالروز آغاز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، تصریح کرد: ۲۶ مرداد ماه روز بازگشت آزادگان غیور بـه ایران اسلامی، موهبتی اسـت وصف‌ ناپذیر کـه شادی دل‌های‌ بسیاری را بـه همراه آورد و غرور و فخر ملی مان را افزود، این روز بزرگ، یادآور بازگشت غرورآفرین مردان و زنان آزاده ‌ای اسـت کـه پس از تحمل سال‌ها شکنجه و دوری از عزیزان بـه شرف افتخار آزادگی نائل شدند.

وی با بیان اینکه صبوری خانواده این عزیزان در دوران اسارت بسیار مایه افتخار و مباهات بود، تأکید کرد: آزادگان آمدند همانطور کـه رفته بودند، دلیر و مقاوم، نستوه و استوار، امیدوار و دلاور با همان صلابت همیشگی.

امام جمعه برازجان گفت: لزوم استفاده بهینه از خدمات یارانه‌ای دولت و جلوگیری از اسراف و تبذیر، اختصاص یارانه به نیازهای اساسی مردم از قبیل برق، آب، گاز و نان یک خدمت بزرگی است که توسط دولت انجام می‌گیرد، شکرگزاری از این خدمت و نعمت‌ها به این است که در استفاده و مصرف آنها اسراف و تبذیر نداشته باشیم و هرگونه اسراف در مصرف آنها حرام است.

وی اظهار کرد: دولت سالانه ۴۲ هزار میلیارد ریال برای کالاهای اساسی یارانه پرداخت می‌کند که ۷۰ درصد این رقم به نان اختصاص دارد، متاسفانه عده‌ای از این خدمات دولت و نعمت‌ها سوء استفاده می‌کنند و در مصرف آب و برق و گاز زیاده روی می‌کنند، نان را بی‌کیفیت پخت می‌کنند و آرد یارانه‌ای را به صورت غیرمجاز می‌فروشند.

حجت الاسلام مصلح بیان کرد: از مردم می‌خواهیم نسبت به صرفه جویی در مصرف آب و برق و گاز توجه داشته باشند و از مسئولین نیز می‌خواهیم نسبت به مشکل کیفیت نان و عرضه نامناسب آن تدبیری اتخاذ کنند، متاسفانه شرایط به گونه‌ای است که نه نانوایی‌ها از وضعیت فروش خود راضی‌اند و نه مردم و مشتریان از کیفیت نان راضی هستند.

وی خاطرنشان کرد: طرح کارتی کردن عرضه نان نیز نیمه کاره رها شده و بلاتکلیف مانده، لذا از مسئولان می‌خواهیم قبل از آنکه در مورد قیمت نان تصمیم بگیرند، نسبت به کیفیت نان چاره اندیشی کنند.

امام جمعه برازجان درباره پوشش رایگان بیمه پنج دهک اول طبق مصوبه اخیر هیأت دولت، ابراز کرد: تمام پنج دهک اول درآمدی جامعه و حتی دهک های درآمدی ۶ تا ۹ نیز با شرایطی می‌توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند، پنج دهک اول بصورت رایگان و چهار دهک دیگر نیز با پرداخت حداقلی بیمه می‌توانند تحت پوشش قرار گیرند، کسانی که فاقد بیمه هستند جهت بیمه سلامت خود و خانواده از این فرصت استفاده کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha