دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه مهاباد

حوزه / امام جمعه مهاباد گفت: مسلمانان با حفظ اخوت و برادری در ابعاد مختلف قابلیت و ظرفیت تبدیل شدن به یک بلوک قدرتمند سیاسی در جهان را دارا هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، ماموستا عبدالسلام امامی امام جمعه مهاباد امروز در سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با عنوان "همکاری‌های اسلامی برای دستیابی به ارزش‌های مشترک" ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این نشست، با قرائت اشعاری از اقبال لاهوری در رثای امام حسین(ع)، اظهار داشت: مسلمانان با حفظ اخوت و برادری در ابعاد مختلف قابلیت و ظرفیت تبدیل شدن به یک بلوک قدرتمند سیاسی در جهان را دارا هستند.

وی افزود: امروز مسلمانان جمعیت کثیری از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، قرآن کریم همواره از مسلمانان می‌خواهد تا با همدلی و برادری کنار یکدیگر زندگی کنند تا بتوانند دسیسه‌های شوم دشمنان را خنثی سازند.

ماموستا امامی تصریح کرد: مسلمانان می‌توانند ضمن حفظ وحدت و تحمل مشکلات، به هدف اصلی یعنی ایجاد تمدن نوین اسلامی برسند، بنابراین هر آنچه باعث پیشرفت مسلمانان در جهان می‌شود می‌طلبد تا مسلمانان به سمت و سو آن توجه کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه امروز شاهد این مسئله هستیم که مسلمان به دست مسلمان کشته می‌شود و برخی از کشورهای اسلامی با کفار در حال لابی‌گری هستند، اظهار کرد: امروز ما سازمانی داریم به نام سازمان همکاری اسلامی که ۵۷ عضو دارد، اما دریغ از یک اتحادیه قوی برای دفاع از اسلام و لذا باید گفت جای چنین اتحادیه‌ای امروز خالی است.

ماموستا امامی خاطرنشان کرد: متاسفانه دشمنان به مقدسات اسلامی و مسلمانان توهین می‌کنند، اما واکنش برخی از کشورهای اسلامی آنطور که باید نبود و این جای تأسف دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha