چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
بیت‌اله برقراری،مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور

حوزه/ مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور با اشاره به اینکه بیش از ۵۸۰ هزار نفر بیمه شده جدید طی دو سال اخیر در این صندوق جذب شده‌اند، گفت: سال گذشته ۳۲۰ هزار نفر جذب شدند و این نشان می‌دهد که اگر بخواهیم، با کار جهادی و انقلابی می‌توانیم موفق شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، بیت‌اله برقراری،مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور پیش از ظهر امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل مدیر حوزه‌های علمیه خواهران که در مرکز مدیریت این حوزه‌ها انجام شد، با بیان اینکه ۱۰ دستگاه در هر استان در سطح اداره‌کل و مدیریت با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارتباط مستقیم دارند، اظهار کرد: اثربخشی این مجموعه در حوزه‌های اجتماعی ویژه است و ۸۰ درصد مردم با این وزارتخانه سر و کار دارند.

وی با بیان اینکه بیمه اجتماعی برای تمامی اقشار اهمیت بسیاری دارد، اضافه کرد: قانون تاکید دارد که بیمه اجتماعی یک امر همگانی است و دولت مکلف است که بیمه اجتماعی را برای آحاد جامعه فراهم کند، آن فردی که کارمند و کارگر است بیمه اجباری برای او فراهم است و بخشی از بیمه این افراد را هم دولت پرداخت می‌کند اما کشاورزان، روستائیان، عشایر از این ظرفیت بی‌بهره‌ مانده‌اند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اضافه کرد: در سال ۱۳۸۴ این صندوق تأسیس شد و قرار بود روستائیان و عشایر بیمه شوند؛ دولت دو برابر حق بیمه افراد را پرداخت می‌کند و در حقیقت در این صندوق نقش کارفرمایی را بر عهده دارد.

وی با تاکید بر اینکه بیمه موجب می‌شود که افراد نگران آینده کاری خود نباشند، گفت: حفظ کرامت انسانی یکی از مهم‌ترین اهداف این صندوق است. اگر فرد فوت کرد بازماندگان او حقوق دریافت می‌کنند و اگر بازنشسته یا از کارافتاده شد دیگر نگران حقوق خود نخواهد بود.

برقراری خاطرنشان کرد: برای درمان این قشر نیز از ظرفیت بیمه سلامت استفاده کرده‌ایم که البته اکنون برای بیمه تکمیلی این افراد نیز برنامه‌ای را در دستور کار خود قرار داده‌ایم و سه استان اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه این صندوق مولود نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، گفت: توجه نظام به تحقق عدالت اجتماعی است و در این راستا بیمه کردن قشر کشاورزان، روستائیان و عشایر در دستور کار قرار دارد، قشری که همیشه پای کار انقلاب هستند و در صحنه‌های مختلف حضور دارند. جامعه عشایر به تنهایی ۱۱ هزار شهید را تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است.

برقراری از تامین امنیت غذایی کشور توسط قشر عشایر یاد کرد و گفت: این افراد در عرصه امنیت اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نیز نقش مهمی را ایفا کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۸۰ هزار نفر بیمه شده جدید طی دو سال اخیر در این صندوق جذب شده‌اند، مطرح کرد: سال گذشته ۳۲۰ هزار نفر جذب شدند که این آمار چندین برابر آمار دولت‌های قبلی است و این نشان می‌دهد که اگر بخواهیم با کار جهادی و انقلابی می‌توانیم موفق شویم.

سپس، حجت‌الاسلام رحیم اهرمی مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر قم نیز با بیان اینکه با حضور دکتر برقراری مدیرعامل صندوق در سفرهای استانی فرصت مطلوبی برای تبیین جامع فعالیت‌های این صندوق برای اقشار مختلف ایجاد شده است تقاضای استفاده از ظرفیت مبلغین در ایام پیش رو در روستاها را داشت.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha