شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تبریز

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی دومین استان از لحاظ کمیت در حوزه رسانه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، سید محمدحسین بلاغی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، روز گذشته در نشست مهدی‌پور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب رسانه آذربایجان شرقی، با اشاره به ثبت حدود ۵۵۰ رسانه در این استان، اظهار داشت: آذربایجان شرقی دومین استان از لحاظ کمیت در حوزه رسانه است.

وی با اشاره به جایگاه ویژه پایگاه‌های خبری استان در جمع ۱۰۰ پایگاه برتر کشور، گفت: سال گذشته مبلغ ۱۱ میلیارد تومان آگهی در بین روزنامه‌های ما توزیع شده و امسال تلاش داریم تا این مقدار را به بالای ۱۷ میلیارد تومان برسانیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، از فعالیت چهار تشکل صنفی در حوزه رسانه و مطبوعات در استان خبر داد و افزود: خانه مطبوعات، انجمن صنفی مدیران مسئول، انجمن صنفی روزنامه نگاران و انجمن سرپرستان، چهار تشکل رسمی این حوزه در استان است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از تمامی رسانه‌های مستقل و مطالبه‌گر که اقدام به مطالبه منصفانه و مصلحانه می‌کنند، حمایت می‌کند.

وی با اشاره به رونمایی پوستر جشنواره رسانه‌ای کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان در این مراسم، اظهار کرد: مقدمات برگزاری این کنگره از چند ماه قبل آغاز شده است، البته این کنگره یک فرایند دو الی سه ماه است که همه فعالان عرصه فرهنگ و رسانه در آن مشارکت می‌کنند.

بلاغی، با اشاره به تجلیل از زحمات محمد عزیزی راد مؤلف مجموعه کتب سه جلدی تاریخ مطبوعات آذربایجان در این مراسم، یادآور شد: معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساماندهی خبر، روزنامه نگاران و رسانه‌ها عزم جدی را شروع کرده و ادارات کل استان‌ها در ارزیابی‌های رسانه‌ها دخیل خواهند بود که این موضوع، فرصتی برای ارزیابی دقیق کیفی رسانه‌ها است.

وی هم‌چنین با اشاره به فعالیت اهالی رسانه استان در اغتشاشات سال گذشته و حرکت در مسیر تحقق جهاد تبیین، گفت: اهالی رسانه آذربایجان شرقی، اولین استان بودند که بیانیه‌ای را آماده کرده و از مبانی انقلاب اسلامی حمایت کردند.

وی هم‌چنین از برگزاری جشنواره مطبوعات استان در ماه‌های پیش رو خبر داد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha