شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سردار جهانبخش

حوزه/ سردار جهانبخش گفت: امسال برآورد شده است که حدود ۴۰۰ هزار زائر از مرز تمرچین عبور کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، سردار رحیم جهانبخش امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی برگزار شد، اظهار داشت: شهادت شهید صارمی فرصتی است تا زحمات و خدمات ارزنده جامعه خبرنگاری به جامعه و انقلاب دیده شود و مورد تقدیر قرار گیرد.

وی افزود: پلیس در همه حوزه های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و امنیتی حضور دارد و دو روز پیش یک سروان ما در مقابله با یک پهپاد پرنده ای که وارد مناطق امنیتی و ورود ممنوع شده به فیض شهادت نائل شد و پیکرش در میاندوآب تشییع شد.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: خبرنگار به هر آنچه که به عنوان اطلاعات به دستش می رسد واکنش نشان می دهد و در این مورد رسالت خبرنگاری شبیه رسالت نیروی انتظامی است لذا خبرنگار و رسانه باید حساس باشد تا اطلاعات را به درستی به دست بیاورد و با هنجارهای اجتماعی و فرهنگی مقابله کرده و عدل و داد را گسترش بدهد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از رسالت های خبرنگاری در مسیر مقابله با هنجارهای اجتماعی، امنیتی، فرهنگی است و هر خبرنگار بااخلاقی هدفش توسعه و ترویج امنیت در جامعه است و اگر هم انتقادی از بخش های دولتی و غیر دولتی می‌کند در جهت اصلاح جامعه و توسعه ارزش های دینی، ملی، انسانی و اخلاقی است.

سردار جهانبخش خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام فلسفه بعثت خویش را اتمام مکارم اخلاق عنوان کرده اند و رسالت خبرنگاری و نیروی انتظامی نیز همین است و از این جهت رسانه و نیروی پلیس با هم‌دیگر اشتراک دارند و رسانه با تولیدات خود امنیت ذهنی تامین و تثبیت می‌کند و پلیس نیز امنیت عینی؛ فیزیکی و ساختارمند را تامین و تثبیت می‌کند.

وی در ادامه گفت: آذربایجان‌غربی جزو سه استان امن کشور است و حضور اقوام و مذاهب متعدد با فرهنگ بالا در استان نشان داده اند که می توانند امن ترین نقطه جهان را هم رقم بزنند و در تامین امنیت عینی همه مجموعه های دولتی، حاکمیتی و مردمی و رسانه ای دخیل بودند و باید بیش از این نیز در جهت اثبات امنیت وحدت و اتحاد داشته باشیم.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی افزود: پلیس در برخورد با ارازل و اوباش و کسانی که امنیت عمومی و روانی جامعه را به هم بزند با هیچ کس تعارف ندارد و حقوق شهروندی برای کسانی است که قانون را رعایت کنند و هنجارشکن ها جایگاهی در حقوق شهروندی ندارند.

وی گفت: تلاش پلیس و نیروی انتظامی استفاده از نکته نظرات معتمدین و دلسوزان است و در این راستا از اصحاب رسانه برای شنیدن دغدغه مردم و عملیاتی کردن آن کمک می گیریم.

سردار جهانبخش افزود: در برخی شهرهای جنوبی استان در حوزه ماموریت بعضی پاسگاه ها در ۴ ماه گذشته حتی یک سرقت گزارش نشده است و این نشانگر بالا بودن فرهنگ مردم استان است و با وجود این‌که آذربایجان غربی جزو استان های پرتراکم کشوری است، نرخ جرائم حدود یک سوم کشوری است.

وی ادامه داد: در حوزه مالی و نزاع با توجه به اینکه استان آذربایجان‌غربی یک استان مرزی است و عموما برخی قاچاق ها از مرزهای ان صورت می گیرد از میانگین نرخ کشوری جایگاه بالایی داریم و در حوزه سرقت هم رتبه ۳۳ و آخری را داریم و در کل جزو سه استان امن و جزو برترین ها در امنیت هستیم.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی عنوان داشت: در تصادفات علی رغم نبود جاده های مناسب نرخ پایینی داریم اما متأسفانه در چهارماه گذشته در این مسئله با افزایش آمار مواجه بوده ایم و ۲۶۵ نفر در چهار ماهه نخست امثال در تصادفات جان خود را از دست دادند که نسبت به‌ سال گذشته ۱۱ درصد افزایش داشته است و برای کاهش آن باید دست به دست بدهیم و ضمن اینکه در زمینه‌های پیشگیری باید تلاش کنیم، لازم است آمار درست به مردم اعلام شود.

رئیس پلیس آذربایجان‌غربی تصریح کرد: مسئولین جامعه قضایی استان صبورانه و رئوفانه با نیروی انتظامی همکاری کردند و پرونده های ارسالی را در اسرع وقت رسیدگی می‌کنند.

سردار جهانبخش تاکید کرد: در استان آذربایجان‌غربی حدود ۷ هزار معتاد متجاهر وجود دارد و با حرکتی که در استان با گسترش محل‌های نگهداری ودرمان معتادین که با همکاری استاندار آذربایجان‌غربی شروع شده است ان‌شاءالله در آینده ای نزدیک شاهد کاهش این آمار خواهیم بود.

وی اعلام کرد: بیش از ۹۸ درصد عاملین جرائم جعل اسناد و بیش از ۹۶ درصد جرائم رایانه ای شناسایی و دستگیر شدند و پلیس فتا استان جایگاه نخست کشوری را دارد.

سردار جهانبخش افزود: علی رغم تمام تحریم ها و تبلیغات علیه جمهوری اسلامی در چهار ماهه نخست امثال با رشد ۵۴ درصد ورود گردشگران و مسافرهای خارجی به استان مواجه بوده‌ایم و نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر هم از مرزهای آذربایجان‌غربی به دیگر کشورها مسافرت کرده‌اند.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: شهروندان نباید کارت های بانکی خود را در اختیار دیگران قرار بدهند و در خرید از مغازه ها و ... نیز خودشان کارت را بکشند و به دست فروشنده ها ندهند، چرا که احتمال خالی شدن حسابها وجود دارد و بیش از ۸۱ میلیارد تومان کلاهبرداران بانکی در استان داشتیم که حدود ۱۰ میلیارد آن بازگردانده شده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۳ هزار خودرو شوتی در ۴ ماهه نخست توقیف شده‌اند که در مرحله نخست ضمن اصلاح وضع خودروی شوتی به صاحب آن تذکر داده می شود و در صورت تکرار بار دوم وسیله نقلیه توقیف و مصادره می شود.

سردار جهانبخش اعلام کرد: بیش از ۹۵۰ هزار مورد مشاوره توسط همکاران انتظامی به افراد داده شده است که ۶۰ درصد منجر به صلح و سازش شده است.

وی اظهار کرد: امسال حجم مشارکت مردم در عزاداری عزاداری امام حسین بیش از ۲۳ درصد افزایش داشته است و در امنیت کامل این عزاداری‌ها برگزار شد، علی رغم این‌که دشمنان تلاش داشتند در استان ناامنی ایجاد کنند اما به خواست خود نرسیدند و هر کجا نام امام حسین علیه السلام باشد برکت و امنیت حاکم می شود. در روزهای آتی اعزام زائران پیاده روی اربعین از مرز تمرچین را داریم که بیش از دوهزار نیروی ما درگیر این مسئله خواهند شد و لذت بخش ترین ماموریت ها را در این آیام تجربه می‌کنیم و به برکت امام حسین(ع) راه های استان در این یک سال به اندازه ۲۲ سال بهسازی و نوسازی شده‌اند و امسال برآورد شده است که حدود ۴۰۰ هزار زائر از مرز تمرچین عبور کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha