سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
گردهمایی ائمه جمعه پردیسان

حوزه/ امام جمعه پردیسان گفت: سند چشم‌انداز فرهنگی پردیسان در حال تدوین است و به زودی نسخه نهایی آن ارائه می‌شود و در پردیسان برنامه‌ریزی‌ها بر اساس این سند صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه، گردهمائی ماهانه ائمه جماعات پردیسان با حضور امام جمعه و ائمه جماعات مساجد بیست و چهارگانه پردیسان در مسجد خاتم الانبیا(ص) برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین حامدی در این گردهمایی با قدردانی از تلاش ائمه جماعات و مسئولان مساجد پردیسان برای برگزاری مراسم های عزاداری ماه محرم گفت: برگزاری این مراسم ها در مساجد بایستی مانند روال سنتی و قدیمی باشد و زمان‌بندی رعایت شده و بلافاصله پس از نماز جماعت و در خود مسجدبرنامه‌ها برگزار شود.

وی با تقدیر از برگزارکنندگان هیئت‌های مذهبی در محلات و مجتمع های پردیسان بیان کرد: این هیئت‌ها برکات بسیاری دارند و می‌توانند مخاطبین با سلایق مختلف را جذب کنند و نیاز است از سوی مساجد حمایت شوند.

امام جمعه پردیسان گفت: با وجود امکانات بسیار کمی که در پردیسان وجود دارد برنامه‌های مربوط به عید غدیر و روز عاشورا به‌خوبی برگزار شد ولی نیاز است برای سال های آینده برخی از اشکالات نیز برطرف گردد و ارتقا یابد.

وی تصریح کرد: مسجد جامع برای همه مساجد پردیسان است و همه باید در مدیریت آن سهم داشته باشند و پیشنهاد می‌شود که هر جمعه یک مسجد برگزار کننده مراسم نماز جمعه باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حامدی گفت: همه مساجد در مجموع ذیل قرارگاه نماز جمعه هستند و این قرارگاه نیز قائم به این مساجد است و همه باید تلاش و همفکری کنیم که برنامه‌های مساجد پویاتر باشد و در نتیجه خروجی کار باید در نماز جمعه دیده شود.

وی بیان کرد: مساجد پردیسان برنامه های متنوعی در فصل تابستان ویژه دانش آموزان داشتند که نشان از پویایی مساجد دارد و پیشنهاد می کنم مراسم پایانی این برنامه ها به صورت عمومی در نماز جمعه پردیسان برگزار شود.

امام جمعه پردیسان به برگزاری چندین جلسه با حضور مسئولان استانی اشاره کرد و گفت: در این جلسات مقرر شد که برای حل مشکلات جلسات با حضور مدیران کل ادارات استان در پردیسان برگزار شود.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شده است که در ساخت و سازهای جدید پردیسان حضور مردم دیده شود و بنا نیست که مانند سابق بعد از ساخت و سازها، مردم ساکن شوند و بعد مشکلات بررسی شود.

حجت الاسلام و المسلمین حامدی بیان کرد: یکی از مواردی که در ساخت و سازهای جدید پیگیری می‌شود ساخت محلی برای اجتماعات در هر مجتمع است تا برخی مشکلات کنونی در مجتمع های جدید رفع شود.

وی گفت: در پروژه 560 هکتاری 15 مسجد طراحی شده است و پیشنهاد کردیم فعلاً در 4 ناحیه محوری 4 مسجد ساخته شود و حتی پیشنهاد شد که منتظر نباشیم مجتمع‌ها تکمیل شوند بلکه از هم‌اکنون که پیمانکاران بسیاری در این پروژه‌ها مشغول به فعالیت هستند ساخت مسجد نیز آغاز شود تا از ظرفیت آنها نیز برای ساخت مسجد استفاده شود و برخی از پیمانکاران نیز در این زمینه قول همکاری داده اند.

امام جمعه پردیسان تصریح کرد: سند چشم‌انداز فرهنگی پردیسان در حال تدوین است و به زودی نسخه نهایی آن ارائه می‌شود و در پردیسان برنامه‌ریزی‌ها بر اساس این سند صورت خواهد گرفت.

وی گفت: سند چشم‌انداز فرهنگی باعث می‌شود برنامه‌ریزی‌ها شخص محور نباشد و با تغییر امام‌جمعه یا مسئولان برنامه‌ها تغییر نکند.

حجت الاسلام و المسلمین حامدی به تشکیل شورای ائمه جماعات پردیسان اشاره کرد و افزود:آئین نامه این شورا نیز در حال تدوین است و شورا دبیر و دبیرخانه مستقلی خواهد داشت.

در ابتدای این جلسه ائمه جماعات مساجد پردیسان گزارشی از برنامه های این مساجد در ایام محرم و برگزاری مراسم روز عاشورا بیان و پیشنهادهایی برای ارتقای این برنامه در سال های آینده ارائه کردند.

لازم به ذکر است جلسات ماهانه ائمه جماعات پردیسان با حضور امام جمعه پردیسان بصورت منظم و هر ماه در یکی از مساجد برگزار میشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha