شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
جامعه روحانیت شیراز

حوزه/ در جلسه جامعه روحانیت شیراز عدم نظارت مدارس غیر دولتی و جذب معلمان بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی حسینی عضو جامعه روحانیت شیراز شب گذشته در جلسه جامعه روحانیت شیراز که با میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس برگزار شد، با اشاره به جذب معلمان در سال جدید، اظهار داشت: موضوع اصلی تربیت دانش آموزان توسط معلمان فعلی است، چرا که معلمان فعلی پاسخگوی نیاز فکری شخص دانش آموز نیستند.

وی افزود: جلسات ضمن خدمت ضعیف برگزار می‌شود، این جلسات بهترین گزینه برای مسلح کردن معلم به علم و آگاهی و شبهات است، بهترین وقت برای غنی کردن شخص معلم جلسات ضمن خدمت است.

عضو جامعه روحانیت شیراز در خصوص آموزش و خانواده نیز عنوان کرد: بهترین مکان برای برگزاری دوره‌های آموزش خانواده، مدارس است.

وی خاطرنشان کرد: معلم باید از نظر علمی و فهمی از دانش آموز بهتر باشد، اگر معلمی مسلح به سلاح حکمت نباشد، مانند پلیسی است که می‌خواهد بدون اسلحه با دزد مبارزه کند، دانش آموز با شبهه نمی‌تواند کارکردی برای جامعه داشته باشد.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام امیری عضو دیگر جامعه روحانیت شیراز نیز با طرح این سوال که ارتباط معلمان با مساجد چگونه است؟ مطرح کرد: آموزش و پرورش باید در مساجد حضور داشته باشند تا در تربیت دانش آموزان مفید واقع شوند.

حجت الاسلام سمتی عضو دیگر جامعه روحانیت نیز اظهار کرد: آیا نظارتی بر مدارس غیر انتفاعی صورت می‌گیرد یا خیر؟.

حجت الاسلام تجرد استاد حوزه نیز در ادامه یادآور شد: در خصوص سخنان مقام معظم رهبری که جوانگرایی را مورد توجه قرار دادند، این کار باید صورت گیرد، اما باید از راهنمایی‌های ریش سفیدها و بازنشستگان بهره‌مند شد.

وی بدحجابی در برخی مدارس را مورد توجه قرار داد و افزود: می‌توانیم با زبان نرم آنان را جذب کنیم.

محمد جواد عسکری مدیرکل آموزش و پرورش فارس هم در پاسخ به این سوالات و مطالب، خاطرنشان کرد: حوزه ورزش پس از مدت‌ها احیا شده، برنامه‌ها و مسابقات ورزشی برای دانش آموزان اجرا می‌شود، در واقع همان چیزی که مد نظر مقام معظم رهبری است.

وی تصریح کرد: در راستای ارتباط آموزش خانواده امروز وارد مرحله جدیدی شده‌ایم، مسابقات مادر، دختر، پسر و پدر را برگزار می‌کنیم، این کار برای تقویت بنیان خانواده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در خصوص دوره‌های ضمن خدمت نیز اظهار کرد: ضمن خدمت به دانشگاه فرهنگیان سپرده شده و تغییر رویکرد در آن ایجاد شده است، همچنین در خصوص فعالیت‌های تحولی، اصل کار آموزش و پرورش نیروی انسانی است، در گذشته اعلام می‌شد ۷۰ درصد آزمون علمی و ۳۰ درصد مصاحبه، اما اکنون اگر کسی خوب گزینش شود، وارد معلمی می‌شود، تغییر رویکرد آموزش پرورش در جذب یکی از مسائل اساسی است.

وی خاطرنشان کرد: استان فارس در وزارت آموزش و پرورش یک استان تحولی شناخته می‌شود، موضوع رتبه‌بندی نیز یک فعالیت تحولی بوده است، در خصوص معلمان نیز باید گفت اگرچه شاید برخی شایسته معلمی نباشند، اما معلمان شایسته بسیاری داریم که در خط مقدم حضور دارند، به بیان دیگر در همه بخش‌ها برخی افراد ناشایست نیز وجود دارند.

عسکری در خصوص ارتباط مسجد و مدرسه نیز یادآور شد: حدود ۱۵ ماه است که طرح دوشنبه‌های «مسجد محوری» را برگزار می‌کنیم که برای آن آیین نامه نوشته شده است، در این طرح ارتباط میان مسجد، مدرسه و خانواده ویژه دیده شده است.

وی مشکلات و فعالیت‌های مدارس غیر انتفاعی را مورد توجه قرار داد و گفت: آموزش و پرورش را متعلق به همه مردم می‌دانیم، موسسه مدرسه غیردولتی باید در مرحله اول فضا را تأمین کند، هستند برخی از مدارس با عنوان تربیت محور که با دستور استاندار برای آنان مکان تأمین می‌کنیم، اما برخی هم تجارت خانه شده‌اند، اما دغدغه‌های مردم را دنبال می‌کنیم، برخی از مدارس غیردولتی نیز وجود دارند که از مدارس دولتی بیشتر فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha