شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دبیر جامعه روحانیت شیراز

حوزه/ دبیر جامعه روحانیت شیراز گفت: انتظار ما از دادگستری فارس این است که یک پیوست امنیتی برای حرم تدوین شود؛ معنا ندارد یک ماه تروریست‌ها در بین الحرمین سکونت داشته و رفت آمد کنند و بتوانند دو حادثه را مانند هم رقم بزنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری شامگاه چهارشنبه در جلسه جامعه روحانیت شیراز که با میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان فارس برگزار شد، ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع)، اظهار کرد:  

وی در ادامه فعالیت های حوزه علمیه را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: حوزه علمیه با دست خالی تلاش های مطلوبی را در فعالیت های خود از جمله طرح امین انجام می دهد.

دبیر جامعه روحانیت شیراز در خصوص جذب معلمان نیز یادآور شد: باید به این نکته توجه کنیم که معلمان باید با گزینش جذب شوند اکنون در کشورهای اروپایی جذب معلم بسیار دشوار تر از جذب پزشک است، متاسفانه اینگونه عمل نشده است.

وی همچنین با بیان اینکه سال ها آموزش و پرورش رها بوده است، عنوان کرد: حداقل نزدیک به 2 دوره هشت ساله یک آموزش و پرورش رها را داشته ایم و کسانی وارد شده اند که مشکلات آن را مشاهده کرده ایم تا اصلاح شدن آن باید صبر داشته باشیم، این‌گونه نیست که یک مدیر و معلم از آموزش و پرورش را به دلیل مشکلات بیرون کرد، از این رو باید آرام آرام نیرو های ارزشی را با گزینش مطلوب وارد آموزش و پرورش کرد.

تولیت آستان مقدس حضرت سید علاالدین حسین(ع) درباره پاسخ گویی به شبهات در مدارس گفت: متاسفانه گوشی ها به رختخواب دانش آموزان رفته است، باید معلمان را مسلح به پاسخگویی به شهبات کرد، دشمن با برنامه با ایجاد شبهات فعالیت می کند، انتظاری که از مدیرکل آموزش و پرورش می رود این است اولویت با جذب معلمانی باشد که بتوانند حداقل با اخلاق خود دانش آموز را تربیت کنند.

وی در خصوص حجاب و عفاف در آموزش و پرورش نیز خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم معلمان پرورشی را به گونه ای انتخاب کنیم که دوست بچه ها باشند بسیار می تواند موثر واقع شود، اگر معلم بتواند رفیق دانش آموز شود یک کار فرهنگی و تربیتی قوی صورت خواهد گرفت.

مسئول مدرسه علمیه محمودیه شیراز همچنین در خصوص حضور دانش آموزان در مساجد نیز متذکر شد: حضور دانش آموزان در مساجد موثر است اما باید معلم پرورشی به صورت گروهی پنج تا پنج تا یا ده تا ده تا صورت گیرد.

وی حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) را مورد توجه قرار داد و گفت: اینکار های جدیدی و خاصی نیست که بخواهد ایجاد نا امنی کند در آمریکا روزانه این اتفاق ها می افتد، اما این کار برای استان فارس زیبا نیست.

دبیر جامعه روحانیت شیراز ضمن تشکر از مجموعه قضایی فارس بیان کرد: انتظار ما از رئیس کل دادگستری این است که  هماهنگی مسئولین امنیتی و اجرائی استان یک پیوست امنیتی برای حرم باید درست شود، این معنا ندارد یک ماه این تروریست ها در بین الحرمین سکونت داشته و رفت آمد کنند، باید با افرادی که کم کاری می کنند برخورد شود تا زحمات نیروهای خدمتگزار و امنیتی و قضائی ضایع نشود، اینکه بتوانند دو حادثه را مانند هم رقم بزنند مطلوب نیست.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه حرم ها باید مرکز ثقل مسائل فرهنگی، اجتماعی و سیاسی باشند عنوان کرد: دست هایی وجود دارد که حرم ها در شهر در منطقه ای قرار گیرد که حاشیه باشند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری در خصوص اجرای طرح 57 هکتاری نیز گفت: عده ای هم بیانیه می دهند می خواهند خانه های میراثی را در بین الحرمین تخریب کنند، کدام خانه ها، خانه هایی در این مکان وجود دارد که مرکز فساد است، باید جلو این فساد را گرفت، احترام امامزاده ها را باید حفظ کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha