شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ماموستا مامد کلشی‌نژاد

حوزه/ ماموستا کلشی نژاد گفت: از نظر اهل سنت زیارت نبی مکرم(ص) و ائمه معصومین هیچ مشکل و منعی ندارد و هر مسلمانی می تواند برای زیارت حضرات معصومین برود؛ متاسفانه جریان سلفی با این مسئله مقابله می کند و اهل سنت را هم تکفیر می کند و حال این‌که اهل سنت مشکلی با زیارت ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، ماموستا مامد کلشی‌نژاد امروز در جلسه هم اندیشی جمعی از روحانیون و نخبگان فرهنگی اهل سنت ارومیه که در مسجد حاجی خان ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: استان آذربایجان‌غربی به رنگین کمان اقوام و ادیان مشهور است و لذا لازم و ضروری که این مسئله در برنامه‌ریزی‌ها مد نظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: از نظر اهل سنت زیارت نبی مکرم(ص)، ائمه معصومین و اولیای الهی هیچ مشکل و منعی ندارد و هر مسلمانی می تواند برای زیارت حضرات معصومین برود؛ متاسفانه جریان سلفی با این مسئله مقابله می کند و اهل سنت را هم تکفیر می کند و حال این‌که اهل سنت مشکلی با زیارت ندارند.

امام جمعه اهل سنت ارومیه تصریح کرد: موضوعات فرهنگی در آذربایجان‌غربی بسیار زیاد است و امروز با هجمه‌های متعدد الحاد، فمینیسم، روشنفکری غرب گرایی، روبرو هستیم و متاسفانه تبلیغات مختلفی هم می کنند.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی نعمت عظیمی را در اختیار مردم و نخبگان گذاشته است و باید در جهت تربیت درست انسان‌ها استفاده شود.

وی عنوان داشت: در مسائل فرهنگی کوتاهی در امر تربیت، خود را در مدارس، دانشگاه ها و مساجد نشان می دهد و باید به این مقوله توجه جدی شود و رأس آن باید حوزه های علمیه مورد حمایت قرار بگیرند.

ماموستا کلشی نژاد گفت: با این وضعیتی که در کشور، خصوصا استان در عرصه فرهنگی وجود دارد، آینده نگران کننده ای را در پی خواهد داشت و لذا ضروری است مسئولین کشوری از مدیران فرهنگی استان و روحانیت و طلاب حمایت کنند.

حجت الاسلام رضا عزت‌زمانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور هم در این نشست گفت: نشست ها و گفتگوها بین مذاهب و ادیان و اقوام موجب تعالی پرچم اسلام می شود و امروز به برکت انقلاب اسلامی و امام راحل اسلام پیشران ایجاد تمدن اصیل انسانی در عالم است و این مسیر با قوت پیش می رود و سرّ این عظمت وحدت و همدلی است که موجب پیش برد اهداف اسلامی می شود.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور افزود: وحدت بین شیعه و سنی با تدابیر رهبری قوت گرفته است و در آذربایجان‌غربی وحدت بین شیعه و سنی بیش از جاهای دیگر است و باید مراقب باشیم که دشمنان از مسئله قومی و قبیله ای و فرقه ای برای ایجاد اختلاف استفاده نکنند که این امر آتش را به جان وحدت و امت اسلامی می اندازد. نقش روحانیون به عنوان مجاهدان این عرصه در نزدیکی دل‌ها و اراده‌ها غیر قابل کتمان است و تبلیغات اسلامی به خود می بالد که وحدت را سرلوحه کار خود قرار داده است.

در ادامه این نشست حجت الاسلام سید محمد آزاد موسوی با تقدیر از حسن همکاری تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی با مرکز بزرگ اسلامی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و تبلیغ دین، گفت: باید مدیران تبلیغات اسلامی کشور در عرصه تبلیغ مسئله اقتضائات بومی را در نظر بگیرند که عدم آن موجب بروز اختلافات می شود و مخاطب، این برداشت را نداشته باشد که تعاملی بین دو مجموعه نیست و یا تناقضی بین آن‌ها وجود دارد.

مدیر مرکز بزرگ اسلامی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: برخی سنت ها در مناطق جا افتاده است که البته خلاف شریعت هم نیست و تغییر آن زمان بر است و عدم لحاظ شرائط بومی منطقه توسط مسئولین مرکزنشین موجب شخصیت سوزی‌ها می شود.
ماموستا مامد کلشی‌نژاد نیز در ادامه این جلسه گفت:

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha