یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
طسز

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: در ۵۰۰ روز مسئولیت، ۳۵۰۰ ملاقات مردمی داشتیم، گفت: طی این مدت در طول سال تحصیلی با حضور در ۱۲۰ مدرسه با ۷۰۰ تا ۸۰۰ جوان ملاقات و تاکنون با ۲۰۷ خانواده شهید، جانباز و آزاده دیدار داشته‌ام.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی امروز در نشست خبری و مراسم تجلیل از خبرنگاران که در فرمانداری ویژه شهرستان کاشان برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، اظهار داشت: ان‌شاءالله خداوند این ذخائر را برای کشورمان حفظ کند و درس‌های بزرگ استقامت و ایمان را از آزادگان خصوصا سید آزادگان مرحوم ابوترابی که خاطرات ایشان سرشار از ایمان و اخلاق می‌باشد را فرا بگیریم.

وی با اشاره به بعضی از وظایف نمایندگان ولی فقیه در احکام مقام معظم رهبری در سراسر کشور، گفت: هدایت‌گری به سوی معارف قرآن و عترت، نشر فرهنگ انقلاب اسلامی، ایجاد همبستگی ملی و امید بین مردم و مسئولان، تشکیل کارهای جهادی، تبیین و روشنگری درباره توطئه‌های دشمن، تکریم ایثارگران و ترویج فرهنگ مواسات، حضور در مجامع، ارتباط با مردم و نقش پدری از مهمترین وظایف نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها می‌باشد.

امام جمعه کاشان تصریح کرد: وظیفه امام جمعه، هدایت دینی، افزایش بصیرت و ایجاد وحدت ملی و ارتباط با مردم و جوانان است.

وی با بیان اینکه در ۵۰۰ روز مسئولیت، ۳۵۰۰ ملاقات مردمی داشتیم، یادآور شد: در این مدت در طول سال تحصیلی با حضور در ۱۲۰ مدرسه و هر  هفته با ۷۰۰ تا ۸۰۰ جوان ملاقات داشتم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه هفته‌ای یک روز با خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان دیدار داشتم، اظهار کرد: تاکنون با ۲۰۷ خانواده شهید، جانباز و آزاده دیدار داشته‌ام.

وی افزود: خبرنگاران سه نوع هستد، بعضی مؤید کار خوب مسئولین می‌باشند که باعث تقویت مسئولین می‌شوند، برخی منتقد و منصف هستند که خبرنگار منتقد و منصف در هر شهری که باشد برای مسئولان یک فرصت محسوب می‌شود، بعضی هم منتقد غیر منصف که موجب از بین بردن امید و انگیزه خدمت رسانی به مردم می‌شوند.

امام جمعه کاشان با تأکید بر اینکه مسئولین باید در برخوردهای خود شرح صدر داشته باشند، یادآور شد: هرکس بخواهد کار بزرگی انجام دهد، باید شرح صدر داشته باشد.

وی با بیان اینکه مسئولان اطلاعات غیر امنیتی را در اختیار خبرنگاران بگذارند، گفت: در خطبه‌های نماز جمعه به مسئولان گوشزد کرده‌ام که مطالبه‌گران را یک فرصت برای خود بدانند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه به دلیل اینکه کار خبرنگار کار انبیا است، باید قدر خودشان را بداند، اظهار کرد: انعکاس درست خبر و امانت داری باعث می‌شود تا تحریف به‌وجود نیاید.

وی با بیان اینکه خبرنگاران آبروی مردم را مدنظر داشته باشند، ابراز کرد: خبرنگار نباید مطلبی که اثبات نشده و در حد اتهام است را منعکس کند.

امام جمعه کاشان با بیان اینکه خبرنگاران نقاط ضعف و نقاط قوت مسئولان را در نظر داشته باشند، خاطرنشان کرد: دقت، سرعت و قول سدید و پرهیز از غیبت و تهمت در خبر رسانی مد نظر باشد.

وی سرعت در انتشار خبر و حفظ وحدت ملی را از نکات مهم در عرصه خبرنگاری دانست و گفت: کارهایتان برای خدا باشد تا ماندگار شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد: عزل و نصب یک مدیر با رأی مثبت یا منفی در فضای مجازی نیست و شاخصه‌های مربوط به خود همچون تعهد و تخصص را دارد.

وی همچنین از فرماندار کاشان خواست در طول سال برای سفر خبرنگاران به مشهد برنامه ریزی کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha