دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: دشمن به‌دنبال دو قطبی سازی در کشور است که در مقابل آن این خیمه امام حسین(ع) است که در کنار گره‌گشایی در فعالیت‌های فرهنگی می‌تواند در جامعه وحدت ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه بیش از ۱۲۰ موکب خدمت رسان اربعین حسینی در سطح استان همدان که به همت ستاد مردمی اربعین حسینی استان برگزار شد، اظهار داشت: این جلسات فرصتی است تا از تلاش‌ها و خدمات موکب داران، در طول ایام اربعین که شبانه روز در حال خدمت رسانی هستند تقدیر کنیم.

وی با بیان اینکه در کنار برپایی موکب لازم است برای چندین موضوع نیز برنامه ریزی شود، گفت: کتاب کامل الزیارات یکی از منابع و کتبی است که در این ایام بسیار قابل استفاده است و می‌توان با استفاده از ظرفیت خیرین، این کتاب ارزشمند را در اختیار زائران قرار دهیم.

امام جمعه همدان، با تأکید بر لزوم انجام فعالیت‌های تربیتی در موکب‌های اربعین، یادآور شد: دشمن با تمام وجود برای نوجوانان و جوانان ما برنامه دارد و لذا برای مقابله با این نقشه‌های شوم، اربعین دارای ظرفیت بالایی است که باید به نحو احسن از آن استفاده کنیم.

وی افزود: اینکه حضرت عباس(ع) می‌فرماید تا ابد از دین خودم حمایت می کنم، یکی از راه‌های تحقق این شعار، اربعین و زیارت اربعین است که می‌تواند دین را حفظ کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه پیاده روی اربعین تنها یک مسأله سیاسی نیست، گفت: دشمن پس از آن که دید نمی‌تواند با امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) مقابله کند، به دنبال آن است که امام حسین(ع) را از انقلاب و جمهوری اسلامی جدا کند، بنابراین امروز توجه به جنبه‌های تربیتی در موکب‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت نوجوانان و جوانان در موکب‌های اربعین، اظهار کرد: حتی می‌توان جوانانی که سال گذشته در اغتشاش‌ها بودند و معاند نبودند و گره ذهنی داشتند را هم دعوت کنیم تا در ایام اربعین در موکب‌ها خدمت رسانی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، شکل گیری فضای وحدت و تعاون در استان را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای اربعین و برپایی موکب‌ها در استان دانست و گفت: هیچ ظرفیتی در استان برای کار فرهنگی و خنثی کردن نقشه‌های دشمن به اندازه اربعین وجود ندارد.

وی تصریح کرد: دشمن به‌دنبال دو قطبی سازی در کشور است که در مقابل آن این خیمه امام حسین(ع) است که در کنار گره‌گشایی در فعالیت‌های فرهنگی می‌تواند در جامعه وحدت ایجاد کند.

امام جمعه همدان، خطاب به مسئولان و موکب‌داران خاطرنشان کرد: تنها نباید به شکل ظاهری خودتان و این پذیرایی‌ها نگاه کنید، بلکه امروز شما در میدان مبارزه با دشمن حضور دارید.

وی با تأکید بر اینکه امروز مهم آن است که بدانید شما در کجای تاریخ ایستاده‌اید، گفت: بعضی از افراد با یک کار ساده ممکن است خدمات فرهنگی بزرگی را در جامعه ارائه ‌کنند و ممکن است حتی خود آنها نیز متوجه آن نشوند و به آن توجه نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با بیان اینکه می‌توان در کنار موکب‌های برپا شده غرفه‌هایی را به بانوان سرپرست خانوار که تولیدی کوچکی دارند اختصاص داد، اظهار کرد: متولیان و مسئولان لازم است تا بازارچه‌هایی مخصوص را در ورودی شهر تعبیه کنند و آن‌ها در اختیار افرادی که بازار ندارند و امروز در شرایط سخت زندگی با مشکلاتی روبرو هستند، قرار داد.

وی یادآور شد: امام حسین(ع) خدمت به مردم می‌پسندد و ما باید پیرو این مسیر و اندیشه باشیم.

امام جمعه همدان، با اشاره به دیدار هفته گذشته خود با وزیر کشور، خاطرنشان کرد: در دیداری که با وزیر کشور داشتیم ضمن اشاره به شرایط و خدمات ارائه شده توسط موکب داران همدانی در ایام سفر اربعین، بر این موضوع تأکید داشتم که استان همدان به لحاظ مسافری که در این مدت به استان سفر می‌کنند و با توجه به تشکیل ستاد مردمی موکب‌ها در استان این ظرفیت را دارا است که خود به عنوان استان هدف معرفی شود.

وی خواستار توجه به برپایی نماز اول وقت و به‌صورت جماعت در موکب‌ها شد و گفت: در موکب‌ها باید به اسم امام حسین(ع) نماز جماعت برپا شود و شایسته نیست در موکبی که برای امام حسین(ع) دایر است زمان پخش اذان، خبری از نماز جماعت اول وقت نباشد.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha