یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
معتمدیان

حوزه/ استاندار آذربایجان غربی گفت: آمادگی پذیرایی از ۵۰۰ هزار زائر اربعین حسینی را در مرز تمرچین آذربایجان غربی داریم  و برای حمل و نقل داخل اقلیم کردستان عراق نیز ۲ هزار دستگاه خودرو پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، محمد صادق معتمدیان شامگاه پنج شنبه در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه خبر با بیان اینکه سال گذشته اولین بار شاهد اعزام زائران اربعین حسینی از مرز تمرچین بودیم، اظهار داشت: تدابیر حداکثری برای استقبال از زائران اربعین حسینی اندیشیده شده و پذیرایی مردم از شمالغرب کشور و کشورهای ترکیه، آذربایجان و زائران کشورهای منطقه قفقاز خواهیم بود.

وی با تأکید بر این که ۴۰ هزار نفر اسکان روزانه در مبادی ورودی استان و مرز تمرچین پیش بینی شده است، گفت: ظرفیت روزانه ۵۰ هزار پارکینگ خودرو پیش بینی شده و به صورت رایگان در اختیار زائران اربعین قرار خواهد گرفت.

استاندار آذربایجان غربی تأکید کرد: آمادگی پذیرایی از ۵۰۰ هزار زائر اربعین حسینی را در مرز تمرچین آذربایجان غربی داریم و در حوزه بهداشت، درمان و اورژانس نیز پیش بینی‌های لازم انجام شده است.

وی بیان کرد: به برکت حضور و اقتدار نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی هیچ مشکل امنیتی در استان و در طول مسیر در اقلیم کردستان نداریم.

معتمدیان اظهار کرد: سال گذشته ۷۰ هزار زائر بدون هیچ مشکلی به زیارت حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از مرز تمرچین مشرف شدند.

وی خاطرنشان کرد: در مرز تمرچین و حاج عمران با توافق با اقلیم کردستان عراق، ۳۸ گیت ورود و خروج ایجاد شده است.

استاندار آذربایجان غربی، آب و هوای مناسب را از ویژگی مرز تمرچین برای عبور زائران اربعین حسینی دانست و گفت: برای حمل و نقل داخل اقلیم کردستان عراق دو هزار دستگاه خودرو پیش بینی شده و در منطقه الحسینیه نیز تدابیر ویژه برای انتقال زائران به شهر نجف اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: دو هفته پیش میزبان ۱۵۰۰ نفر از موکب داران شمالغرب کشور بودیم و از روز شنبه هم پذیرای زائران اربعین حسینی در مرز تمرچین خواهیم بود.

معتمدیان تصریح کرد: مرز تمرچین به‌صورت ۲۴ ساعته برای اعزام زائران اربعین فعال خواهد بود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha