یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه بندر ریگ

حوزه/ امام جمعه بندر ریگ گفت: ایمان و امید از درس‌های مهم قیام عاشورا و عامل رشد و تعالی انسان و جامعه است خصوصا در شرایط کنونی که مهمترین برنامه جریان نفاق و جنود باطل، ایجاد یأس و نامیدی در بین امت اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سید عنایت هاشمی منش امام جمعه بندر ریگ در خطبه‌های نماز جمعه این شهر، اظهار داشت: تقوا مهمترین اصل حرکتی انسان به سوی رشد و تعالی و کمال واقعی است.

وی با برشمردن درس‌های مهم واقعه عاشورا، گفت: ایمان و امید از درس‌های مهم قیام عاشورا و عامل رشد و تعالی انسان و جامعه است خصوصا در شرایط کنونی که مهمترین برنامه جریان نفاق و جنود باطل، ایجاد یأس و نامیدی در بین امت اسلامی است.

امام جمعه بندر ریگ، با بیان اینکه ناامیدی ریشه انواع آسیب‌ها و نابسامانی‌های اجتماعی است، یادآور شد: تلخ‌ترین حادثه تاریخ بعد از شهادت امام حسین(ع)، اسارت اهل بیت(ع) و اوج این حادثه تلخ ورود آل الله به شام است.

حجت الاسلام هاشمی منش، اظهار کرد: عوامل نگون بختی یزید و دشمنان امام حسین(ع)، کوچک شمردن گناه، اصرار بر گناه، افتخار به گناه و شادمانی به گناه بود.

امام جمعه بندر ریگ با اشاره به اهمیت مساجد، خاطرنشان کرد: مسجد نماد دین و اسلام و نماد علم و فضلیت‌های بالای اسلامی است و دشمن از حضور جوانان در مساجد می‌ترسد، مساجد خنثی کننده جنگ ادراکی و شناختی و تهاجمات فرهنگی دشمن است.

وی با اشاره به دیدار پاسداران با رهبر معظم انقلاب یادآور شد: سپاه پاسدران کانونی عظیم و مجهز و بزرگترین سازمان ضد تروریستی است.

حجت الاسلام هاشمی منش با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی الگوی حرکت‌های مقاومتی و محور مقاومت در جهان است، گفت: علت دشمنی با جمهوری اسلامی، ظلم ستیزی و استکبارستیزی و دفاع از کرامت انسان‌ها و منافع ملتها توسط جمهوری اسلامی است.

وی با محکوم کردن اقدام تروریستی در حرم شاهچراغ، اظهار کرد: حمله به شاهچراغ با هدف اخلال در امنیت جمهوری اسلامی و تحت الشعاع قرار دادن موفقیت‌های نظام و دولت بود.

امام جمعه بندر ریگ با اشاره به انتخابات سال جاری، یادآور شد: انتخابات مطلوب مایه آبروی نظام اسلامی است و این مهم با مشارکت حداکثری اتفاق می‌افتد، انتخابات رأی به نظام اسلامی و قانون اساسی و بیعت با رهبری و آرمان شهداست.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha