دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه چهاربرج

حوزه/ امام جمعه چهاربرج گفت: در بحث اقتصاد، محیط ‌زیست و امور خدماتی انتقاداتی به دولت ایران وارد است، اما امنیت، حوزه‌ای است که نقطه قوت بی‌چون‌وچرای آن تلقی می‌شود و لذا دشمنان حمله به عنصر امنیت را رویکرد خود قرار داده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام اصغر جلالی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به حمله تروریستی در حرم شاهچراخ(ع)، اظهار داشت: همه می‌دانند داعش عامل میدانی برای غرب و رژیم صهیونیستی است و با اقدامات خود اهدافی را دنبال می‌کند.

امام جمعه چهاربرج به اهداف حملات تروریستی اخیر اشاره کرد و افزود: ایجاد تنش میان مردم ایران و مهاجران از جمله اهداف آنها بوده و به‌دنبال ایجاد سطوح اصطکاکی میان ایران و مهاجران افغانستانی هستند تا دولت را به سمت اقدامات رادیکالی سوق دهند که می‌تواند با ایجاد نارضایتی آنها، زمینه را برای بهره‌برداری سرویس‌های اطلاعاتی فراهم سازد.

وی منحرف کردن توجهات جبهه مقاومت از تمرکز بر رژیم غاصب را از دیگر اهداف این اقدامات برشمرد و گفت: رژیم صهیونیستی و متحدان غربی‌اش از هر تلاشی برای تغییر توجه ایران به جایی غیر از محور ایران-مدیترانه فروگذار نکرده و تلاش دارند از نزدیکی ایران به سرزمین‌های اشغالی فلسطین جلوگیری کنند و لذا استفاده از تحرکات تروریستی تنها بخشی از این جورچین است.

حجت الاسلام جلالی به تلاش برای تحریک گسل‌های مذهبی اشاره کرد و یادآور شد: استفاده از حمله اتباع مهاجر با مذهب اهل سنت به اماکن مذهبی اهل تشیع، از جمله در استان فارس که ترکیب قومیتی در آن وجود دارد، نشان می‌دهد سناریوی اصلی متمرکز بر مسائل مذهبی است، هرچند مردم نسبت به توطئه‌های آنان آگاه هستند.

امام جمعه چهاربرج اظهار کرد: در بحث اقتصاد، محیط ‌زیست و امور خدماتی انتقاداتی به دولت ایران وارد است، اما امنیت حوزه‌ای است که نقطه قوت بی‌چون‌وچرای آن تلقی می‌شود و لذا دشمنان حمله به عنصر امنیت را رویکرد خود قرار داده‌اند.

وی گفت: اعلام توافق ایران و آمریکا در مورد تبادل زندانیان و آزادی سازی دارایی‌های بلوکه ایران و ارقام قابل توجهی که در این مورد وجود دارد، هراس بازیگران منطقه‌ای را برانگیخته و به نظر می‌رسد انتقام و واکنش نسبت به این مسأله محرک این اقدام تروریستی بوده است.

حجت الاسلام جلالی ادامه داد: غرب و صهیونیست‌ها به هر نحوی تلاش کرده‌اند هر آتشی از سال ۱۴۰۱ را که می‌توانند حفظ کنند که تغییر رسمی و علنی اسپانسری شبکه ایران‌اینترنشنال از عربستان سعودی به رژیم‌ صهیونیستی تنها یکی از نمونه‌های آن است.

امام جمعه چهاربرج تصریح کرد: آمریکا با تشدید تحرکات برخی گروهک‌ها درصدد روحیه‌بخشی به ضدانقلاب در آستانه سالگرد اغتشاشات اخیر است، تا با تنفس مصنوعی به این موجودات مفلوک بتواند برای ماه‌های آینده دست و پایی کند ولی بدون تردید این‌بار دست خالی‌تر از همیشه، روسیاه و ناکام خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: دیپلماسی در دنیای امروز، اختصاص به گفت‌وگو ندارد، بلکه مذاکره بدون پشتوانه قدرت سیاسی و اجتماعی، نظامی، کاری بی‌فایده است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha