شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام مهدی غروی امام جمعه سلفچگان

حوزه/ امام جمعه سلفچگان گفت: وظیفه‌ امروز مسئولان کار جهادی است؛ همه‌ی مسئولان کشور امروز موظفند کار جهادی کنند، شبانه‌روزی کار کنند، خستگی نشناسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت الاسلام غروی در خطبه های امروز نماز جمعه سلفچگان با اشاره به تقوا و نقش آن در زندگی افراد اظهار داشت: روشن است که تقوا یک توانمندی است که قدرت مقاومت در برابر وسوسه را به انسان می دهد.

وی ادامه داد: همچنین روشن است که تقوا نقش مهمّی در موفقیت زندگی دارد؛ چیزی که هم شرع بر آن تأکید داشته و هم تجربه بشری به آن دست یافته است.

حجت الاسلام غروی با اشاره به روش های پرورش تقوا و خویشتن داری ابراز داشت: برای تقویت خویشتن داری روش هایی وجود دارد که از جمله این روش ها، روش های خانواده محور است.

وی ادامه داد: بهترین راهی که کودکان می توانند جهت یابی اخلاقی پیدا کنند، مشاهده والدین است.

حجت الاسلام غروی تصریح کرد: نمونه رفتارهای ما یکی از بهترین روش های تضمین کسب فضیلت اخلاقی خویشتن داری در کودکانمان است.

وی افزود: قبل از اینکه تلاش کنید تا خویشتن داری فرزندتان را بنا نهید، آن را مجدّانه در رفتارهای خودتان منعکس و ارزیابی کنید که تا چه حد الگوی مناسبی برای این ویژگی هستید. رفتار شما یک کتاب درسی زنده برای فرزندتان است

حجت الاسلام غروی تصریح کرد: آداب دینی را باید از بچگی به فرزندان یاد داد. اگر نیم‌نگاهی به سیره اهل بیت (ع) بالاخص امام حسین (ع) بیندازیم به‌خوبی در می‌یابیم که چرا آن‌حضرت، خانواده و بچه‌ها به‌ویژه حضرت رقیه (س) خردسال را با خود همراه کردند.

امام جمعه سلفچگان با اشاره به حادثه تروریستی در شاهچراغ ابراز داشت: برای بار دوم در کمتر از یکسال در هفته گذشته حادثه غم‌انگیز حمله به سومین حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام حضرت احمدبن موسی شاهچراغ رخ داد که طی این عملیات تروریستی دو نفر از هموطنانمان به شهادت رسیدند و تعدادی نیز مجروح شدند ضمن عرض تسلیت به خانواده شهدای والامقام وابراز همدردی با جانبازان این حادثه غم بار این حرکت ددمنشانه دشمنان اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران را محکوم می‌کنیم.

وی ادامه داد: اول اینکه بدانیم اهداف دشمن از تکرار عملیات تروریستی در شاهچراغ چیست؟ طراحان غربی به‌دنبال ایجاد سطوح اصطکاکی میان ایران و مهاجران افغانستانی هستند تا با تحریک تهران دولت را به سمت اقدامات رادیکالی سوق دهند که می‌تواند با ایجاد مشقت برای شهروندان افغانستان فضا را برای نارضایتی آنها و بهره‌برداری سرویس‌های اطلاعاتی فراهم سازد.

حجت الاسلام غروی تاکید کرد: حمله اتباع مهاجر با مذهب اهل سنت به اماکن مذهبی اهل تشیع نشان می‌دهد نقشه و برنامه ریزی اصلی دشمن، متمرکز بر مسائل مذهبی است؛ هرچند به‌دلیل شرایط منطقه و شفاف شدن دیدگاه‌های عمومی درباره درگیری‌های مذهبی این اقدام به اندازه کافی برای طراحان مثمر ثمر نبوده است.

وی ادامه داد: حملات متعدد که بر حرم شاهچراغ در استان فارس متمرکز است، احتمالا بهره‌گیری از ظرفیت جامعه مختلف این استان را هدف قرار داده است. حضور اقوام مختلف از فارس، عرب، ترک، بلوچ و هم‌چنین ادیان و مذاهب از شیعه گرفته تا اهل سنت شافعی، زرتشتیان و حتی فرقه ضاله بهائیت با نقش‌آفرینی پررنگ، می‌تواند دلیل تمرکز بر استان فارس را نیز هویدا سازد.

حجت الاسلام غروی تصریح کرد: حمله به عنصر امنیت تلاشی برای ناکارآمد نشان دادن وجهی از دولت است که پیش از این در آن کارآمد تلقی می‌شده است.

وی بیان داشت: قهرمان اصلی این واقعه نیروهای امنیتی داخل حرم بودند که با چابکی تمام جلوی تداوم و گسترش این اتفاق را گرفتند. معلوم نبود تروریست مزبور و احیاناً نفرات بعد از او چه سناریویی را در سر داشتند اما شواهد و قرائن حکایت از این داشت که در صدد بودند با به رگبار بستن زائران در وقت نماز و با استفاده از بنزین و...فاجعه بزرگی را بیافرینند که باید از این جوانمردان تشکر کرد.

حجت الاسلام غروی تاکید کرد: تقدیر ویژه همه ما از آن نیروی مومن خدماتی و بسیجی است که بدون ترس و واهمه و با دست خالی و بدون توجه به این‌که چه خواهد شد؛ دل به دریای ایمان و ایثار زد و با حمله به تروریست مذکور، زمینه دستگیری وی را فراهم ساخت. این نوع صحنه‌ها را در کمتر جایی از جهان می‌توان یافت و این ایران اسلامی و انقلابی است که فرزندانی چنین مومن و مجاهد را در دل خود خواهد پروراند.

وی گفت: صحنه زیبای دیگر در دل این حادثه تلخ، اقدام افتخارآمیز کودکی خُردسال برای دفاع از پدر در هنگام حضور تروریست وحشی و سنگدل است که دنیایی از مفاهیم بلند انسانی و اسلامی را با خود به همراه داشته و دارد.

حجت الاسلام غروی خاطر نشان کرد: تردیدی نداریم که ریشه همه این اتفاقات در سرزمین‌های اشغالی و در اتاق‌های وضعیت و لانه‌های شوم امنیتی رژیم غاصب است. ریشه این تحرکات و تقلاها را باید در آنجا جست و دشمن باید بداند ما در هیچ شرایطی دشمن اصلی و ردپای او را گم نخواهیم کرد و ان‌شاءالله بزودی پاسخ کوبنده و مناسبی را در جای خود به آنها خواهیم داد.

وی در بخش دیگری از خطبه های خود ابراز داشت: در ایران عزیز ما، هفتاد سال پس از انقلاب مشروطه و تعریف حق رأی برای مردم ایران، به برکت انقلاب اسلامی، این حق به طور واقعی و حقیقی به مردم داده شد و انتخابات به یکی از مهم‌ترین جلوه‌های زندگی سیاسی تبدیل شده است.

وی بیان داشت: در ایران به‌طور میانگین در هر سال، یک انتخابات برگزار شده است و هر رأیی که در صندوق‌های آراء از سوی این ملّت قهرمان ریخته شده است، پیش از هر چیز، رأی به نظام اسلامی و قانون اساسی و بیعت با رهبری بوده است.

حجت الاسلام غروی تصریح کرد: انتخابات مطلوب و شایسته که مایه آبروی نظام اسلامی شود، در کلام رهبر حکیم انقلاب دارای شاخص‌هایی نظیر؛ مشارکت حداکثری، امنیت، سلامت، رقابت، قانونی و فراگیر بودن است.

وی ادامه داد: عواملی چون ناآگاهی از اهمیت رای دادن، نارضایتی مردم از برخی عملکردها و ناکارآمدی‌های دستگاه‌های اجرایی، در کنار بی‌اعتمادی به برخی روندهای انتخاباتی، بخشی از جامعه را با وجود عدم تعلق به دشمن از حضور در پای صندوق‌های انتخاباتی باز می‌دارد. همین امر ضرورت جهاد تبیین برای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات را آشکار می‌سازد.

حجت الاسلام غروی گفت: این تبیین وظیفه هر فرد انقلابی و مؤمن است که به اندازه وسع خود در جهاد مذکور شرکت کند.

وی ادامه داد: البته رفع موانع و مشکلات اقتصادی و معیشتی و فرهنگی بر عهده مسئولین است که امیدواریم تمام تلاش خودشان را برای اصلاح امور کشور انجام دهند

حجت الاسلام غروی ابراز داشت: رهبر انقلاب دیروز در دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرمودند: نزدیک قلّه‌ایم؛ خستگی ممنوع.

وی بیان داشت: وظیفه‌ امروز مسئولان کار جهادی است؛ همه‌ی مسئولان کشور امروز موظفند کار جهادی کنند، شبانه‌روزی کار کنند، خستگی نشناسند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha