دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1104128
۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
محمد حسن پور

حوزه/ مدیر موکب امام حسین(ع) در کربلا از برپایی موکب در پنج نقطه از کربلا و یک درمانگاه تخصصی با فعالیت ۳۰ پزشک خبرداد.

محمد حسن پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در شیراز با اشاره به فعالیت های فرهنگی مذهبی در ایام اربعین حسنی در خاک عراق، اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن اربعین حسینی و حضور خیل عظیم زائران به خاک عراق برای زیارت مضجع شریف سیدالشهدا(ع) اقدام به برپایی موکب در پنج نقطه از کربلا صورت گرفته است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه در پنج نقطه از کربلا موکب برای خدمت رسانی به زائرین سید الشهدا(ع) برپا خواهیم کرد، افزود: یکی از فعالیت های این مواکب تاسیس واحد گمشدگان است که برای نخستین بار صورت می گیرد در این بخش اگر هر کودک و یا شخصی و یا حتی اقلامی گم شد از هر نقطه ای که با این شماره ۰۰۹۶۴۷۸۶۱۳۶۲۶۹۹ تماس حاصل نمایند آن شخص یا اقلام گم شده را با وسیله نقلیه به دست صاحب آن خواهیم رساند.

مدیر موکب امام حسین(ع) در کربلا از برپایی یک درمانگاه تخصصی در خاک عراق با ویزیت رایگان برای زائرین خبرداد و عنوان کرد: این درمانگاه با حضور ۳۰ پزشک فعالیت درمانی و پزشکی خود را آغاز خواهد کرد بدین صورت که تمام فعالیت ها از جمله توزیع دارو نیز به صورت رایگان انجام می پذیرد.

حسن پور ظرفیت پذیرایی زائرین مواکب حسینی مجموعه خود را روزانه به تعداد شش هزار نفر دانست و خاطرنشان کرد: آمادگی پذیرایی زائرین حرم سید الشهدا(ع) از تمام نقاط کشور به ویژه مردم ولایتمدار استان فارس را در این ایام داریم، همچنین این مواکب از ۱۰ صفر فعالیت خود را آغاز کرده و تا یک روز پس از اربعین مشغول خدمت رسانی به زائرین خواهند بود.

وی ظرفیت اسکان مواکب را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: در پنج نقطه از مواکب هر شب ظرفیت اسکان هزار نفر را دارا است، پذیرایی سه وعده غذایی، توزیع شربت، آب معدنی، عرقیات، دمنوش، خرما و میوه بخشی از اقلامی بوده که در این ایام میان زائرین سید الشهدا(ع) توزیع خواهد شد.

مدیر موکب امام حسین(ع) در کربلا به فعالیت های فرهنگی و تبلیغی مواکب تحت مجموعه اشاره کرد و متذکر شد: امسال نیز به همراه خود در هر شعبه از موکب، یک روحانی مبلّغ، پزشک، مداح، و یک نفر از هلال احمر را به همراه خواهیم داشت، همچنین بنا داریم تا چند جانباز و تعدادی از زیارت اولی ها را به همراه خود به کربلا اعزام کنیم.

وی در پایان همچنین از فعالیت واحد کودک و نوجوان در موکب امام حسین(ع) و دیگر شعبه های این موکب خبر داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha