دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عباس کعبی

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: کرامت حسینی صرفا در شفا دادن مریض نیست. یکی از جلوه های مهم آن ایجاد تحول در ملت ها و امت ها و در مناسبت های جهانی بر پایه توحید و عدالت و کرامت انسانی ست،  لذا زیارت اربعین، زیارت خودسازی و تمدن سازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع نمازگزاران مرکز علمی فرهنگی امام حسین علیه السلام اهواز اظهار کرد: همه دلها متوجه کربلاست و سال به سال زیارت اربعین پر رونق و با شکوه تمام و با حضور انبوه و میلیون ها انسان دلداده و شیفته اباعبدالله الحسین(ع) از جای جای جهان پیش می رود.

وی با اشاره به اینکه زیارت اربعین فراتر از مذاهب به بستر انسان های آزاده جهان کشیده شده است، خاطرنشان کرد: زیارت اربعین به نقطه کانونی همه آزادگان جهان و کسانی که خواهان تحول جهانی هستند، تبدیل شده است.

آیت الله کعبی با بیان اینکه زیارت اربعین ظرفیت تمدن سازی دارد، افزود: بر پایه زیارت اربعین و تجمیع ظرفیت های مردمی بر پایه ایمان، عشق و محبت به امام حسین(ع) می شود تحولات بزرگی را رقم زد؛ آن هم بزرگ‌ترین تجمع بشری و تجمع مقدس و معنوی که توسط خود مردم اداره می شود. این مسئله می تواند الگویی باشد بر اینکه مردم اگر برای خدا به میدان بیایند می توانند کارهای بزرگ را رقم بزنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه زیارت اربعین شکل و محتوا دارد، بیان کرد: شکل آن پیاده روی و ذکر مصیبت و عرض ادب و احترام و سلام به امام حسین(ع) است اما محتوای آن حرکت در جهت پیشبرد علم، ایمان، عقلانیت، معنویت، عدالت، پیشرفت و مقابله با آسیب ها، چالش ها و بهره مندی از فرصت ها و انجام اقدامات بزرگ در راه تعالی مادی و معنوی بشریت است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: اگر این همراهی بر پایه عشق حسینی شکل بگیرد کرامت حسینی هم شکل می گیرد. کرامت حسینی صرفا در شفا دادن مریض نیست. یکی از جلوه های مهم آن ایجاد تحول در ملت ها و امت ها و در مناسبت های جهانی بر پایه توحید و عدالت و کرامت انسانی ست، لذا زیارت اربعین، زیارت خودسازی و تمدن سازی است.

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) "مهجه" و جانش را فدا کرد، خاطرنشان کرد: برای نجات بندگان خدا از جهل و عقب ماندگی و از بحران هویت و گم گشتگی، امام حسین(ع) شهید شد تا انسان ها عزت پیدا کنند. کرامت، عزت بر پایه عدالت و عدالت بر پایه توحید محقق می شود و این نگاه محتوایی به زیارت اربعین است.

وی بیان کرد: زیارت اربعین علی رغم شکوه و عظمتی که در سال های اخیر پیدا کرده است، بین زیارت اربعین مطلوب و زیارت اربعین موجود فاصله زیاد است. بله موکب های حسینی شکل گرفته و خصوصا خوزستان به استان استقبال کننده از جای جای ایران اسلامی تبدیل شده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ما باید رنگ و بوی زیارت تمدنی را در مبارزه با فقر و فساد و تبعیض و عقب ماندگی ببینیم و این مسئله بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha