یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / دیدار طلاب خوزستانی مقیم قم با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز

حوزه / نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: مسئولان چرا سفره‌های مردم از رونق افتاده، نباید دلالان بتوانند مردم را مورد آزار و اذیت قرار دهند، قیمت کالاهای اساسی باید شاهد ثبات قیمت باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان، امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه اهواز در مصلی امام خمینی(ره)، با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: اگر خداوند متعال به انسان مال و ثروت داده، می‌فرمایند انسان این‌ها را به ارز آخرت تبدیل کند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، خاطرنشان کرد: کمک به نیازمندان و بیماران، تهیه جهیزیه برای نوعروسان از مصادیق تبدیل سرمایه‌ها به ارز آخرت است، تقوای الهی یعنی اینکه هر کسی سرمایه‌های خود را به ارز آخرتی تبدیل نکرده، انجام دهد.

امام جمعه اهواز با اشاره به ایام اربعین حسینی، گفت: وجود مقدس امام عصر(عج) می‌فرمایند تقوای الهی را رعایت کنید و تسلیم امر ما باشید، آمده است قبل از نصرت و یاری امام زمان(عج) باید دو اتفاق مهم رخ دهد، نخست ظاهر و باطن تسلیم امامین باشد و دوم ترازویی غیر از ترازوی امام نداشته باشم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد افزود: برخی همراهی با امام زمان(عج) را تا جایی می‌دانند که با منافع و اهداف آنها منافات نداشته باشد.

وی با طرح این سوال که مخاطب مطالبه رهبر معظم انقلاب در زمینه جهاد تبیین چه‌ کسانی هستند، گفت: آحاد مردم و فرد فرد آن واجب قطعی و فوری است که جهاد تبیین کنند و مهم‌ترین مطالبه در این زمینه، امیدبخشی و اجتناب از یأس آفرینی در جامعه است.

امام جمعه اهواز ادامه داد: نظام مقدس اسلامی، برخلاف نظام‌های متداول دنیا و طاغوتی که زر و زور سالار و تزویر سالار هستند، ایمان سالار، تقوا سالار و صداقت سالار است، مواد اصلی تحقق امید واثق، وعده‌های صادق و بشارت‌های الهی سه مؤلفه اصلی "ایمان، تقوا و صدق" است.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با بیان این‌که ما خدا محور و اسلام محور هستیم، ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران توانسته اسلام را در صحنه بین‌الملل و تشیع را به عنوان دین نجات بخش مطرح کند و زمینه ظهور امام عصر(عج) را فراهم‌ کند.

وی خاطرنشان کرد: در هشت سال دفاع مقدس در حالی که دشمن تا بُن دندان مسلح می‌خواست به سمت ما هجوم بیاورد، رزمندگان در سنگرها مشغول عبادت و راز و نیاز با خداوند بودند و در صحنه‌های مختلف پیروز شدند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد با اشاره به این‌که هر چه به نوک قله نزدیک‌تر می‌شویم باید بدانیم‌ که مسیرها سخت‌تر است، عنوان کرد: هرکسی که تکیه‌گاه او ایران اسلامی است و البته تکیه ما نیز اسلام‌ و اهل بیت(ع) می‌باشد در عرصه‌های مختلف پیروز بوده و خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با اشاره به سالروز شهادت شهید رجایی و شهید باهنر و تبریک هفته دولت به دولتمردان و با اشاره به خدمات و اقدامات دولت، خاطرنشان کرد: مسئولان چرا سفره‌های مردم از رونق افتاده، نباید دلالان بتوانند مردم را مورد آزار و اذیت قرار دهند، قیمت کالاهای اساسی باید شاهد ثبات قیمت باشند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد بیان کرد: مراقب باشیم تا امر به معروف و نهی از منکر این دو فریضه الهی را فراموش نکنیم، خصوصا در زمینه حجاب.

امام جمعه اهواز گفت: در استان خوزستان دو مرز پر زائر اربعین حسینی داریم، لذا در زمینه‌های مختلف پای کار بیایم و به زائران خدمت کنیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان خاطرنشان کرد: روایت است که هرکسی یک درهم در مسیر ابا عبدالله الحسین‌(ع) هزینه کند، گویی یک کوه احد را به سرمایه و طلا تبدیل کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha