یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه یزد

حوزه / امام جمعه یزد گفت: باید مراقب باشیم و با چشم و گوش باز حرکت کنیم، حرف‌های رسانه های دشمن را بسنجیم و به سرعت گفته‌های نادرست آنها را به دیگران انتقال ندهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با تأکید بر اینکه همه باید پاسخگوی اعمال خود در محضر خدا باشیم، اظهار داشت: همواره در همه امور رضایت خدا را بر رضایت دیگران مقدم بداریم.

وی با اشاره به آیه ۱۷۹ سوره اعراف که می‌فرماید: «وَلَقَدۡ ذَرَأۡنَا لِجَهَنَّمَ کَثِیرٗا مِّنَ ٱلۡجِنِّ وَٱلۡإِنسِۖ لَهُمۡ قُلُوبٞ لَّا یَفۡقَهُونَ بِهَا وَلَهُمۡ أَعۡیُنٞ لَّا یُبۡصِرُونَ بِهَا وَلَهُمۡ ءَاذَانٞ لَّا یَسۡمَعُونَ بِهَآۚ أُوْلَـٰٓئِکَ کَٱلۡأَنۡعَٰمِ بَلۡ هُمۡ أَضَلُّ أُوْلَـٰٓئِکَ هُمُ ٱلۡغَٰفِلُونَ» عنوان کرد: برخی افراد چشم، عقل و قلب دارند اما از آن استفاده نمی‌کنند و از دیگران عبرت نمی‌گیرند و از دیگران دستگیری نمی‌کنند، اینها به گفته قرآن، همانند حیوان و چه بسا پَست‌تر از حیوان هستند.

آیت‌الله ناصری، با بیان اینکه امروز بعضی از افراد مصداق این آیه هستند، افزود: جهنم جایگاهی برای غافلان دارد و این افراد در زمره غافلان هستند.

خطیب جمعه یزد عنوان کرد: باید مراقب باشیم و از نعمات خدا و اعضا و جوارح خود در مسیر خوبی‌ها و رضای الهی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن در کمین ماست و هر لحظه ما را وسوسه می‌کند، اظهار کرد: اگر می‌خواهید در جایگاه غافلان نباشید، در برابر دشمنان دین هوشیار باشید.

آیت‌الله ناصری، با بیان اینکه عده‌ای در قیامت دستان خود را گاز می‌گیرند، خاطرنشان کرد: اینها حسرت می‌خورند از همنشینی با برخی افراد فاسق و دوری از انسان‌های برگزیده و مخلص زیرا افراد فاسق انسان را از یاد خدا غافل می‌کنند.

امام جمعه یزد تصریح کرد: دوست بد، نصیحت‌کننده بد و طرف مشورت بد، همه افرادی هستند که سبب می‌شوند در آخرت از حضور در کنار آنها و شنیدن سخنان آنها حسرت بخوریم و بی‌شک امروز رسانه‌های بیگانه مصداق نصیحت کننده‌های بد و طرف مشورت بد هستند.

آیت‌الله ناصری، تأکید کرد: شیطان برای انسان جز بدی نمی‌خواهد و به گفته حضرت علی(ع)، دوستی با بدان، تو را بدنام می‌کند، بنابراین همه باید در برابر شیطان صفتان هوشیار باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد، در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه باید خود و موقعیت خود را بشناسیم و انقلابمان را باور کنیم، عنوان کرد: انقلاب ما یک حرکت الهی است و بی‌شک خدا از آن راضی است و همه نشانه‌ها نشان می‌دهد که انقلاب ما، مقدمه همان انقلاب حضرت مهدی(عج) است.

وی با اشاره به اینکه نیت امام خمینی(ره) برای این انقلاب الهی بود، تصریح کرد: ارزش هر انقلاب در دنیا به انگیزه‌های انقلابیون است، یکی برای غالب شدن حزب مدنظر خود، یکی برای کشورگشایی و قدرت نمایی انقلاب می‌کند، اما انقلاب اسلامی ایران هدف الهی داشت و انگیزه حرکت امام راحل، کسب رضایت الهی بود.

آیت‌الله ناصری عنوان کرد: فکر امام(ره)، کار برای رضایت خدا و انگیزه ایشان الهی بود و همواره می‌گفتند، هر چه که اتفاق افتاد، خواست خدا و هدایت امیرالمؤمنین(ع) و فرزندان ایشان بوده.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب و حاج قاسم سلیمانی، شاگردان مکتب امام خمینی(ره) بودند و در این مکتب افرادی تربیت شدند که مسیر انقلاب اسلامی را توسعه خواهند داد.

امام جمعه یزد ادامه داد: دشمنان اسلام و انقلاب میلیاردها دلار هزینه کرده‌اند تا این انقلاب را زمین بزنند اما خداوند متعال پله پله این انقلاب را جلو برده تا به انقلاب حضرت مهدی(عج) متصل کند.

وی با اشاره به معجزاتی که در حق انقلاب اتفاق افتاد، افزود: از حادثه طبس گرفته و هشت سال جنگ تحمیلی و ۳۰ سال تحریم، همه تحت حمایت الهی بوده و خواهد بود و ملت ایران همواره از این مسیرهای سخت و ناهموار به سلامت عبور خواهد کرد.

آیت‌الله ناصری ادامه داد: انقلاب ما خدایی و مرام آن حسینی است، همان حسین(ع) که اربعین آن هر سال باشکوه‌تر از قبل برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تقویت این انقلاب، فراهم کردن مقدمات ظهور است، اظهار کرد: اینکه عده‌ای خرابکاری می‌کنند و گرفتار فساد می‌شوند، نباید مسیر را منحرف کرد و باید مسیر مستقیم الهی را طی کنیم و نباید اشتباهات عده‌ای را پای انقلاب گذاشت.

آیت‌الله ناصری یادآور شد: انقلاب ما الهی و امام و رهبر ما خدایی هستند و شهدای ما نیز برای کسب رضایت الهی پا در مسیر جهاد گذاشتند و محال است دشمن چنین انقلابی را از بین ببرد، به شرط اینکه همه در صحنه حضور داشته باشیم و اجازه ندهیم ما را نسبت به دین و انقلاب بد بین کنند.

خطیب جمعه یزد تصریح کرد: دشمنان ما از دین و انقلاب ترسیده‌اند، به همین دلیل دست به اقداماتی زده‌اند که مردم را به دین بدبین کنند، اما مردم ما همواره در مسیر دین ثابت قدم خواهند ماند.

وی ادامه داد: توطئه‌ها و فتنه‌های امروز مثل فتنه‌های دوران معاویه است، فتنه‌هایی که حضرت علی(ع) را به شدت مورد آزار و اذیت قرار داد، دشمن امروز مانند معاویه عمل می‌کند و تلاش می‌کند ما را نسبت به خدا، پیامبر، رهبر جامعه و احکام دین بدبین کند و اگر عده‌ای فریب دشمن را بخورند، گرفتاری‌هایی پیش خواهد آمد که پیش از این در تاریخ دیده‌ایم.

آیت‌الله ناصری بیان کرد: باید مراقب باشیم و با چشم و گوش باز حرکت کنیم، حرف‌های رسانه‌های دشمن را بسنجیم و به سرعت گفته‌های نادرست آنها را به دیگران انتقال ندهیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha