دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه ماکو

حوزه/ حجت الاسلام هاشمی گفت: شهرستان ماکو از سال گذشته با چالش آبی، مخصوصا آب شرب مواجه شده است، امروز از جمله مهم‌ترین مطالبات مردم، در مرحله‌ی اول رفع مشکل آب شرب؛ و در مرحله‌ی دوم نیز رفع مشکل آب کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام سید محمد هاشمی امروز در خطبه های نماز جمعه ماکو که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، اظهار داشت: حضور میلیونی امت اسلامی از کشورهای مختلف و مخصوصا ملت ایران در پیاده‌روی زیارت اربعین اباعبدالله الحسین علیه السلام، بیانگر قدرت نرم امت اسلامی، نظام اسلامی و ملت ایران است؛ لذا این حضور، می‌تواند تمدن اسلامی را پایه‌ریزی کرده و زمینه را برای ظهور وجود مقدس حضرت بقیه الله الاعظم اروحنا له الفداء فراهم نماید.

وی ادامه داد: از مهم‌ترین شاخص‌های سنجش عملکرد دولتها عبارت از این است که عملکرد آنها با انتظارات و مطالبات رهبر معظم انقلاب منطبق گردد و اکنون، دو سال از آغاز دولت سیزدهم می‌گذرد. حال باید دید عملکرد دولت سیزدهم به چه اندازه با مطالبات مقام معظم رهبری مطابقت دارد و در عین حال که بیانات امسال معظم له نیز، در این مسیر بسیار رهگشا خواهد بود.

امام جمعه ماکو گفت: ضرورت تکیه بر ارزشهای اساسی انقلاب، تلاش برای تحقق دولت مردمی، خلوص نیت و تلاش مجاهدانه، با برنامه بودن هر اقدام دولت، مقابله با جنگ روانی دشمن با کار تبلیغاتی درست و تمهیدات رسانه‌ای، بازسازی انقلابی، عدالت ورزی، فسادستیزی، احیای اعتماد و امیدِ مردم، ایجاد تحول در قوه‌ی مجریه، مسئله‌ی فرهنگ و رسانه، سیاست خارجی و نهایتاً اهتمام دولت بر حل بعضی از مسائل فوری، به مانند مشکلات اقتصادی؛ از جمله‌ی مهم‌ترین مطالبات مقام معظم رهبری از دولت سیزدهم است.

وی اضافه کرد: توجه به اصول اساسی و اولویتهای اعلامی رهبر معظم انقلاب، در ارزیابی عملکرد دولت سیزدهم نشان می‌دهد که عملکرد دولت، با بسیاری از انتظارات مقام معظم رهبری، مثبت ارزیابی می‌شود و در برخی عملکردها نیز با نقطه مطلوب فاصله دارد.

حجت الاسلام هاشمی بیان داشت: شهرستان ماکو از سال گذشته با چالش آبی مخصوصا آب شرب مواجه شده است؛ امروز از مهم‌ترین مطالبات مردم، در مرحله‌ی اول رفع مشکل آب شرب و در مرحله‌ی دوم نیز رفع مشکل آب کشاورزی است.

وی ادامه داد: البته با اتمام پروژه‌ی انتقال خط لوله‌ی دوم از تصفیه خانه‌ی شماره یک به تصفیه خانه‌ی شماره دو بخشی از مشکل آب شرب شهرهای ماکو، شوط، بازرگان و روستاهایی که در مسیر شوط واقع شده‌اند رفع شده است، اما مشکل اساسی هنوز در جای خود باقی است.

امام جمعه ماکو تصریح کرد: برای رفع این مشکل یک وظیفه مردم دارند و یک وظیفه نیز دولت محترم و منطقه آزاد ماکو. وظیفه‌ی مردم این است که در مصرف آب صرفه‌جویی کنند، اما وظیفه‌ی دولت و منطقه‌ی آزاد ماکو این است که منابع جدیدی برای رفع مشکل آب شرب و کشاورزی تعریف نمایند. به حمد الهی منابع جدید نیز در منطقه وجود دارد، اما نیازمند به همت مسئولین دولتی و منطقه‌ای دارد.

وی ادامه داد: انتقال آب غار یاریم قیه به تصفیه‌خانه‌ی شماره دو ماکو، احداث هشت حلقه چاه و و نهایتا احداث سد بدولو از جمله منابعی است که می تواند نیاز آبی منطقه را فراهم کند و در سفر استاندار آذربایجان غربی در سال گذشته مصوب شد تا برای مطالعات اولیه‌ی سد بدولو اعتباری گذاشته شود که متأسفانه این امر محقق نشد.

حجت الاسلام هاشمی گفت: افتخار به گذشته و امید به آینده دو رکن اصلی و در واقع خلاصه‌ی بیانیه‌ی گام دوم انقلاب است و اسلامی، در طول چهل و چهار سال، مخصوصا دولت سیزدهم، با وجود تحریم‌ها و موانعی که دشمن در مقابل توسعه و پیشرفت کشور ایجاد کرده بود، دستاوردهای خوبی را داشته است. مخصوصا پروژه‌هایی که در دولت سیزدهم برای شهرستان ماکو تصویب شده است.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha