یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شهید رجایی

حوزه / یکی از ائمه جمعه قزوین گفت: شهیدان رجایی و باهنر نماد خدمت، مردم‌داری، دلسوزی، فداکاری، عاشق قلبی ولایت و به معنی دقیق کلمه انقلابی بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام حمید علی بخشی امام جمعه شهر اقبالیه ظهر امروز در جمع مسئولین شهر اقبالیه ضمن گرامیداشت یاد وخاطره شهید رجایی و باهنر، اظهار داشت: شهیدان رجایی و باهنر به ما یاد دادند که باید در کشور اهل تکلیف باشیم، خودمان را بدهکار نظام جمهوری اسلامی بدانیم و به تکلیفمان عمل کنیم.

حجت الاسلام علی بخشی خاطرنشان کرد: شهیدان رجایی و باهنر نماد خدمت، مردم‌داری، دلسوزی، فداکاری، عاشق قلبی ولایت و به معنی دقیق کلمه انقلابی بودند.

امام جمعه شهر اقبالیه گفت: یکی از ویژگی‌های شهید رجایی این بود که خود را ذوب در ولایت دید و هر کسی خط مستقیم ولایت را شناسایی کرد، پای ولایت ایستاد، کار او اثرگذار شد.

وی عنوان کرد: دشمنان گمان کردند با شهادت رجایی‌ها و باهنرها و دیگر مردان بزرگ، می‌توانند انقلاب اسلامی را نابود کنند اما با رهنمودهای امام راحل به عنوان سکاندار و ستون فقرات انقلاب و رهبر معظم انقلاب، ضربه‌ای به این نظام وارد نشد و انقلاب اسلامی در برابر نقشه‌های پلید و خصمانه دشمنان حفظ شد.

وی اظهار کرد: تک تک مسئولین صیانت از خون شهدا و تحقق جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب به آن تأکید دارند را وظیفه خود بدانند.

وی ادامه داد: شهدای کارمند بهترین الگوی مسئولان اجرایی کشور هستند، تا با تمام وجود خدمتی صادقانه به ملت داشته باشیم.

وی به مراسم پیاده روی اربعین حسینی اشاره کرد و یادآور شد: توصیه به زیارت اربعین باعث شده که شیعیان همه‌ساله از نقاط مختلف جهان به سوی کربلا حرکت کنند و این حرکت که غالباً پیاده انجام می‌شود، یکی از پرجمعیت‌ترین راهپیمایی‌ها در جهان باشد.

امام جمعه شهر اقبالیه تصریح کرد: این راهپیمایی بیانگر زنده بودن و پویایی ماجرای کربلا و عاشوراست که پیام آن ایستادن در مقابل ظلم تا پای جان است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • الگوهای واقعی IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
    57 0
    در دهه‌ها و سال‌های گذشته، افرادی تلاش کردند خود را شبیه یا رهرو بزرگانی مانند شهیدان بهشتی، رجائی و باهنر جلوه دهند تا بتوانند آراء مردم را جلب کنند و به قدرت برسند، ولی با عملکرد خالی از صداقت خود، این واقعیت تلخ را به اثبات رساندند که فاقد ویژگی‌ها و امتیازات آن عزیزان بودند و متأسفانه از جایگاه آن‌ها استفاده ابزاری کردند. بی‌صداقتی دولتمردان، از همان تبلیغات انتخاباتی شروع می‌شود و اگر موفق به فریبکاری شوند و به قدرت برسند، با سوء‌استفاده از امکانات دولتی، این بی‌صداقتی را ادامه می‌دهند و به اوج می‌رسانند. درست است که مردم در نهایت متوجه فریبکاری آنان می‌شوند، ولی آنچه در این میان از دست می‌رود، فرصت طلائی کشور، مردم و نظام است که به هیچ‌وجه بازیافتنی و قابل جبران نیست. شوربختانه ما مردم ایران از رهگذر این فرصت‌سوزی‌ها زیان‌های بزرگی کرده‌ایم که هیچ امکانی برای جبران آن‌ها وجود ندارد. شهیدان رجائی و باهنر، بدون آن‌که بخواهند در برابر دوربین‌ها نقش بازی کنند، به میان مردم می‌رفتند و مستقیماً از واقعیت‌های زندگی و نیاز‌های آن‌ها باخبر می‌شدند. مثل مردم زندگی می‌کردند و لباس‌ها، خودروها، خانه‌ها و جیب‌های متفاوت با طبقه عادی مردم نداشتند. به همین دلیل بود که حرف مردم را می‌فهمیدند و به نفع آن‌ها کار می‌کردند. رجائی و باهنر هرگز به مردم دروغ نگفتند و صداقت در سرتاسر زندگی آن‌ها در هر مسئولیتی که بودند، حرف اول را می‌زد. آن‌ها نیازی به دروغ گفتن نداشتند، زیرا منتخب واقعی مردم بودند و مردم به خاطر اینکه آن‌ها را از خود می‌دانستند به آن‌ها اعتماد داشتند. ریشه این اعتماد را به روشنی می‌توان در توصیفی که امام خمینی برای این دو شهید والامقام ارائه دادند یافت، آن‌جا که گفتند: «آقای رجائی و آقای باهنر در عین حال که یکی‌شان رئیس جمهور بود و یکی‌شان نخست وزیر، اینطور نبود که ریاست در آن‌ها تأثیر کرده باشد، آن‌ها در ریاست تأثیر کرده بودند یعنی آن‌ها ریاست را آورده بودند زیر چنگ خودشان، ریاست آن‌ها را نبرده بود زیر لوای خودش». این ویژگی باعث شد خدمت به کشور، مردم و نظام از نظر رجائی و باهنر از جنس شعار نباشد، نه شعار انتخاباتی و نه شعار سرگرم‌سازی. تحت تأثیر ریاست قرار نگرفتن را باید میراث جاودان رجائی و باهنر بدانیم. امید که روح‌ بلندشان از رحمت بی‌انتهای پروردگار متنعم باشد.