چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه:

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: دنیا از جمعیت حاضر در اربعین حسینی(ع) متحیر است که بدون دخالت دولت‌ها، مردم خود جوش حضور می‌یابند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه، آیت الله علماء صبح امروز در جلسه برنامه‌ریزی بزرگداشت شهدای دولت، شهیدان رجایی و باهنر و برنامه‌های دهه آخر ماه صفر که با حضور برخی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: مردمی شدن برنامه‌های ملی و مذهبی در اولویت باشد.

امام جمعه کرمانشاه با مهم دانستن استفاده از ظرفیت‌های عظیم مردمی، گفت: مردم به واسطه عشق و ارادتی که به حضرت سید الشهدا(ع) دارند، به‌خوبی می‌توانند، در برنامه‌های این‌چنینی حضوری فعال داشته باشند.

وی افزود: اسلام با شعائر زنده و تقویت می‌شود، قرآن کریم هم تأکید بر زنده بودن شعائر دارد، لذا باید حضور مردم برای زنده نگه داشتن شعائر پر رنگ باشد.

آیت الله علماء در خصوص عظمت امام حسین(ع)، خاطرنشان کرد: دنیا از جمعیت حاضر در اربعین حسینی(ع) متحیر است که بدون دخالت دولت‌ها، مردم خود جوش حضور می‌یابند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه عزاداری برای امام حسین(ع) را علمای ما همواره توصیه کرده و بر حفظ آن تأکید داشته‌اند، گفت: پیامبر(ص) صراحتا فرمودند «من با حسین هیچ فرقی ندارم» زیرا «الاسلام نبوی الحدوث و حسینی البقا»، است و لذا این عظمت باید حفظ شود و زنده بماند و آن را نگه داریم.

آیت الله علماء با اشاره به اینکه در گذر تاریخ واقفان بلند همت کرمانشاه به انحای مختلف نسبت به زائران امام حسین(ع) عنایت داشته‌اند، یادآورشد: ما باید این سنت را به‌خوبی حفظ کنیم و به‌آیندگان هم منتقل کنیم، زیرا اربعین، فقط مختص به سید الشهدا(ع) است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha