یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سالگرد شهیدان رجایی و باهنر در حرم رضوی

حوزه/ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ما وظیفه داریم از ارزش‌های جوشیده از خون شهدا پاسداری کنیم چرا که شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند و ما باید ادامه دهنده راه آنها باشیم. یکی از درس‌هایی که از نهضت عاشورا می‌گیریم، پاسداری از خون شهدا و رساندن پیام آنها به نسل‌های آینده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام سید رضا تقوی‌، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در آئین بزرگداشت هفته دولت و چهل و دومین سالگرد شهیدان رجایی و باهنر که عصر امروز در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد برگزار شد، گفت: شهیدان جایگاه بسیار والایی در نزد خداوند دارد چرا که شهید قدم در اقلیم عشق‌ گذاشته و در یک چشم به هم زدن به اوج کمالات دست پیدا می‌کند. 

وی تصریح کرد: شرکت در مجالس بزرگداشت شهدا به معنای تجدید بیعت کردن به آنها و همچنین استمداد از روح بلند آن مردان خدایی است. آنها همه دار و ندار خود را در راه خدا فدا کردند به همین خاطر در نزد خداوند آبرو دارند. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: هرچند شهیدان کار بسیار بزرگی انجام دادند و مقامی بس والا در نزد خداوند دارند ولی پاسداری از خون شهیدان نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. ما باید از خون شهیدان پاسداری کنیم تا دشمن نتواند به حریم پاک آنها نزدیک شوند. 

وی افزود: ما وظیفه داریم از ارزش‌های جوشیده از خون شهدا پاسداری کنیم چرا که شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند و ما باید ادامه دهنده راه آنها باشیم. یکی از درس‌هایی که از نهضت عاشورا می‌گیریم، پاسداری از خون شهدا و رساندن پیام آنها به نسل‌های آینده است. 

حجت‌الاسلام تقوی‌ اظهار کرد: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در جریان واقعه عاشورا با دشمن جنگید. جنگ نظامی آن حضرت تا ظهر عاشورا ادامه داشت و تمام شد ولی این اسرای کربلا بودند که با پاسداری از خون سیدالشهدا(ع) و یاران آن حضرت قیام عاشورا را زنده نگه داشتند. 

وی ادامه داد: اسرای کربلا و در رأس آنها امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) بعد از واقعه عاشورا به تبیین خون شهدای کربلا پرداختند. خون شهید مانند قرآن نیاز به تفسیر و تبیین دارد. اسرای کربلا در طول دوران اسارت منزل به منزل مظلومیت سیدالشهدا(ع) و یاران آن حضرت را برای مردم بازگو کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: بنی امیه آمده بودند تا با کشتن امام حسین(ع) پرونده اسلام را برای همیشه ببندند ولی کاروان اسرا با بصیرت افزایی مانع رسیدن آنها به مقصودشان شدند. شهدای کربلا خون دادند و اینها نیز به تفسیر این خون نشستند و با جهاد تبیین پیام عاشورا را به گوش همه نسل‌های بعد از خود رساندند. 

وی با بیان اینکه اولین روضه خوان سیدالشهدا(ع) بعد از واقعه عاشورا حضرت زینب کبری(س) بود، اظهار کرد: امروز هر مجلس روضه که در هرکجای دنیا برگزار می‌شود اعلام بیزاری از ظالم و ستمگر و حمایت از مظلوم است. 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha