پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
ماموستا خدایی

حوزه/ امام جمعه شهرستان بانه گفت:در این روزها و شرایط خاص جهان اسلام اجتماع میلیونی اربعین حسینی می‌تواند بهترین عملکرد در بحث وحدت در مقابل دشمنان دین خدا باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، ماموستا ملاعبدالرحمن خدایی امروز در درس اخلاق طلاب اهل سنت شهرستان بانه، اظهار داشت: اربعین شاید در ظاهر یک حرکت و یک اجتماع بزرگ از نظر بصری در جهان اسلام باشد، ولی مهم‌ترین ویژگی اربعین حسینی چهره وحدت آفرین آن است.

امام جمعه شهرستان بانه عنوان کرد: اربعین حسینی را هرگز نمی‌توان منحصر به مذهب خاصی و حتی یک دین خاص دانست، بلکه اربعین یک اجتماع جهانی از سوی آزادی خواهان و دشمنان کفار و مشرکین است.

امام جمعه بانه افزود: با وجود هجمه‌های تبلیغاتی و سیاسی بسیاری که این روزها از سوی دشمنان، علیه اربعین حسینی صورت گرفت باز هم امسال شاهد خیل عظیمی از محبان اهل بیت(ع) در این اجتماع بزرگ و بی‌نظیر هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم اهل سنت در عمل همواره نشان داده‌اند که محبت و عشق خالصانه‌ای به اهل بیت(ع) و خاندان رسول خدا(ص) دارند، لذا کسانی که تلاش می‌کنند اربعین و ماه‌های محرم و صفر را به سود خود منحصر نمایند دشمنان اسلام و رسول خدا هستند.

ماموستا خدایی اظهار کرد: در این روزها و شرایط خاص جهان اسلام اجتماع میلیونی اربعین حسینی می‌تواند بهترین عملکرد در بحث وحدت در مقابل دشمنان دین خدا باشد.

امام جمعه شهرستان بانه گفت: امسال هم مرز باشماق در شهرستان مریوان کردستان در این روزها محل تردد صدها هزار عاشق و دلداده اهل بیت(ع) به‌ویژه امام حسین(ع) می‌باشد که این عزیزان از سوی برادران اهل سنت مورد استقبال و پذیرایی قرار می‌گیرند که این خود نشان از برادری و انسجام اهل سنت و تشیع در کشورمان دارد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha