یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه شبانکاره

حوزه/ امام جمعه شبانکاره گفت: حرکت منحصر به‌فرد و بی نظیر پیاده روی اربعین نشان از بیداری اسلامی است و دشمن از عظمت و شکوه اربعین وحشت دارد و سعی در تضعیف آن دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد پردل امام جمعه شبانکاره در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شبانکاره، اظهار داشت: حرکت منحصر به‌فرد و بی‌نظیر پیاده روی اربعین نشان از بیداری اسلامی است و دشمن از عظمت و شکوه اربعین وحشت دارد و لذا سعی در تضعیف آن دارد.

وی افزود: این شکوه و عظمت از بین برنده و خنثی کننده توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی است که ان‌شاء‌الله این خیل عظیم عاشقان امام حسین(ع) در پیاده روی اربعین که سال به سال به تعداد آنها افزوده می‌شود، بساط ظالمین و ستمگران را جمع خواهد کرد و این حرکت با شکوه و با عظمت باعث اتحاد و پیروزی جهان اسلام و شکست مستکبران عالم خواهد شد.

حجت الاسلام پردل با اشاره به بخشی از پیامدهای حماسه عظیم عاشورا، گفت: اسلام اموی از اسلام علوی جدا شد و مردم فهمیدند اسلام یزید، اسلام اموی است و اسلام امام حسین (ع) علوی است.

امام جمعه شبانکاره، با بیان اینکه حادثه عاشورا جرأت مبارزه با طاغوت و ظلم یزید بود، ادامه داد: نهضت عاشورا به عالم فهماند که با یزید هم می‌شود در افتاد ولو با عده‌ای اندک، یعنی آن ابهت شکست، آن قدرت شکست که بگویند کسی نمی‌تواند با بنی‌امیه در بیفتد.

وی تصریح کرد: حادثه عاشورا ایجاد نهضت‌های بعد از عاشورا است که این بسیار مهم است، روحیه مبارزه، اعتراض‌ها و قیام‌های انفرادی به مرور زمان و تا امروز، این مسیر ادامه دارد و تبدیل به فرهنگ «کل یوم عاشوراء و کل ارض کربلاء» شده است.

حجت الاسلام پردل ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید رئیسعلی دلواری، عنوان کرد: آزاده دلاور و نامدار که جلوی قوای انگلیس را گرفت و بیش از ۵ هزار نفر را تار و مار کرد، اما ۱۲ شهریور سال ۱۲۹۴ توسط یک خائن از پشت مورد هدف گلوله قرار می‌گیرد و به‌شهادت می‌رسد که این یک نمونه از خیانت خودی‌ها است و ما در همین انقلاب تا الان بیشترین ضربه را از خود فروخته‌های غربگرای وطن فروش بی‌غیرت خورده‌ایم و ضربه‌هایی را که این منافقان و خائنان به مملکت زده‌اند، دشمنان نزده‌اند.

امام جمعه شبانکاره، ولایت پذیری، مردم داری، جهادی بودن و انقلابی عمل کردن را از ویژگی‌های بارز دولت سیزدهم برشمرد و گفت: در همه عرصه‌ها هر وقت از ولایت تبعیت شد، موفقیت حاصل شد و هر وقت خلاف نظر ولایت حرکتی انجام گرفت شکست در پی داشت که این دولت هم با ولایت پذیری، با مردم داری و با جهادی و انقلابی عمل کردن موفق خواهد شد.

وی تصریح کرد: وقتی فرماندار شهرستان جلوی آن همه جمعیت بوسه بر دستان پدر شهید می‌زند این نشان از مردم دار بودن، انقلابی بودن، متکبر و مغرور نبودن یک مسئول است.

حجت الاسلام پردل، با بیان اینکه خوشبختانه امسال ۲۸ طرح و پروژه در بخش افتتاح و کلنگ زنی شده است، اظهار کرد: مسئولان در کنار کارهای بزرگ زیر ساختی و عمرانی به معیشت مردم توجه ویژه نمایند.

امام جمعه شبانکاره با اشاره به اینکه تکمیل فاز پارس جنوبی پس از ۲۰ سال وقفه، نقطه عطف مهمی برای بخش انرژی ایران است، افزود: این دستاورد نشان‌دهنده‌ی قدرت و نفوذ شعار جاودانه "ما می‌توانیم" است، افتتاح پروژه بزرگ و افتخارآمیز فاز ۱۱ نشان داد تحریم‌های ظالمانه آمریکایی و اروپایی اثرات جدی خود را از دست داده و در کنار این شیرینی‌های بزرگ و مجاهدت‌های تاریخ‌ساز فرزندان ملت، بی‌اعتنایی و سکوت خبری رسانه‌ها و روزنامه‌های مدعی آزادی و چندصدایی، تأسف‌بار و البته بیدار کننده است.

وی با تأکید بر اینکه بانک‌ها باید مسائل خودشان را با اسلام تطبیق دهند، بیان کرد: اگر چنانچه ربا از بانک‌ها حذف نشود مشمول آیه شریفه‌ای می‌شوند که رباخواری را اعلان جنگ با خدا و پیامبر اسلام می‌داند «فَأْذَنُوا بِحَرْبٍ مِنَ اللَّهِ وَرَسُولِهِ»، لذا بانک‌ها باید خودشان را اصلاح کنند و با اسلام تطبیق دهند.

خطیب نماز جمعه شبانکاره یادآور شد: با توجه به هجمه‌های گسترده علیه حجاب و عفاف از طرف دشمنان، منافقین و مخالفین نظام اسلامی، تصمیم گیری در خصوص رفتن بانوان به ورزشگاه در کنار مردان، کار نسنجیده‌ای بوده است.

حجت الاسلام پردل عنوان کرد: طبق گزارشات متعدد متأسفانه بعضی‌ها از این موقعیت سو استفاده کرده و با کشف حجاب سعی در عادی سازی این خلاف شرع دارند، لذا سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و دیگر مسئولین مربوطه باید پاسخگو باشند و قرار نیست هر کاری که دیگر کشورها کردند ما هم انجام دهیم، زیرا زن قداست، شرافت و حرمت دارد و ما نمی‌گوییم زن از همه چیز محروم باشد.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی تصمیم رفتن زنان به ورزشگاه‌ها باعث عظمت و ارزشمندی زنان مسلمان نمی‌شود، اگر خیال بشود با این کار ورزش ما تغییر می‌کند کاملا اشتباه است، ورزش زمانی رشد می‌کند که زیر ساختش درست بشود و به قهرمانان توجه شود و الا با رفتن زنان به ورزشگاه‌ها رشد نمی‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha