شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حکمتی نیک

حوزه / امام جمعه موقت یاسوج گفت: غربی‌ها به دلیل اثرگذاری اربعین به شدت از ارسال و انتشار خبرهای اربعین می‌ترسند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام سیروس حکمتی نیک امام جمعه موقت یاسوج در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با بیان فرمایشی از امام حسین(ع)، اظهار داشت: بعضی از انسان‌ها در بند دنیا هستند، در عاشورا نبرد نامتوازن میان لشکر کفر و لشکر حق رخ داد با آنکه مسلمانان آن زمان بسیار زیاد بودند اما در آزمایش الهی شکست خوردند.

وی گفت: تعداد یاران امام بسیار کم بود، بنابراین در آزمایش واقعی دینداران واقعی بسیار کم هستند.

امام جمعه موقت یاسوج اظهارات کرد: دینداران در شرایط سخت هرگز دین و ایمان خود را از دست نمی‌دهند، اما بسیاری از مردم بنده دنیا هستند.

وی با اشاره به نزدیکی اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: در دنیا کشورهای بسیار کمی هستند که به‌دنبال تمدن سازی بوده و ایران اسلامی یکی از معدود کشورهایی است که به‌دنبال ایجاد تمدن بزرگ اسلامی و مقدمه چینی جهت ظهور است.

امام جمعه موقت یاسوج، گفت: برای اینکه ظهور صورت گیرد می‌بایست مقدمات آن نیز فراهم شود که نظام جمهوری اسلامی با نفوذ معنوی در میان کشورهای اسلامی و همچنین تشکیل محور مقاومت، زمینه چینی برای تمدن بزرگ اسلامی منتهی به ظهور را در دستور کار قرار داده است.

حجت الاسلام حکمتی‌نیک با بیان اینکه اربعین یکی از مقدمات تمدن بزرگ اسلامی جهت ظهور است، یادآور شد: در این راه به یک زنجیره انسانی بزرگ نیاز است و امروز می‌بینیم در کنگره اربعین ‌انسان‌ها از ملیت‌های مختلف حضور پیدا می‌کنند تا مقدمه‌ای برای ایجاد تمدن بزرگ اسلامی شود و این حضور سال به سال بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه کنگره بزرگ اربعین در سانسور شدید خبری غرب قرار دارد، یادآور شد: اگر ۲۰ تا ۴۰ نفر در جایی اعتراضی داشته باشند، رسانه‌های غربی به سراغ آن می‌روند و بزرگ نمایی می‌کنند اما کنگره‌ای که میلیون‌ها آدم در آن حضور دارند حتی توسط رسانه‌های غربی زیرنویس هم نمی‌شود چرا که آنها از پیام اربعین می‌ترسند.

امام جمعه موقت یاسوج، اظهار کرد: اربعین خود بزرگترین رسانه است چه بخواهند و چه نخواهند، پیام اربعین به جهان مخابره می‌شود و اثر جهانی خود را گذاشته است.

وی به ۸ شهریور سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در نشست با کارگزاران نظام علاوه بر اینکه عملکرد خوب دولت را قابل تحسین دانستند، در جای دیگر دغدغه‌مندی خود را نسبت به معیشت مردم اعلام فرمودند.

حجت الاسلام حکمتی نیک یادآور شد: در هر شرایطی از جمله شرایط بحرانی، مردم ایران در صحنه هستند آنها انقلاب را دوست دارند مردم برای نظام و انقلاب جان داده‌اند پس باید برای معیشت آنها فکری شود هر چند اقدامات شایسته‌ای در عرصه مسائل زیربنایی در کشور انجام شده که صاحبان تریبون باید این اقدامات بزرگ را اطلاع رسانی کنند.

وی همچنین به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه امسال اشاره کرد و یادآور شد: باید همه دست در دست هم، برای مشارکت خوب و قوی پای کار باشیم.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha