یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با صدور پیامی تاکید کرد: خادمان موکب حرم همچون سایر مواکب با عشق و شور وصف ناپذیر بر همدیگر سبقت می گرفتند که در این مراسم شرکت کنند، عشق و شور اینها نشان دهنده همان نور و خونی هست که در رگ های اینها و در دلهایشان قرار داده شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس در پیامی به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی به تبیین اهمیت و جایگاه این واقعه عظیم پرداخت و تصریح کرد: در قرآن کریم از یک اربعین یاد می کند که در زمان حضرت موسی علیه السلام اتفاق افتاد و در فرهنگ شیعه هم اربعین امام حسین علیه السلام مورد تاکید و توصیه امام یازدهم بوده است.

وی در پیام خود افزود: امام عسکری امامیست که پس از ایشان امام دوازدهم در جامعه ظهور ندارند و ارتباط با ایشان به این راحتی نیست بنابراین تاکید کردند بر زیارت اربعین، به خاطر اینکه بعد از غیبت امام زمان عج و بعد از امامت حضرت امام حسن عسکری ائمه خیلی تاکید کردند که شیعیان خودشان را حفظ کنند از انحرافات و بدعت ها، نگذارند جهنمی ها زندگی و دنیا را برای مومنین پر انحراف و پر بدعت قرار دهند.

آیت الله سعیدی در بخش دیگری از این پیام اربعین تاکید کرد: برای تحقق این امر ولایی و معنوی، خود معصومین علیهم السلام راهکارهایی را قرار دادند برای اعتصام مومنین، بندگان خدا، شیعیان و محبین، خداوند متعال هم راهکارهایی را نشان دادند برای آنکه مردم به آیه “واعتصموا بحبل الله جمیعا ولا تفرقوا” عمل کنند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، خاطرنشان ساخت: ائمه اطهار(ع) برای آنکه مومنین قبل از قیامت زندگی بهشتی را در این دنیا بسازند از اربعین اباعبدالله علیه السلام و برگزاری این کنگره عظیم جهانی بسیار یاد کردند و توصیه فرمودند و این تدبیر بسیار حکیمانه، مدبرانه، کارساز و کارآمدی برای شیعیان بود.

آیت الله سعیدی اضافه کرد: هر سال همین مراسم عظیم از لحظه ای که کاروان اباعبدالله علیه السلام بعد از شام به کربلا آمدند و اربعین اول تحقق پیدا کرد ادامه دارد و هر ظالم و طاغوتی که می خواست با اربعین مقابله کند نتوانست و شیعیان همواره در طول تاریخ این واقعه را پاس داشتند.

وی مطرح کرد: در این نظام مقدس جمهوری اسلامی که به برکت نهضت امام حسین علیه السلام شکل گرفت نیز به این پیاده روی عظیم اهمیت داده می شود، امسال هم طاغوت های زمان ما همانند طاغوت های گذشته که اثر و خاصیت اربعین را می بینند از بازتاب این مراسم و انعکاس آن خودداری می کنند و رسانه هایشان درباره این مراسم بزرگ به خفگی مبتلا شده اند اما با تدبیر خدا و مردم شریف عراق این مراسم باشکوه برگزار شد و جلوه ای از اخلاص، اکرام و تولی و تبری را مردم در این زندگی بهشتی اربعینی به نمایش گذاشتند.

آیت الله سعیدی عنوان کرد: خادمان موکب حرم هم همچون سایر مواکب با عشق و شور وصف ناپذیر بر همدیگر سبقت می گرفتند که در این مراسم شرکت کنند، عشق و شور اینها نشان دهنده همان نور و خونی هست که در رگ های اینها و در دلهایشان قرار داده شده است.

وی اضافه کرد: بحمدالله شما خدام گرامی زحمات خوبی داشتید بنده در جوار مضجع شریف کریمه اهل بیت سلام الله علیها هم خدا قوت می گویم و هم قبولی اعمال و زیارات شما را از خدای متعال خواستارم و خودتان و خانواده هایتان ان شاء الله همیشه در خدمت اهل بیت علیهم السلام باشید.

تولیت آستان مقدس افزود: دعا می کنیم برای که این اربعین ها متصل شود به قیام حضرت مهدی عج و با رهبری های مقام معظم رهبری و بازگشت امام و شهدای عزیزی همچون حاج قاسم دنیا عظمت اسلام و اهل بیت علیهم السلام را ببینند.

وی در پایان پیام خود مطرح کرد: تشکر می کنم از شما خادمان و بانیان خیر و داوطلبان در این موکب شریف و همه مواکب که این ایام خدمت کردند و به ویژه تشکر از مردم شریف عراق که اینگونه پذیرایی کردند از زوار، ان شاء الله موفق باشید و برگشت شما به میهن اسلامی را درخواست می کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha