شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بیانیه مرکز مدیریت حوزه

حوزه/ حضور میلیونی در راهپیمایی اربعین بار دیگر نشان داد که مردم همچنان پای اعتقادات و مکتب سیدالشهداء علیه­ السلام و مقابله با مستکبران عالم ایستاده ­اند و عشق و ارادت به ساحت سیدالشهداء و خاندان عصمت و طهارت علیهم ­السلام را با هیچ چیزی عوض نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، متن پیام قدردانی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه از ملت ایران و امت اسلامی در برپایی باشکوه اربعین ۱۴۰۲ به این شرح است:

باسمه تعالی

قال الله تبارک و تعالی: «ذلِکَ وَ مَنْ یُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِنْ تَقْوَی الْقُلُوبِ» (حج/۳۲)

جریان عظیم اربعین و حضور میلیونها نفر در یک بازه زمانی کوتاه که از اقصی نقاط عالم برای زیارت مضجع شریف حضرت سیدالشهداء علیهالسلام مشرف می‌شوند، فراتر از آن است که از این شور و شعور سرشار حسینی به عنوان یک امر عادی یاد کرد. روز اربعین، به فضل الهی در طول قرنها تا امروز، پیوسته و پی ‌در پی نمایشگر حرکت پُرشکوه تر، پُرجاذبه تر و پُرشورتر عاشقان حسینی شده و نام و یاد عاشورا روز به ‌روز در دنیا زنده تر شده است.

همراهی با این موج خروشان نه تنها موجب صیانت معنوی زائران و محبان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام می شود بلکه در عرصه جهانی هم موجبات امنیت محبان اهل بیت علیهم السلام و صیانت از مکتب روح بخش اسلام ناب محمدی صلی الله علیه وآله را فراهم می کند.

حقیقتا زبان از شکر این خروش الهی و حرکت عظیم اسلامی که تعظیم شعائر دینی را به همراه دارد عاجز است. امسال به توفیق الهی و به برکت گفتمان انقلاب اسلامی و خون شهیدان گرانقدری همچون حاج قاسم سلیمانی بیش از ۲۲ میلیون نفر از کشورهای مختلف جهان به زیارت اربعین مشرف شدند که از این بین، حدود چهار میلیون نفر را ایرانیان تشکیل دادند. حضور میلیونی ایرانیان در راهپیمایی اربعین بار دیگر نشان داد که مردم همچنان پای اعتقادات و مکتب سیدالشهداء علیهالسلام و مقابله با مستکبران عالم ایستاده اند و عشق و ارادت به ساحت سیدالشهداء و خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام را با هیچ چیزی عوض نمی‌کنند.

مرکز مدیریت حوزه های علمیه ضمن تشکر صمیمانه از مردم عراق که با جان و دل پذیرای خیل عظیم زوّار حسینی بودند و همچنین از همه مسئولین و مقامات عراقی، مراجع عظام تقلید حفظهم الله و روحانیت معزز که در تسهیل ورود زائران به سرزمین عراق و بهره مندی آنان از این همه مواهب عظیم حسینی تلاش وافر نمودند، از همه زائرین گرامی میهن عزیزمان و سایر ملل مسلمان که رنج پیاده روی و دوری از وطن را به جان خریدند و این حرکت باشکوه را خلق کردند، تشکر خالصانه و خاضعانه خود را ابراز داشته و امیدوار است که خداوند تعالی به برکت اینگونه حرکات الهی عنایت و لطف خود را شامل همه امت اسلامی قرار داده و همگان را از شر دشمنی ها و رنج ها در امان نگه دارد و زمینه هر چه زودتر ظهور حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه را فراهم آورد.

مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه

۱۸/۰۶/۱۴۰۲

۲۳/ صفر/ ۱۴۴۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha