یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خدمت رسانی طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) شوش در  ایام اربعین

طلاب جهادی مدرسه علمیه الزهرا (س) شوش خدمات فرهنگی و تبلیغی را به زوّار حسینی ارائه دادند.

خانم سرخه، فرمانده بسیج طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) شهرستان شوش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، گفت: طلاب جهادی این مدرسه علمیه با برپا سازی موکب ها در مرز چذابه، حرم دانیال نبی (ع) و برپاسازی موکب عفاف و حجاب در مسیر شوش، کارهای تبلیغی، فرهنگی و خدمات رفاهی را با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه را اجرایی کردند.

وی در اهمیت اربعین به حدیث امام حسن عسکری (ع) اشاره کرد و بیان کرد، از آن جهت زیارت اربعین یکی از نشانه های مومن است که هر قدمی در این مسیر برداشته شود، اجر آن از هزار تا حج عمره و هزار تا شهید بالاتر است، زیرا این امر بسیاری از نفوس را پاک می کند.

سرخه بیان کرد: صرفا هدف موکب نباید فقط موکب داری باشد، بلکه ضمن ارائه خدمات به زائران، ترویج فرهنگ اسلامی، مبنای قیام سید الشهدا و انتظار فرج که می تواند نجات بخش امت اسلامی و انسانیت از تمامی گرفتاری ها می باشد، باید صورت گیرد.

وی ادامه داد: به شکرانه الهی، امسال با عنایت اباعبدالله حسین (ع) بیشتر طلاب توفیق حضور در مراسم پیاده روی اربعین را داشتند و در این مسیر در معرفت افزایی زائران حسینی به صورت فردی و گروهی تلاش کرده اند.

فرمانده بسیج طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) شوش افزود: طلاب در موکب ها، برنامه هایی از جمله صحت نماز، ایجاد غرفه کودک، قصه خوانی، پاسخ به سؤالات شرعی، مشاوره دینی و اعتقادی، برگزاری نمایشگاه تبلیغ فرزندآوری و برگزاری نمایشگاه اقتباسی از حکمت های نهج البلاغه را اجرایی کردند.

سرخه ادامه داد: اهدای جوایز به کودکان، توزیع رزق معنوی، برپایی ایستگاه صلواتی، تبلیغ چهره به چهره درباره عفاف و حجاب، پخش گیره روسری به منظور ترویج عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، راهنمای زائر و توزیع پخت و پز غذای گرم جهت انجام کار فرهنگی و تبلیغی از دیگر فعالیت های این طلاب بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha