پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
طرح برهان در دفتر تبلیغات اسلامی استان خوزستان

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان تشیع را مکتبی غنی و سرشار از برهان معرفی کرد و گفت: گام نخست معرفت نسبت به اهل بیت علیهم السلام خودسازی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان امروز در طرح آموزشی برهان با اشاره به اهمیت اجرای دوره های آموزشی معرفت شناسی، اظهار کرد: رمز اقتداء به اهل بیت علیهم السلام، معرفت است و نیاز به انجام اقدامات و برنامه های لازم در این خصوص هستیم.

وی، تشیع را مکتبی غنی و سرشار از برهان معرفی و خاطرنشان کرد: گام نخست معرفت نسبت به اهل بیت علیهم السلام، خودسازی است. برگزاری اجرای دوره هایی بامحوریت آشنایی با معارف اهل بیت ویژه معلمان لازم و اساسی است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به اینکه آشنایی با معارف اهل بیت(ع) تکلیفی شرعی برای فعالان فرهنگی و مذهبی است، ادامه داد: دو بال پروازه برای انسان "معرفت و محبت" هستند و با بکار گرفتن آنها می توان از بسیاری آسیب ها و تهدیدها فاصله گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد تأکید کرد: معلم و قشر فرهنگیان با معرفت دینی، یک جامعه راه هدایت می کند.

امروز تفکر شیعی جایگاه ویژه ای در جهان دارد

حجت الاسلام دبیری فرد، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان هم به رشد کمی و کیفی شیعه در جهان اشاره کرد و گفت: ظهور و بروز شیعه در قبل و بعد انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست، امروز تفکر شیعی جایگاه ویژه ای در جهان دارد.

وی ادامه داد: دشمنان با راه‌اندازی جنگ میان کشورهای اسلامی آنان را به خودشان مشغول می کنند و سبب تضعیف آنها می شود و با فروش اسلحه های سبب تقویت خودش می شوند و در ادامه این روند و برای تضعیف مسلمانان شبهات را در میان جوامع اسلامی گسیل کردند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: برخی از شبهات امروزی ریشه سیاسی دارد زیرا می بینند که با انقلاب اسلامی و رهبری جریان شیعه قوت گرفته است و برای عکس العمل نسبت به این رشد، به تکاپو افتاده اند و برای همه اقشار در سطوح مختلف برنامه دارند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی خوزستان بیان کرد: دوره شیعه شناسی و تقویت مبانی اعتقادی در دو سطح عمومی و تربیت مربی برای معلمان گرامی در نظر گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha