یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی

حوزه/ امام جمعه شهر یاسوج با اظهار تاسف از اینکه فقر و بیکاری در این استان فراوان است، گفت: هرچند منابعی مثل نفت، آب، گاز و جنگل در استان وجود دارد، ولی اینکه مشکل استان ما را حل کرده باشد، این گونه نیست.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج به ضرورت توجه به مسئله اشتغال در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و اظهار داشت: استان ما محروم و در زمینه زیرساخت‌های اشتغال، صنعت و کشاورزی بسترها اندک است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با اظهار تأسف از اینکه فقر و بیکاری در این استان فراوان و باید به استان کمک کرد، گفت: هرچند منابعی مثل نفت، آب، گاز و جنگل در استان وجود دارد، ولی اینکه مشکل استان ما را حل کرده باشد، این گونه نیست.

امام جمعه یاسوج بیان کرد: در گشت هوایی که در سفر رئیس جمهور در استان انجام دادیم، به غیر از کوه، جنگل و بیابان‌های لم یزرع و غیر قابل کشت چیزی مشاهده نشد.

وی با بیان اینکه در استان‌های دیگر دشت‌های کشاورزی بسیاری وجود دارد، ادامه داد: آب نیز از مناطق دیگر به ویژه از استان ما برای این استان‌ها می‌برند، ولی استان ما به غیر از کوه و دره چیزی ندارد و صنعت نیز نداریم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تأکید کرد: همیشه گفته‌ایم آب جریان ملی، برای همه و کشور است و مدیریت ملی، منطقه‌ای و کشوری دارد و سدها مربوط به کشور هستند، منتها استان ما نیز نیاز دارد.

خطیب جمعه یاسوج تصریح کرد: شنیده شده گاهی اوقات فرزندان این استان که قصد کار در استان‌های دیگر را دارند آنها را غیر بومی تلقی می‌کنند که این کار اشتباهی است.

وی افزود: وقتی در استانی صنعتی راه اندازی می‌شود، این صنعت ملی است و نباید فرزندان این استان غیر بومی تلقی شوند که این بی‌عدالتی است.

امام جمعه یاسوج یادآور شد: برخی از استان‌ها از آب این استان در راستای سرمایه‌گذاری در استان خود استفاده می‌کنند، ولی در اشتغال جوانان این استان در همین استان‌ها، آنها را غیر بومی تلقی می‌کنند.

امام جمعه یاسوج اظهار کرد: اگر در این استان قصد ایجاد طرح‌های اشتغال زایی وجود داشته باشد، موانع مختلفی هم دستگاه‌های دولتی و هم مردم برای آن ایجاد می‌کنند و گاهی اوقات خود دستگاه‌های دولتی معارض‌ها را وسط میدان می‌آورند.

وی ضمن تأکید بر اینکه ادارات نباید موانع برای کار و اشتغال ایجاد و باید بستر را برای کار و فعالیت فراهم کنند، خاطرنشان کرد: محیط زیست و منابع طبیعی مال مردم بوده و باید در راستای اشتغال، مسکن و دیگر مسائل از آنها به بهترین نحو استفاده کرد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha