شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کنفرانس وحدت

حوزه/ امام جمعه بیروت با بیان این که خیلی‌ها تلاش می‌کنند، اختلافات سیاسی را به اختلافات مذهبی تسری دهند، نسبت به این امر هشدار داد و گفت: نباید اجازه دهیم اختلافات سیاسی به اختلافات مذهبی دامن بزند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سید علی فضل الله امام جمعه بیروت امروز در سخنانی در دومین روز از سی و هفتمین کنفرانس وحدت اسلامی، اظهار داشت: خیلی از دشمنان وحدت را خطری برای خود می‌بینند، لذا همه تلاششان را می‌کنند تا آن را مخدوش کرده و اجازه ندهند این وحدت میان مسلمانان شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه خداوند متعال و پیامبر(ص) به دنبال ایجاد وحدت میان مسلمانان بودند، گفت: مسلمانان باید وحدت را سرمشق زندگی خود قرار دهند.

سید علی فضل الله با تأکید بر این که ما به‌دنبال ایجاد صلح و ثبات در میان کشورهای خود هستیم، خاطرنشان کرد: ما با انجام دیدارهای مختلف، مسائل متعددی را مورد بررسی قرار می‌دهیم و امید داریم که در این جلسات بتوانیم به وحدت میان مسلمانان عمق بیشتری ببخشیم.

وی در ادامه به دو راهکار برای تقویت وحدت میان مسلمانان اشاره کرد و یادآور شد: نخستین راهکار کاهش تنش میان مسلمانان و برداشتن موانع از میان آنها است که می‌تواند راه را برای ایجاد وحدت هموار کند.

امام جمعه بیروت، با بیان اینکه خیلی‌ها تلاش می‌کنند، اختلافات سیاسی را به اختلافات مذهبی تسری دهند، نسبت به این امر هشدار داد و اظهار کرد: نباید اجازه دهیم اختلافات سیاسی به اختلافات مذهبی دامن بزند.

وی با اشاره به اینکه توهین به مقدسات یکدیگر و اجتهادات شخصی می‌تواند تحریک پیروان مذاهب دیگر را به‌دنبال داشته باشد، یادآور شد: دشمن از شبکه‌های اجتماعی برای دامن زدن به اختلافات میان مسلمانان استفاده می‌کند و باید مراقب آن باشیم.

سیدعلی فضل الله با بیان اینکه باید گام‌هایی را که در گذشته برداشته شده ارج نهیم، اظهار کرد: اگر دشمن تلاش می‌کند در میان مسلمانان اختلاف ایجاد کند، این وظیفه علماست که با این امر مقابله کرده و با برداشتن گام‌هایی وحدت بخش به ایجاد اتحاد میان مسلمان کمک کنند.

تقویت آگاهی امت اسلامی و مدیریت گفتمان‌ها از دیگر مواردی بود که این عالم لبنانی به آن اشاره کرد و افزود: یک بینش صحیح و قرائت درست از مسائل دینی می‌تواند ذهنیت غلط نسبت به پیروان دیگر مذاهب را از بین ببرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha