دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کنفرانس وحدت

حوزه / سید علی الهاشمی گفت: آموزه‌های اسلامی بر تحقق وحدت جهان اسلام تأکید و وحدت را به عنوان اولویت همیشگی زندگی انسانی تلقی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سید علی الهاشمی مشاور امور مذهبی و قضایی دیوان ریاست امارات متحده عربی، امروز در نشست عمومی سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی اظهار داشت: اسلام همواره بر گذشت و تسامح تأکید داشته و عفو کردن و بخشنده بودن را جزء الگوی انسانی خود قرار داده و از هرگونه انتقام و کینه دوری می‌کند.

الهاشمی خاطرنشان کرد: اسلام بر وحدت و صلح و ثبات و آرامش میان انسان‌ها تأکید کرده و سفارش می‌کند از هرگونه تجاوز و فتنه دوری و در جهت همکاری قدم برداریم.

وی تصریح کرد: امارات متحده عربی و جمهوری اسلامی ایران تجربه طولانی در برقراری زندگی مسالمت‌آمیز و تبعیت از تسامح و گذشت دارند.

وی یادآور شد: هیچ بخشش و گذشتی برای کسانی که به‌دنبال خدشه‌دار کردن وحدت مسلمانان هستند وجود ندارد و اگر بخشش و تسامح باعث کوتاهی در اصول باشد، قابل پذیرش نیست.

مشاور امور مذهبی و قضایی دیوان ریاست امارات متحده عربی اظهار کرد: امروز امت اسلامی از اختلاف و پراکندگی رنج می‌برد و شرایط ایجاب می‌کند که مکتب‌ها و مدارس دینی در جهت کمک به وحدت ایجاد شوند تا بتوانیم مشکلات را در سطح جهانی حل کنیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha