یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام مجیدی

حوزه / مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت:  وقف از سنت‌های زیبای اسلامی و تجلی احسان و نیکوکاری در سیره ائمه اطهار (ع) محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین امروز در دیدار با مدیر حوزه علمیه استان و معاون منابع پایدار حوزه علمیه قزوین، اظهار داشت: پدیده وقف دارای حیطه گسترده‌ای از فعالیت و اقدام می‌باشد تا جایی که اگر به‌درستی هدایت شود، به‌بسیاری از نیازها پاسخ می‌دهد و هیچگاه جامعه انسانی با کمبودهای اقتصادی، اجتماعی، آموزشی و فرهنگی رو به رو نخواهد شد.

حجت الاسلام مجیدی خاطرنشان کرد: تجلی روحیه انفاق، ایثار، فداکاری و نیکوکاری در قالب سنت حسنه وقف یکی از مهم‌ترین راه‌های رسیدن به جایگاه مطلوب تمدن اسلامی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: در حیات اجتماعی کشور وقف کارکردهای موثری از جمله در خصوص تأمین هزینه‌های ساخت و تعمیر مساجد، بقاع متبرکه، مدارس و بیمارستان‌ها، برگزاری اعیاد و آیین‌های مذهبی، کمک به بینوایان، دانش‌آموزان و تأمین مسکن برای نیازمندان و اجاره زمین‌های زراعی، باغات، مغازه‌ها و جویندگان کار داشته و دارد.

وی ادامه داد: وقف از سنت‌های زیبای اسلامی و تجلی احسان و نیکوکاری در سیره ائمه اطهار(ع) محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: شاید بتوان مهمترین کارکرد و اثر وقف را از میان بردن فقر در جامعه اسلامی دانست و جایگاه این موضوع در متون اسلامی به خوبی روشن است.

حجت الاسلام مجیدی خاطرنشان کرد: موضوع وقف بسیار حساس و مهم است و هنوز در جامعه اسلامی ما فرهنگ وقف به علت وجود موانع و مشکلاتی به طور کامل نهادینه نشده است.

وی ادامه داد: وظیفه اصلی همه ما و همه مسئولینی که مستقیم در ارتباط هستند این است که از حق وقف دفاع کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین بر همکاری بیشتر حوزه علمیه قزوین با اداره کل اوقاف و امور خیریه در رابطه با شناسایی موقوفات تأکید کرد.

وقف از سنت‌های زیبای اسلامی است


انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha