شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام کریمی

حوزه / رئیس اداره اوقاف شهرستان قزوین گفت: بسیاری از موقوفات حوزه‌های علمیه در طول تاریخ به دلایل مختلف به‌فراموشی سپرده شده‌اند که در صورت احیای این موقوفات بسیاری از مشکلات مدارس علمیه رفع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام مرتضی کریمی رئیس اداره اوقاف شهرستان قزوین امروز در جمع کارکنان اداره اوقاف شهرستان قزوین اظهار داشت: اگر باورهای دینی در جامعه تقویت شود و اثرات وقف در جامعه و زندگی واقف به درستی تشریح شود، مطمئنا شاهد افزایش میزان وقف در جامعه خواهیم بود.

حجت الاسلام کریمی خاطرنشان کرد: فرهنگ وقف ضمن اینکه کار خیر و سنت حسنه جامعه دینی در رسیدگی به امور مسلمانان است، ترویج آن نیز می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف کند.

رئیس اداره اوقاف شهرستان قزوین با بیان اینکه وقف جلوه‌ای از امتحان خداوند برای انسان است، ادامه داد: افرادی که قادر به مشارکت در این امر مهم هستند، از هیچ تلاشی در این عرصه دریغ نکنند.

وی خاطرنشان کرد: جایی که ابعاد مادی و معنوی به‌صورت مستقیم در اختیار معنویت قرار می‌گیرد، وقف به‌شکل برجسته‌ای نمایان می‌شود.

حجت الاسلام کریمی بیان کرد: توجه و تأکید به مقوله مهم و ارزشمند وقف و شناساندن لایه‌ها و ابعاد آن در جامعه با تبلیغات صحیح و استناد به آیات و روایات موجود در این زمینه، میسر و امکانپذیر است.

رئیس اداره اوقاف شهرستان قزوین عنوان کرد: توجه دادن همگان به ارزش معنوی وقف با استفاده از اهرم‌های موجود در جامعه از جمله معرفی واقفان در محافل و مجامع معنوی و دینی راهکاری تأثیرگذار است که می‌توان در سایه آن نمود وقف را بیش از پیش در جامعه اسلامی مشاهده کرد.

وی اظهار کرد: تقویت منزلت اجتماعی واقفان در جامعه و تعریف جایگاه ارزشمند این اقدام پسندیده می‌تواند مشوق خوبی برای گرایش خیران به این مقوله باشد.

حجت الاسلام کریمی یادآور شد: بسیاری از موقوفات حوزه‌های علمیه در طول تاریخ به دلایل مختلف به‌فراموشی سپرده شده‌اند که در صورت احیای این موقوفات بسیاری از مشکلات مدارس علمیه رفع خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف شهرستان قزوین گفت: نهاد وقف در تربیت انسان‌های متعهد و ارتقای فرهنگ دینی نقشی اساسی دارد و قرآن‌کریم در آیات بسیاری مسلمانان را به نیکوکاری، احسان و کمک به فقرا و مستمندان دعوت می‌کند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha