شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام نوروز پور

حوزه /  مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور کشور گفت: انبیای الهی به‌وقف توجه ویژه داشتند و حتی موضوع وقف پیش از اسلام نیز بوده.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد نوروز پور شب گذشته در مراسم همایش یاوران وقف در قزوین، اظهار داشت: ۸ هزار و ۷۶۷ بقعه در کشور وجود دارد که ۶ هزار و ۶۰۰ بقعه متعلق به امامزادگان، ۳۹ بقعه متعلق به پیغمبران و سایر بقاع متعلق به مشاهیر، علما و شهدای شاخص استان‌هاست که مردم در طول تاریخ به‌جهت قداست این افراد، بقعه‌هایی احداث کرده‌اند.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور کشور، گفت: انبیای الهی به وقف توجه ویژه داشتند و حتی موضوع وقف پیش از اسلام نیز بوده که امروز باید در جامعه اسلامی بیش از پیش به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

حجت الاسلام نوروز پور خاطرنشان کرد: همانگونه ائمه و بزرگان دین در زمان حیات خود به مسائل اجتماعی مردم رسیدگی می‌کردند، امروز نیز این فعالیت‌ها در بقاع متبرکه ادامه دارد.

وی افزود: از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به اقدامات حمایتی در حوزه‌های معیشتی اشاره کرد که بعد از ریشه کنی کرونا تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بسته معیشتی در مراکز افق توسط هیأت امنای بقاع متبرکه و اماکن مذهبی بین جامعه هدف توزیع شده است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بر ضرورت تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب فرهنگی کشور تاکید کرده‌اند و لذا ما طبق فرمایش ایشان و رهنمودهای حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی دو سال است که مراکز افق (اجتماعی، فرهنگی و قرآنی) را در بقاع متبرکه و امامزادگان کشور راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: از دیگر خدمات اجتماعی در بقاع متبرکه و امامزادگان، راه‌اندازی اتاق‌های مشاوره ذیل مراکز افق بوده، یعنی کسانی که مشکلات خانوادگی دارند به این مراکز مراجعه می‌کنند تا مشکلشان حل شود، همچنین خدمات اجتماعی گوناگونی به تناسب شرایط هر منطقه در مراکز افق بقاع متبرکه ارائه می‌شود.

حجت الاسلام نوروزپور بیان کرد:با آغاز سال تحصیلی بیش از ۴۰ هزار بسته‌های مهر تحصیلی بین خانواده‌های جامعه هدف توزیع شد و این جزو خدمات اجتماعی مراکز افق می‌باشد.

در پایان این همایش از واقفین تقدیر شد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha