یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیر حوزه علمیه استان قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: همه مردم به‌خصوص علما، مبلغان و مدیران می‌توانند در ترویج فرهنگ وقف اثرگذار باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی امروز در دیدار با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ضمن تبریک هفته وقف، اظهار داشت: وقف جزو پایه و اساس فرهنگی ما است و این فرهنگ ارزنده مورد تأیید و تأکید فراوان دین بوده که بزرگان دینی ما بر ترویج فرهنگ وقف به عنوان امری اثربخش در جامعه توجه داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ وقف می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات جامعه را در همه ابعاد رفاهی، معیشتی و فرهنگی رفع کند.

وی عنوان کرد: در طول تاریخ اسلام سنت پر برکت وقف از پایه‌های ایجاد تمدن عظیم اسلامی بوده است و می‌تواند نجات بخش جامعه از یک سری از تنگناها باشد.

دبیر شورای حوزه علمیه استان قزوین، ادامه داد: وقف ریشه در اسلام، قرآن و مبانی دینی و مذهبی دارد و ترویج این امر ارزنده نیازمند عزمی ملی و مشارکتی عمومی است.

وی اظهار کرد: همه مردم به‌خصوص علما، مبلغان و مدیران می‌توانند در ترویج فرهنگ وقف اثرگذار باشند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: ترویج فرهنگ وقف باید مورد توجه آحاد جامعه باشد و بتوانیم از این سنت ماندگار به‌بهترین نحو بهره‌گیری کنیم که سبب حل بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه می‌شود.

وی گفت: وقف از جایگاه ارزنده و والایی در دین مبین اسلام برخوردار است، چرا که وقف به عنوان احسانی ماندگار همواره می‌تواند اثرات گرانقدری در جامعه داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عرفانی عنوان کرد: وقف و صدقه جاریه می‌تواند همواره سرمایه عمومی خود را در اختیار نیازهای جامعه قرار بدهد.

وی از خادمان و متولیان امر وقف تقدیر کرد و یادآور شد: صیانت از امور وقفی به ویژه نیت واقفین باید مورد تأکید باشد.

در ادامه حجت الاسلام عباس افشار معاون منابع پایدار حوزه علمیه قزوین گزارشی از برنامه‌های این معاونت را ارائه داد.

ترویج فرهنگ وقف، وظیفه همگانی است

ترویج فرهنگ وقف، وظیفه همگانی است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha