یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ نشست علمی حوزه علمیه و روانشناسی نوین

حوزه/ نشست تخصصی روانشناسی نوین؛ چالش ها و آسیب ها به همت کمیته پژوهش انجمن روانشناسی اسلامی حوزه های علمیه کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، این نشست علمی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین عالم زاده نوری معاون تهذیب حوزه های علمیه، حجت الاسلام و المسلمین جهانگیرزاده عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی و حجت الاسلام و المسلمین رفیعی هنر عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و دبیری حجت الاسلام و المسلمین هوشیاری عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه برگزار شد.

در ابتدا حجت الاسلام هوشیاری عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه گفت: کمیته پژوهش یکی از کمیته های فعال انجمن روانشناسی اسلامی حوزه است که مسئول پیگیری و برگزاری میزگردها، کرسی‌های علمی ترویجی و پژوهشی، همایش و نشست های علمی در حیطه روانشناسی اسلامی می باشد.

وی عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که در روانشناسی از گذشته سبقه طولانی داشته ولی در ماههای اخیر به مناسبت های خاصی برجسته تر شده است، رابطه نهاد دین و حوزه علمیه با روانشناسی و مشاوره است.

هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه افزود: کمیته پژوهش بر اساس رسالت ذاتی خود و درخواست تعداد کثیری از دانشجویان و پژوهشگران روانشناسی اسلامی مناسب دید که در این زمینه نشستی برگزار نماید.

این برنامه ۱۵۰ دقیقه به طول انجامید و هر یک از سخنرانان نشست در پاسخ به سوال های دبیر نشست، دیدگاههای خود در مورد تعامل دین و حوزه علمیه با روانشناسی در جنبه های مختلف را تشریح کردند.

قابل ذکر است انجمن روانشناسی اسلامی حوزه علمیه متشکل از طلابی است که دارای تحصیلات تخصصی روانشناسی هستند.

فایل صوتی این نشست در سایت انجمن روانشناسی اسلامی به نشانی islamicpa.com قابل دسترسی است:

متن تفیصلی به زودی در خبرگزاری حوزه منتشر میشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha