دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: توقع از وزارت نفت بیشتر است که به ورزش استان کمک کنند، شرایط تیم‌های فوتبالی همچون پارس جنوبی جم و شاهین در بوشهر و نیز نفت مسجد سلیمان و نفت آبادان خوب نیست و لازم است وزارت نفت از این تیم‌های ورزشی و ورزش حمایت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر امروز در دیدار مدیر عامل پایانه نفتی جزیره خارگ، اظهار داشت: در شرایط کنونی، جهان در آستانه تحول بزرگی است و از نظم گذشته خود در حال عبور و وارد نظم نوین می‌شود، که در این نظم نوین حوزه انرژی یکی از مهمترین رکن‌های پیشرفت بوده و بدون آن هیچ پیشرفتی مقدور نیست.

امام جمعه بوشهر افزود: با توجه به این اینکه صنعت هسته‌ای در جهان گسترده نیست و فقط در یک مورد آن هم برق که استفاده می‌شود، مهم‌ترین حوزه تولید انرژی، بحث فسیلی است و هر کشوری که دارای منابع سرشار و دارای توانمندی بازرگانی در سطح بین المللی باشد، قطعاً در طراحی و مهندسی نظم نوین جهان تأثیر فراوانی خواهد داشت.

وی یادآور شد: همه کشورهای جهان قائل به این معنا هستند که اگر ایران را دچار مشکلاتی کنند به کل جهان لطمه وارد می‌شود، چون ایران بخش مهمی از انرژی جهان را تأمین می‌کند، در نظم نوین جهان قدرت برای تاثیرگذاری بر جهان تعریف می‌شود و در این خصوص انرژی، مدیریت دریا، جمعیت، دانش و علم و فناوری، فرهنگ و توانمندی در تولیدات دانش بنیان و فناوری‌های نوین بسیار مؤثر و مهم است، به همین خاطر اکنون یک جنگ وسیعی برای به‌دست آوردن کنترل این امور در جهان حاکم است.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری بیان کرد: خوشبختانه به‌جهت اینکه غرب این مؤلفه‌ها را ندارد، این تمدن به سمت شرق در حال حرکت است و ایران چون سرشار از این موارد است، بالطبع در آینده جهان به‌خاطر داشتن موئلفه‌های قدرت نقش آفرین است.

وی با اشاره به نقش پایانه‌های نفتی، گفت: تمامی مراحل تولید سرانجام آن به عرضه در پایانه‌ها ختم می‌شود، بنابراین هم مدیریت بازرگانی و هم انتقال در این مقطع بسیار مهم است.

امام جمعه بوشهر اظهار کرد: در انتقال نفت به شناورهای پهن پیکر و نفتکش شعار امنیت، سرعت و سلامت منتقل بسیار مهم است و تا می‌توانید از هدر رفت در انتقال کم کنید، به‌همین جهت باید به دنبال اسکله‌های استاندارد با سیستم پایش الکترونیک بود و همچنین سیستم پایش و رصد و کنترل امنیت کاملاً هوشمند باشد که کوچکترین لطمه‌ای اگر پیدا شود سیستم به‌صورت هوشمند بیان کند که در این رابطه از ظرفیت هوش مصنوعی باید استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بر لزوم پیشگیری و شناخت آسیب‌ها و حوادث تلخ قبل از وقوع تأکید کرد و گفت: در صورت وقوع حوادث مدیریت مناسبی برای برطرف کردن آن صورت گیرد، همچنین ارتباط خوبی که بین اتاق فرمان و اتاق مدیریت کشتی برقرار می‌شود باید از حالت سیستم سنتی به نوین تبدیل شود و به کارکنان در این خصوص آموزش‌های خوبی داده شود تا افراد در لایه‌های مختلف از مهارت خوبی برخوردار باشند و ارتباط خوبی با نیروهای خارجی برقرار کنند.

وی با بیان اینکه خطای انسانی در صنعت انرژی می‌تواند باعث وقوع فاجعه‌ای بزرگ شود، یادآور شد: به همین دلیل در بحث آموزش به نیروها باید به‌خوبی عمل شود تا افرادی که در این حوزه مشغول هستند از توان و مهارت خوبی برخوردار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری گفت: تمام نیازهای خود همچون شناورها در ایران با ویژگی فوق استاندارد بین الملل طراحی شود چرا که این توانمندی در ایران وجود دارد و سپس این تولیدات را به جهان عرضه شود که ایران در این تولیدات به مرجعیت برسد.

وی ابراز کرد: همیشه کارهای سخت نیازمند آرامش روحی و رفع دغدغه بوده و در همین خصوص مسائل فرهنگی و ورزش بسیار مهم است، ورزش از مقولات استراتژیک و راهبردی است و این مساله در صنعت نفت بسیار مهم است تا فردی که در این حوزه کار می‌کند با نشاط، کار خود را انجام دهد.

امام جمعه بوشهر گفت: مجلس و وزرات نفت در رابطه با ورزش قهرمانی و همگانی به محیط‌های میزبانی توجه ویژه کنند، مجلس با لایحه‌ای که می‌آورد و دولت با طرح خود کمک کنند ورزش در استان‌هایی که وزارت نفت پالایشگاه‌هایی دارد رونق بگیرد، در سال‌های گذشته ورزش در مناطق نفت خیر فوق العاده رشد کرد اما الان در استان بوشهر و خوزستان مشکلاتی وجود دارد، هرچند راهکارهایی وجود دارد تا این مسائل و مشکلات برطرف شود.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری خاطرنشان کرد: وقتی به ورزش درون صنعت و محیط مردمی کمک کنید باعث نشاط مردم و مجموعه درونی نفت می‌شود، اما عدم توجه به ورزش مشکلات دیگری را ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: توقع از وزارت نفت بیشتر است که به ورزش استان کمک کنند، شرایط تیم‌های فوتبالی همچون پارس جنوبی جم و شاهین در بوشهر و نیز نفت مسجد سلیمان و نفت آبادان خوب نیست و لازم است وزارت نفت از این تیم‌های ورزشی و ورزش حمایت کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha