دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1112992
۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
خط حزب الله

حوزه/ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: حامیان رژیم غاصب و آنهایی که میگویند «کار فلسطینی‌ها ناشی از غیرفلسطینی‌ها است» ملّت فلسطین را نشناخته‌اند و دست‌کم گرفته‌اند؛ اینجا هم محاسبه‌ی غلط میکنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشریه خط حزب الله در سخن هفته خود به این سوال که: «چگونه عملیات اخیر جوانان غیور و هوشـمند فلسـطینی در " طوفان الاقصی " یک شکسـت غیرقابل ‌ترمیم برای رژیم صهیونیسـتی رقم زد؟» اینگونه پاسخ داده است:

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: حامیان رژیم غاصب و آنهایی که میگویند «کار فلسطینی‌ها ناشی از غیرفلسطینی‌ها است» ملّت فلسطین را نشناخته‌اند و دست‌کم گرفته‌اند؛ اینجا هم محاسبه‌ی غلط میکنند.

صبح روز ۱۵ مهرماه (هفت اکتبر) طوفانی در فلسطین اشغالی به پا شد که پایه‌های سست رژیم جعلی صهیونیستی را لرزاند؛ عملیات تاریخی با نام «طوفان الاقصی» که به‌زعم دوستان و دشمنان صهیونیست‌ها، بزرگ‌ترین ضربه را به اعتبار و حیثیت و امنیت رژیم اشغالگر قدس در طول موجودیت ننگین ۷۵ ساله‌اش وارد کرد. جوانان دلیر حماس و رزمندگان فلسطینی، با انجام یک عملیات پیچیده و در ابعاد مختلف هوایی و زمینی توانستند به قلب سرزمین‌های اشغالی بزنند و هیمنه پوشالی رژیم اشغالگر قدس را در هم بشکنند؛ عملیاتی پیش دستانه که ضربه‌های جبران‌ناپذیری به آنها وارد کرد: «این زلزله‌ی ویرانگر توانسته است بعضی از سازه‌های اصلی حاکمیّت رژیم غاصب را ویران کند که تجدید بنای آن سازه‌ها به این آسانی امکان‌پذیر نیست.» ۱۴۰۲/۷/۱۸

"طوفان الاقصی" و پایان افسانه شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی

در طول سال‌های گذشته، غرب علی الخصوص آمریکا، بهترین تسلیحات و مهمات زرادخانه‌های خود را به اسرائیل داده و به بهترین فناوری‌های الکترونیکی مجهز کرده بود و از سوی دیگر رسانه‌های غربی با تبلیغات گسترده، تصویری غیر قابل شکست برای ارتش صهیونیستی ساخته بودند. همچنین کابینه نتانیاهو و شبکه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) همواره با پروپاگاندا و تبلیغات فراوان، سعی در القای برخورداری از زبده‌ترین جاسوسان و پیشرفته‌ترین سرویس‌های اطلاعاتی را داشتند.

تبلیغات رسانه‌ای این انگاره را ایجاد کرده بود که این ارتش با این سازوبرگ نظامی و ادوات و تجهیزات اطلاعاتی و با حمایت تسلیحاتی و مالی غرب، باخت نخواهد داد! "طوفان الاقصی" اما این تصویر دروغین از ارتش خیالی صهیونیست‌ها را به یکباره برهم زد؛ عملیاتی چندوجهی و سریع که تنها در ۲۰ دقیقه، نقاط مختلف سرزمین‌های اشغالی را با بیش از ۵ هزار موشک هدف قرار داد. همچنین پهپادهای مقاومت نیز چندین موضع در مناطق اشغالی را هدف قرار دادند.

کشته‌شدن سربازان در دیوار حائل، عبور رزمندگان فلسطینی از حریم زمینی و هوایی مرزها، غنیمت گرفته‌شدن ماشین و حتی تانک‌های اسرائیلی در پاسگاه‌ها، فرار صهیونیست‌ها با لباس‌شخصی، به دست‌گرفتن گذرگاه‌ها و حداقل سه شهرک در عرض ۵ ساعت همگی نشان از رعایت اصل غافلگیری و شُوکه شدن صهیونیست‌ها دارد. فرودآمدن نیروهای حماس با گلایدر از هوا در شهرک‌های نزدیک غزه و هم‌زمان ورود زمینی نیروها با موتورسیکلت به این مناطق، عملیاتی نیست که ظرف یک شب یا حتی چند هفته طرح‌ریزی شده باشد. برنامه‌ریزی هوشمندانه فلسطینی‌ها و مجاهدت جوانان جبهه مقاومت در عملیات طوفان الاقصی، رژیم صهیونیستی را در برابر یک شکست اطلاعاتی و امنیتی سخت قرار داد و "شکست‌ناپذیری" را از افسانه به طنز تبدیل کرد.

بر اساس آنچه گردان‌های القسام اعلام کردند تعداد اسرای صهیونیست‌ها چندین برابر آن چیزی است که نتانیاهو تصور می‌کند و با این شکست بزرگ، بدون شک رژیم صهیونیستی دیگر نخواهد توانست همانند گذشته به جایگاه ویژه ارتش، مهارت خلبانان و فرماندهان نظامی، ساختار امنیتی، تجهیزات راداری و مخابراتی و به سامانه‌های پدافندی همانند گنبد آهنین و فلاخن داوود و... تفاخر کند و این شکست سنگین، در تاریخ این منطقه باقی خواهد ماند.

"طوفان الاقصی" حالا شیشه عمر اسرائیل را شکسته است؛ شکستی غیرقابل‌ترمیم که رژیم صهیونیستی را بیشتر از گذشته، در تأمین امنیت خویش ناتوان نشان داده و یک افتضاح اطلاعاتی و شکست نظامی بزرگ را در کارنامه این رژیم اشغالگر ثبت کرده است. افتضاحی که این رژیم غاصب با بمباران وسیع مردم بی‌پناه غزه و جنایات جنگی علیه زنان و کودکان مظلوم فلسطینی، سعی کرده بر آن سرپوش بگذارد!

"طوفان الاقصی" رؤیای عادی‌سازی را بر باد داد

سازه سست دیگر رژیم صهیونیستی برای بقا و زمینه‌سازی گسترش جنایات خود، عادی‌سازی روابط با کشورهای منطقه بود که "طوفان الاقصی" پایه‌های این سازه را نیز به لرزه درآورد؛ به‌گونه‌ای که کشورهای منطقه را از قمارکردن بر روی اسب بازنده صهیونیستی، پشیمان کرد. پس از غرّش "طوفان الاقصی" و شکست ابهت پوشالی رژیم صهیونیستی و از سوی دیگر جنایت‌های فجیعی که در چند روز اخیر علیه ملت فلسطین انجام دادند، سردمداران کشورهای اسلامی و عربی، ترمز عادی‌سازی را کشیدند که شکستی سخت و غیرقابل‌جبران در حوزه دیپلماسی برای صهیونیست ها است.

شکست روند عادی سازی برخی کشورهای اسلامی با رژیم اشغالگر قدس، موفقیتی است که در پناه قدرت رو افزون گروه‌های مقاومت در فلسطین شکل‌گرفته است: «گذشت آن روزی که کسانی می‌آمدند بلکه بتوانند با زبان، با نشست‌وبرخاست با ظالم، برای خودشان در فلسطین یک موقعیّتی ایجاد کنند؛ آن زمان دیگر گذشت.» ۱۴۰۲/۷/۱۸

بیماری‌های لاعلاج اسرائیل و رژیمی که به پایان نزدیک می‌شود

فراتر از شکست‌های متعدد در صحنه نبرد نظامی، رژیم صهیونیستی دچار بیماری‌های لاعلاج درونی است که این رژیم را به‌سوی پایان خود فرامی‌خواند؛ یکی از این بیماری‌ها، ماهیت نژادپرستی و کینه و غیظ فراوان صهیونیست‌ها از همه ملت‌های غیر از خودشان است: «رژیم صهیونیستی لبریز از کینه و غیظ است... نسبت به جمهوری اسلامی که خب معلوم و واضح است، امّا نسبت به کشورهای دیگر هم همین‌جور است... از مصر هم کینه دارند، از سوریه هم کینه دارند، از عراق هم کینه دارند. چرا؟ [چون] هدف آنها «از نیل تا فرات بود»؛ خب نشده. این کشورها در برهه‌های مختلف به دلایل مختلف نگذاشتند؛ [لذا] اینها سرشار از کینه‌اند، سرشار از غیظند.»۱۴۰۲/۷/۱۱

اختلافات سیاسی شدید در میان کابینه رژیم و همچنین اعتراضات گسترده و مستمر به طرح اصلاحات قضایی نتانیاهو نیز منجر به شکاف داخلی عمیق در بین شهرک‌نشینان شده است. چالش دیگر رژیم صهیونیستی بعد از "طوفان الاقصی" موج جدید مهاجرت از سرزمین‌های اشغالی است؛ یهودیانی که با وعده ارض موعود، در دهه‌های گذشته به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کرده بودند، به‌صورت میلیونی از سرزمین وحشت خارج شده‌اند.

مهم‌ترین دلیل افزایش مهاجرت، مسائل امنیتی است که پس از شکست‌های رژیم صهیونیستی از حزب‌الله لبنان روند صعودی شدیدی به خود گرفته و حالا با برپاشدن "طوفان الاقصی" به بالاترین میزان خود خواهد رسید. اما مهاجرت بیش از دو میلیون نفر در طول سال‌های گذشته تنها بحران جمعیتی اسرائیل نیست؛ هفت دهه جنایت، نسل‌کشی و شهرک‌سازی برای غلبه جمعیتی صهیونیست‌ها علیه ساکنین واقعی این سرزمین راهگشا نبوده است؛ آمارها نشان می‌دهد هر چقدر رشد جمعیت میان اشغالگران پایین است، این رقم در میان فلسطینی‌ها، افزایشی است به‌گونه‌ای که در حال حاضر جمعیت فلسطینی‌ها بیشتر از اشغالگران شده و همین مسئله تبدیل به یک تهدید بالقوه برای اسرائیل شده است.

مقاومت فلسطین قوی‌تر از همیشه در مقابل ضعیف‌ترین اسرائیل تاریخ

وقتی در کنار سیاهه ضعف و ناکارآمدی و شکست‌های رژیم صهیونیستی، به قوت و قدرت روزافزون نیروهای مقاومت فلسطین نگاه می‌کنیم که باانگیزه‌تر و متحدتر از گذشته، پای‌کار جهاد برای نجات فلسطین و آزادی قدس شریف ایستاده‌اند، در یک‌روند تدریجی، باید کار اسرائیل را تمام شده حساب کرد.

«امروز جوانان فلسطینی و نهضت فلسطینی، نهضت ضدّ غصب، ضدّ ظلم، ضدّ صهیونیسم از همیشه بانشاط‌تر، سرحال‌تر و آماده‌تر است.» ۱۴۰۲/۷/۱۱ عملیات طوفان‌الاقصی چنان هیبت دروغین رژیم صهیونیستی را درهم‌ شکست که آنها دست به فرافکنی زدند، از جمله اینکه ایران اسلامی را پشت این حرکت معرّفی کردند، اما واقعیت این است که‌ حماسه طوفان‌الاقصی، ثمره مقاومت فلسطین قوی است: «‌امروز فلسطینی‌ها بیدارند،جوانها بیدارند، طرّاحان فلسطینی با مهارت کامل مشغول کارند... آنهایی که میگویند «کار فلسطینی‌ها ناشی از غیرفلسطینی‌ها است» ملّت فلسطین را نشناخته‌اند، ملّت فلسطین را دست‌کم گرفته‌اند؛ اشتباهشان در همین است؛ اینجا هم محاسبه‌ی غلط میکنند... این کار، کار خود فلسطینی‌ها است؛ طرّاحان هوشمند، جوانان شجاع، فعّالان ازجان‌گذشته توانسته‌اند این حماسه را به وجود بیاورند.»۱۴۰۲/۷/۱۸

نابودی اسرائیل در آینده نزدیک به‌شرط مبارزه و اتحاد مسلمانان

امروز با شکست‌های پی‌درپی و آشکارشدن نشانه‌های ضعف و زوال رژیم صهیونیستی و از دیگر سو افزایش قوت و اقتدار جریان مقاومت که با عزم جوانان شجاع فلسطینی رقم خورده است، بیش‌تر از هر زمان دیگری روند فروپاشی این رژیم تسریع شده است. در شرایطی که رژیم صهیونیستی دست به جنایت علیه مردم بی‌پناه غزه زده است و با قطع آب و برق و محاصره غذایی و داروئی و با پرتاب انواع موشک و راکت و حتی بمب‌های فسفری ممنوعه بین‌المللی، در حال رقم‌زدن یک جنایت جنگی است، امت اسلامی به‌خصوص نخبگان و جوانان باید حساسیت بیشتری نسبت به وظایف خود، داشته باشند «دنیای اسلام در مقابل این جنایت‌ها نبایستی ساکت بمانند، بایستی عکس‌العمل نشان بدهند.»۱۴۰۲/۷/۱۸ همگام با امت اسلامی اگر دولت‌های اسلامی نیز با درس عبرت‌گرفتن از تجربه‌های گذشته، تمام‌قد در کنار ملت فلسطین بایستند، «رژیم صهیونیستی... به شرط مبارزه همگانی و متحد فلسطینی‌ها و مسلمانان با صهیونیست‌ها در ۲۵ سال آینده وجود خارجی نخواهد داشت.» ۱۳۹۵/۹/۲۴

منتشرشده در شماره جدید نشریه خط حزب‌الله

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha