دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / دیدار معاون اجرایی رئیس جمهور با نماینده ولی فقیه در استان قزوین

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه در عرصه مدیریت اجرایی هم مردم انتظار اعمال اقتدار بیشتری دارند، گفت: امروز آدم‌های زیاده‌خواهی وجود دارند که مردم از کارهای آن‌ها مطلع هستند، این قبیل زیاده‌خواهان حتی می‌خواهند چینش انتخابات نیز باب میل و سلیقه خودشان باشد، مثل روز روشن در خریدن آراء مردم آستین‌های خود را بالا زده‌اند و حیا هم نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی امروز در دیدار با معاون اجرایی رئیس جمهور و تعدادی از مسئولان کشوری و استانی، اظهار داشت: همه موفقیت‌ها محصول عمل به کتاب و آیین الهی است، خدای متعال در آیه ۱۲ سوره مریم فرمود، «خُذِ الْکِتَابَ بِقُوَّةٍ»، یعنی (کتاب را به جد و جهد بگیر)، باید مکتب، کتاب، آیین و دین را جدی بگیریم، هر کجا آن‌ها را جدی گرفتیم موفق بودیم.

وی ادامه داد: خدای متعال در آیه ۷ سوره حشر می‌فرماید، «وَمَا آتَاکُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاکُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ شَدِیدُ الْعِقَابِ»، یعنی و آنچه را فرستاده او به شما داد آن را بگیرید و از آنچه شما را باز داشت، بازایستید و از خدا پروا بدارید که خدا سخت‌ کیفر است).

امام جمعه قزوین عنوان کرد: بنابراین باید کتاب خدا را جدی بگیریم و فرامین رسول خدا را که بر اساس دستورات الهی است اطاعت کنیم و هر جا خداوند ما را از کاری نهی کرده، باید از آن معنا بپرهیزیم، ما شاید در قیاس دولت‌ها با یکدیگر نخستین بار است که به معنای واقعی کلمه شاهد هماهنگی هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: در عرصه سیاسی نیز خداوند در آیه ۲۵۷ سوره بقره فرموده «اللَّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُوا یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّورِ وَالَّذِینَ کَفَرُوا أَوْلِیَاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُولَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ»، یعنی (خداوند سرور کسانی است که ایمان آورده‌اند آنان را از تاریکی‌ها به سوی روشنایی به در می‌برد ولی کسانی که کفر ورزیده‌اند سرورانشان [همان عصیانگران] طاغوتند که آنان را از روشنایی به سوی تاریکی‌ها به در می‌برند آنان اهل آتشند که خود در آن جاودانند).

وی خاطرنشان کرد: آن دولت‌هایی که برای طاغوت دست نیاز دراز می‌کردند خوار شدند، خداوند می‌فرماید آیا شما از آن‌ها عزت را می‌جویید در حالی که همه عزت‌ها نزد خداست، خداوند این‌ها را منافق نامیده، ما وقتی در عرصه سیاسی تحت ولایت خدا قرار گرفتیم عزت پیدا کردیم و امروز در این نقطه هستیم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تأکید کرد: در عرصه نظامی و امنیتی نیز خداوند در آیه ۶۰ سوره انفال فرموده «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ»، یعنی (و هر چه در توان دارید از نیرو و اسب‌های آماده بسیج کنید)، این آیه مبارزه با صهیونیست‌ها را که در ابتدا با سنگ بود، تبدیل به موشک‌های نقطه‌زن و منهدم‌کننده کرد، این آیه نظام مقدس جمهوری اسلامی را از دوران دفاع مقدس با کمترین امکانات تبدیل به قدرت منطقه کرد و باعث شد آمریکا حواسش را جمع کند که طرف مقابلش ضعیف نیست، همه این‌ها به‌خاطر این است که ما کتاب خدا را جدی گرفتیم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: در عرصه‌های اقتصادی نیز خداوند در آیه ۵ سوره نساء فرموده «وَلَا تُؤْتُوا السُّفَهَاءَ أَمْوَالَکُمُ الَّتِی جَعَلَ اللَّهُ لَکُمْ قِیَامًا وَارْزُقُوهُمْ فِیهَا وَاکْسُوهُمْ وَقُولُوا لَهُمْ قَوْلًا مَعْرُوفًا»، یعنی (و اموالتان را که خدا مایه قوام و برپایی زندگی شما گردانیده به سبک مغزان ندهید، ولی آنان را از درآمد آن بخورانید و لباس بپوشانید و با آنان به‌صورتی شایسته و پسندیده سخن گویید).

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: اکنون شما فضاهای روشن و امیدآفرین را می‌آفرینید، این‌ها نشان از این است که اموال در دست افراد باخرد مدیریت می‌شود.

وی ادامه داد: در بحث عدالت‌طلبی نیز خدای متعال در آیه ۲۵ سوره حدید فرموده «لَقَدْ أَرْسَلْنَا رُسُلَنَا بِالْبَیِّنَاتِ وَأَنْزَلْنَا مَعَهُمُ الْکِتَابَ وَالْمِیزَانَ لِیَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ وَأَنْزَلْنَا الْحَدِیدَ فِیهِ بَأْسٌ شَدِیدٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَلِیَعْلَمَ اللَّهُ مَنْ یَنْصُرُهُ وَرُسُلَهُ بِالْغَیْبِ إِنَّ اللَّهَ قَوِیٌّ عَزِیزٌ»، یعنی (به راستی ما پیامبران خود را با دلایل آشکار روانه کردیم و با آن‌ها کتاب و ترازو را فرود آوردیم تا مردم به انصاف برخیزند و آهن را که در آن برای مردم خطری سخت و سودهایی است پدید آوردیم تا خدا معلوم بدارد چه کسی در نهان او و پیامبرانش را یاری می‌کند آری خدا نیرومند شکست‌ناپذیر است).

وی عنوان کرد: کتاب‌های آسمانی، انبیای الهی و ائمه (ع) به میدان آمده‌اند تا مردم تشویق به برقراری عدالت شوند، خداوند در این آیه نفرموده مردم را وادار به عدالت کنید، بلکه فرموده کاری کنید در مردم انگیزه عدالت‌خواهی بیدار شود، این به‌معنای آن است که اگر کسی فریاد عدالت‌خواهی بلند کرد باید تشویق شود و اگر کسی در مقابل فساد ایستاد باید تحویل گرفته شود و به او احترام گذاشته شود.

امام جمعه قزوین بیان کرد: این‌ها یعنی باید عدالت‌خواهان را یک فرصت بدانیم و آن‌ها را تقویت کنیم، عدالت‌خواهان نیز باید حکمت و شئونات دیگر را رعایت کنند و سیاه‌نمایی، دروغ و مبالغه نکنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: در عرصه احترام، کرامت به مردم و جلب اعتماد مردم خداوند در آیه ۷۰ سوره اسراء می‌فرماید «وَلَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِی آدَمَ وَحَمَلْنَاهُمْ فِی الْبَرِّ وَالْبَحْرِ وَرَزَقْنَاهُمْ مِنَ الطَّیِّبَاتِ وَفَضَّلْنَاهُمْ عَلَی کَثِیرٍ مِمَّنْ خَلَقْنَا تَفْضِیلًا»، یعنی (و به راستی ما فرزندان آدم را گرامی داشتیم و آنان را در خشکی و دریا بر مرکب‌ها برنشاندیم و از چیزهای پاکیزه به ایشان روزی دادیم و آن‌ها را بر بسیاری از آفریده‌های خود برتری آشکار دادیم).

وی تأکید کرد: آن کسی که باید کرامت را پاس بدارد و پای این معنا بایستد قوه مجریه است، شما افسر بلندپایه خط مقدم این معانی هستید، وقتی در عرصه‌های زندگی مردم و در میدان می‌آییم می‌بینیم کار شما خیلی سنگین است، همین که مردم ببینند جهت نگاه شما این است که کرامت مردم را حفظ کنید اعتماد آن‌ها جلب خواهد شد.

وی اظهار کرد: آن‌هایی که برای شکستن کرامت مردم تقلب می‌کنند، دروغ می‌گویند، رأی می‌خرند و خودشان را آزاد می‌بینند، این‌ها در حقیقت کرامت مردم را زیر پا می‌گذارند و آن‌ها را تحقیر می‌کنند، مردم باید ببینند شما در این قبیل موارد جدی هستید و پای عدالت ایستاده‌اید، این‌ها به مردم قوت قلب می‌دهد.

امام جمعه قزوین یادآور شد: در عرصه مدیریت اجرایی هم مردم انتظار اعمال اقتدار بیشتری دارند، امروز آدم‌های زیاده‌خواهی وجود دارند که مردم از کارهای آن‌ها مطلع هستند، این قبیل زیاده‌خواهان حتی می‌خواهند چینش انتخابات نیز باب میل و سلیقه خودشان باشد، مثل روز روشن در خریدن آراء مردم آستین‌های خود را بالا زده‌اند و حیا هم نمی‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: اگر ایده‌های این قبیل زیاده‌خواهان محقق شود، مردم مأیوس می‌شوند، ممکن است شما در شکستن اراده شیطانی آن‌ها به‌زحمت بیفتید، اما اگر آن اراده شیطانی شکسته نشود، اراده مردم کرامت‌مدار شکسته خواهد شد و اعتمادشان سلب می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: مدیرانی که توسط دولت در استان ما مشغول فعالیت شده‌اند، شخصیت‌های بزرگواری هستند، ما به آن‌ها احترام می‌گذاریم و می‌دانیم که به دنبال تحقق آرمان‌های دینی هستند، البته مواردی هم هستند که در پست‌های کلیدی قرار دارند و کارشکنی می‌کنند، انتظار داریم دولت تکلیف آن‌ها را هم روشن کند، گاهی همان‌هایی که باید با فساد مبارزه کنند دستشان به فساد آلوده است، کسی که دست خودش آلوده باشد چطور می‌تواند در مقابل بدی‌ها بایستد؟ این قبیل افراد اعتماد مردم را خدشه‌دار می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ما در روایات از امام صادق(ع) داریم که اگر در خانه‌ای قرآن خوانده شود باعث می‌شود ملائکه به این خانه جلب شوند و شیاطین از آن خانه دور می‌شوند، اختلاف، طلاق، گرفتاری‌ها و ناهنجاری‌ها از این خانه رخت برمی‌بندند و برکات خدا در این خانه جمع خواهد شد، حضرت در ادامه فرمودند چنین خانه‌ای برای اهالی آسمان درخشش دارد، همان طوری که ستارگان آسمان برای اهل زمین می‌درخشند.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: از این آیه می‌توان این مورد را برداشت کرد که اگر دلی قرآنی باشد این دل نورانی و بابرکت می‌شود، بنابراین در تصمیم‌گیری‌ها اگر مدیران با عشق، علاقه و محبت به قرآن انتخاب شوند، کارهایشان بابرکت می‌شود، البته در مکتب شیعه قرآن و اهل بیت(ع) از هم جدا نیستند، بنابراین باید قرآن و عترت در مدیران جدی گرفته شود تا کارهایشان برکت پیدا کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: یکی از بهترین شاخصه‌های رئیس جمهور این است که با قرآن مأنوس است، در مقابل فرمان خداوند تسلیم‌ و همچنین نسبت به ولیّ خدا و جانشین امام زمان(عج) احساس سربازی می‌کند، برخلاف کسانی که پیش از این در مقابل ولیّ خدا گردن‌کشی می‌کردند و نه خیری به مردم رساندند و نه خودشان خیری از فهم زندگی دیدند.

وی یادآور شد: وقتی خانه‌ها و دل‌ها قرآنی و نورانی شود، جامعه نیز قرآنی می‌شود، انتظار ما این است که در دولت سیزدهم، قرآنی شدن جامعه توسط دولت اتفاق بیفتد، برای مثال دولت می‌تواند در انتخاب مدیران، مدیران قرآنی را برگزیند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین اظهار کرد: اگر جاهای حساس و جدی اعم از دولتی و غیردولتی برای قرآنی شدن جامعه بسیج شوند، آن جامعه نورانی می‌شود، قوت پیدا می‌کند، اعتماد مردم به مسئولین بالا می‌رود و جامعه‌ای خواهد بود که فرق خادم و خائن را می‌فهمد، وقتی جامعه‌ای قرآنی شد مملکت قرآنی می‌شود، وقتی مملکتی قرآنی شد آن مملکت می‌درخشد، بنابراین اگر ما قرآن را با قوت بگیریم خودمان هم صاحب قدرت، اقتدار و قوت خواهیم شد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خداوند در آیه ۱۶ سوره اسراء می‌فرماید «وَإِذَا أَرَدْنَا أَنْ نُهْلِکَ قَرْیَةً أَمَرْنَا مُتْرَفِیهَا فَفَسَقُوا فِیهَا فَحَقَّ عَلَیْهَا الْقَوْلُ فَدَمَّرْنَاهَا تَدْمِیرًا»، یعنی (چون بخواهیم شهری را هلاک کنیم خوشگذرانانش را وا می‌داریم تا در آن به انحراف و فساد بپردازند و در نتیجه عذاب بر آن شهر لازم گردد، پس آن را یکسره زیر و زبر کنیم).

وی بیان کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید اگر ما تصمیم بگیریم جامعه‌ای را نابود کنیم به زیاده‌خواهان و زیاده‌خواران آنجا مأموریت می‌دهیم که فساد کنند، مردم هم باید در مقابل فساد بایستند، اگر چنین نشود و مردم با فاسدان همراه شوند، قرار و وعده ما محقق می‌شود و ما آن جامعه را به نابودی می‌کشانیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: روحیه مردم ما فسادستیزی است، مردم ما امتحان خود را پس داده‌اند، اگر شما هم این فساد ستیزی را جدی بگیرید ریشه فساد کنده می‌شود اما اگر امتیاز دهی کنیم و نسبت به فساد بی‌اهمیت باشیم، فاسدان در فساد تشویق می‌شوند و چون این حرکت خلاف آرمان الهی است، دیگر نمی‌توانیم هیچ چشمداشتی به خدا داشته باشیم تا به داد ما برسد و از رحمت و برکت خدا دور می‌شویم.

وی ادامه داد: خداوند در آیه ۹۶ سوره اعراف می‌فرماید «وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَی آمَنُوا وَاتَّقَوْا لَفَتَحْنَا عَلَیْهِمْ بَرَکَاتٍ مِنَ السَّمَاءِ وَالْأَرْضِ وَلَکِنْ کَذَّبُوا فَأَخَذْنَاهُمْ بِمَا کَانُوا یَکْسِبُونَ»، یعنی (و اگر اهل شهرها و آبادی‌ها ایمان می‌آوردند و پرهیزکاری پیشه می‌کردند، یقیناً درهای برکاتی از آسمان و زمین را بر آنان می‌گشودیم، ولی آیات الهی و پیامبران را تکذیب کردند ما هم آنان را به کیفر اعمالی که همواره مرتکب می‌شدند به عذابی سخت گرفتیم).

وی ادامه داد: توفیقات شما محصول نگاه ایمانی و تقوایی است که در ارکان دولت جمهوری اسلامی جاری است و خصوصاً هماهنگی‌هایی که با ولیّ خود دارید تماشایی است.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: امام عسکری(ع) فرمودند هیچ آدم آبرومند و عزتمندی حق را زمین نگذاشت و به حق بی‌اعتنایی نکرد، مگر اینکه خوار شد و هیچ آدم ضعیف و ناتوانی با حق همراه نشد مگر اینکه خدا او را به عزت و سربلندی رساند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: این حدیث مانند چک تضمین شده‌ای است که برای دفاع و حمایت از حق صادر شده است، الحمدلله ما در استان‌ قزوین شرایط را مساعد می‌بینیم و البته زیاده‌خوارانی هم وجود دارند که باید دست آن‌ها را کوتاه کنیم و ان‌شاءالله بتوانیم کاری کنیم که ریشه فساد بخشکد.

گفتنی است در این دیدار که محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین و تعدادی از مسئولان کشوری و استانی نیز حضور داشتند، معاون اجرایی رئیس جمهور گزارشی از مهم‌ترین اقدامات دولت را ارائه کرد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha