سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
نشست  مهدویت در مدرسه علمیه خواهران نقده

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: امروز دشمنان به اهمیت اطاعت ملت مسلمان از ولایت فقیه و نائب امام زمان پی برده‌اند و به همین دلیل است که این همه هجمه علیه ولایت فقیه و این جایگاه می‌آورند و همه این تلاش‌ها برای جدا کردن مردم از خط امامت، ولایت و تسلط دوباره دشمنان قسم خورده اسلام بر مسلمین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حمیده محمودتاش استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، امروز در نشست مهدویت که با حضور طلاب و اساتید در مدرسه علمیه فاطمیه(س) نقده برگزار شد، اظهار داشت: یکی از مسائل مهم در دوران غیبت امام زمان(عج)، اطاعت از نائب امام زمان می‌باشد و در عصر حاضر نائب برحق حضرت، امام خامنه‌ای می‌باشد.

وی با بیان اینکه امروز برای پیشبرد اهداف دین و اسلام موظف به اطاعت از رهبر معظم انقلاب هستیم، گفت: امروز دشمنان به اهمیت اطاعت ملت مسلمان از ولایت فقیه و نائب امام زمان پی برده‌اند و به همین دلیل است که این همه هجمه علیه ولایت فقیه و این جایگاه می‌آورند و همه این تلاش‌ها برای جدا کردن مردم از خط امامت، ولایت و تسلط دوباره دشمنان قسم خورده اسلام بر مسلمین است.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی، اطاعت از امامت و رهبری صالح را یکی از راه‌های سعادت انسان‌ها عنوان کرد و یادآور شد: اطاعت از امام و رهبری، دشمن و شیاطین را که به‌دنبال بلعیدن بشریت و به فساد کشیدن جامعه و دور ساختن انسان‌ها از مکتب الهی هستند را عصبانی می‌کند.

وی اهتمام به نماز اول وقت را یکی از مهم‌ترین وظائف منتظران در عصر غیبت دانست و اظهار کرد: باید به تأسی از امام زمان(عج)، به نماز که رکن دین است توجه جدی داشته باشیم و بر اساس آیه قرآن نماز، انسان را از گناه و معصیت باز می‌دارد و در آیه‌ای دیگر می‌خوانیم، "إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَی عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْکَرِ"، همانا نماز انسان را از فحشا و گناه باز می‌دارد، فلذا ما طلاب به‌عنوان سربازان حضرت ولی عصر(عج) ضمن توجه به نماز اول وقت، مردم را نیز به این مسئله متوجه کنیم.

محمودتاش، خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین توصیه‌های حضرات معصومین به شیعیان، مردم داری و مدارا با آنهاست و لذا باید با مردم با نرم خویی برخورد کنیم، همان کاری که اهل بیت(ع) انجام می‌دادند.

وی دعا برای ظهور امام عصر(عج) را یکی دیگر از وظائف شیعیان دانست و بیان کرد: یکی از دلائل تأخیر ظهور حضرت امام زمان(عج) گناهان ما مسلمانان است، بنابراین ضمن دوری از گناه و تلاش برای تحقق ظهور لازم است برای ظهور حضرت دعا کنیم، این مسائل موجب رضایت قلبی امام زمان (عج) از ما خواهد شد.

این مراسم با قرائت دعای عهد به پایان رسید.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha