دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه قزوین

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت:حاج قاسم سلیمانی وقتی سرباز رهبر حکیم انقلاب شد تبدیل به حاج قاسم شد، حاج حسین همدانی وقتی سرباز پای‌کار دو سردار بزرگ قمی یعنی امام خمینی (ره) و رهبر حکیم انقلاب شد، تبدیل به سردار همدانی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی شب گذشته در دیدار جمعی از فرماندهان و کارکنان لشکر ۱۶ زرهی قزوین که به مناسبت سالروز تأسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش انجام شد، اظهار کرد: پیروزی‌های بزرگ جبهه مقاومت در سوریه، لبنان، غزه و یمن، محصول زحمات جبهه مقاومت است، این زحمات اکنون به بار نشسته و ثمره داده است.

وی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی وقتی سرباز رهبر حکیم انقلاب شد تبدیل به حاج قاسم شد؛ حاج حسین همدانی وقتی سرباز پای‌کار دو سردار بزرگ قمی یعنی امام خمینی (ره) و رهبر حکیم انقلاب شد، تبدیل به سردار همدانی شد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: در روایات آمده که فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت از قم به سراسر جهان انتشار پیدا می‌کند و فرهنگ اهل بیت (ع) از قم به جمیع بلاد عالم نشر می‌یابد، ما چند دهه پیش معنای این احادیث را نمی‌فهمیدیم اما امروز آن‌ها را به خوبی درک می‌کنیم، هزاران طلبه از کشورهای مختلف به قم آمده‌اند، تحصیل کرده‌اند و به ممالک خود بازگشته‌اند تا فرهنگ اهل بیت (ع) را ترویج دهند، یکی از آن‌ها شیخ ابراهیم زکزاکی است، همین یک نفر باعث شده در نیجریه و برخی کشورهای همجوار با آن تعداد زیادی از مردم مسلمان شوند، این‌ها کارهای عقیدتی سیاسی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: امام صادق (ع) در ادامه این حدیث می‌فرماید در نزدیکی‌های ظهور این گونه خواهد شد که علوم اهل بیت از قم به سراسر جهان انتشار می‌یابد، بسیاری از طلاب ما در ایام دفاع مقدس به شهادت رسیدند تا جایی که در اقشار مختلف، طلاب نمره اول را در حضور، تعداد شهدا و جانبازان در دفاع مقدس دارند، این‌ها نیز کارهای عقیدتی سیاسی است.

وی خاطرنشان کرد: عقیدتی سیاسی چندین دوره دارد، یک دوران آن مربوط به همان اوایل شکل‌گیری عقیدتی سیاسی یعنی دوران هجرت و عبور از فرهنگ طاغوتی به فرهنگ دینی بود.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تأکید کرد: مرحله بعدی این بود که این نظام عقیدتی سیاسی کاری کرد که ارتشی‌ها بدانند باید چکار کنند و در انقلاب مشارکت کنند، یعنی عقیدتی سیاسی باعث شد ارتش ما از فرهنگ بعد از انقلاب بنی‌صدری به سلامت عبور کند و پای‌کار امامت و ولایت باشد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: دوران دفاع مقدس، دفاع از حرم و مقاومت اسلامی نیز مقاطع مختلفی از تاریخ نظام مقدس ارتش است.

وی یادآور شد: امروز می‌بینیم سربازان ما در دوره سربازی بی‌هدف نیستند، بلکه در دوران سربازی حرفه و شغل یاد می‌گیرند، این خیلی ارزشمند است، این یعنی به کرامت انسانی سربازان احترام گذاشته شده و توانمندسازی صورت گرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: می‌توان مهم‌ترین وظیفه عقیدتی سیاسی را در آیات قرآن جست‌وجو کرد، در این زمینه خداوند در آیه ۳۹ سوره احزاب می‌فرماید «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَی بِاللَّهِ حَسِیبًا»، یعنی (همان کسانی که پیام‌های خدا را ابلاغ می‌کنند و از او می‌ترسند و از هیچ کس جز خدا بیم ندارند و خدا برای حسابرسی کفایت می‌کند).

وی ادامه داد: وظیفه شما تبلیغ رسالت‌های الهی است، امامت و ولایت جزو رسالت الهی هستند، این‌ها را چه کسی باید به بدنه ارتش ببرد و در میان سربازان رهبر حکیم انقلاب جا بیندازد؟ ممکن است یک سرباز از خانواده‌ای آمده باشد که نداند ولایت و امامت چیست، البته خیلی از آن‌ها هم نسبت به همه مسائل آگاهند، این سربازان به ما پناه آورده‌اند و فرصت داریم با آن‌ها ارتباط برقرار کنیم، باید بتوانیم به‌صورت حساب شده ولایت دینی را برای این عزیزان روشن کنیم و بگوییم اگر خدای ناکرده در ولایت طاغوت هستید، به ولایت خدا و اولیای الهی بپیوندید.

وی عنوان کرد: اگر صورت مسئله را به درستی برای آنان مطرح و تبیین کنیم خودشان آن را با علاقه دنبال می‌کنند، به شرطی که ما خودمان به معنای واقعی جذب شده و ولایی باشیم، قلب‌مان فهم ولایی داشته باشد و ولایت خدا را انتخاب کرده باشیم، یقیناً اگر بتوانیم این فرهنگ را انتقال دهیم سرنوشت و آینده این عزیزان تغییر می‌کند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: سه هجرت در تاریخ بسیار مهم است، نخست هجرت حضرت معصومه (س) از مسیری که به ساوه و قم کشیده شد، دوم هجرت حضرت احمدبن‌موسی (ع) و برادرشان از بحرین و مسیری که تا شیراز آمدند، سوم هم هجرت علی‌بن موسی‌الرضا که به نیشابور و توس انجامید، این سه مسیر اکنون جزو ولایی‌ترین استان‌ها و شهرهای ما به حساب می‌آیند، آنجاهایی که از این مسیرها دور بوده‌اند از این فیض حضور بهره کمتری برده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: این ولایت است که همه چیز را نگه می‌دارد؛ این ولایت است که باعث شده امروز مقاومت اسلامی ایجاد شود، تا چندی پیش دائم آمریکا ما را به‌صورت تهدیدآمیز تحقیر می‌کرد، طوری ما را تحقیر می‌کرد که رعشه بر اندام برخی غرب‌پرستان می‌افتاد و آن‌ها از هیبت تو خالی آمریکا می‌ترسیدند.

وی تأکید کرد: شرایط امروز ما که آمریکا را تحقیر می‌کنیم به این دلیل است که به قرآن پناه آورده‌ایم و با قرآن و تفکر دینی نیروهای خود را توجیه کرده‌ایم، این‌ها نتیجه زحمات شماست.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: ما تا دل‌مان روشن نشده باشد نمی‌توانیم دل کسی را روشن کنیم، تا خودمان دلداده قرآن نباشیم اثر قرآنی روی دیگران نداریم، بنابراین ابتدا باید خودمان روشن شویم و سپس فرزندانمان را روشن کنیم، همه باید بتوانیم با قرآن خود را روشن کنیم تا روی دیگران تأثیر داشته باشیم.

امام جمعه قزوین یادآور شد: خداوند در آیه ۱۲۲ سوره توبه می‌فرماید «وَمَا کَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِیَنْفِرُوا کَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ کُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ وَلِیُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَیْهِمْ لَعَلَّهُمْ یَحْذَرُونَ»، یعنی (و شایسته نیست مؤمنان همگی برای جهاد کوچ کنند پس چرا از هر فرقه‌ای از آنان دسته‌ای کوچ نمی‌کنند تا دسته‌ای بمانند و در دین آگاهی پیدا کنند و قوم خود را وقتی به سوی آنان بازگشتند بیم دهند باشد که آنان از کیفر الهی بترسند).

وی اظهار کرد: آیت‌الله جوادی آملی فرمودند تا کسی تحت تأثیر انذار و هشدار قرآن قرار نگیرد، نمی‌تواند دیگران را انذار کند، هر کس انذار قرآن در او تأثیر گذاشت، می‌تواند روی دیگران هم اثرگذار باشد، امیدواریم خدای متعال دل‌های ما را نورانی کند و ان‌شاءالله هر روز بیشتر از گذشته قرآنی شویم، این را هم بدانیم که قرآنی شدن حد و مرز ندارد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha