یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کمیته امداد

حوزه/ مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر گفت: بر اساس برنامه تکلیفی، تا پایان سال جاری ۳ هزار مددجو خودکفا شده از تحت پوشش خارج می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، عباس روشن، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر امروز در دیدار با امام جمعه و فرماندار شهرستان دشتستان به بحث و بررسی در خصوص آخرین فعالیت های این نهاد در سطح استان و شهرستان دشتستان پرداخت و اظهار داشت: کمیته امداد در طول سال برنامه های متعدی را دنبال می کند که بحث اشتغال و خودکفایی و مسکن از مهمترین برنامه های این نهاد است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر در ادامه افزود: در بحث اشتغال، امسال ۱۱ هزار فرصت شغلی به استان تکلیف شده است که یکهزار و ۱۶۲ میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات اشتغالزایی برای این مهم اختصاص داده شده است.

روشن به مهمترین طرح های اشتغال برای امسال اشاره کرد و گفت بیش از ۸۰۰ طرح پنل تولید برق خورشیدی و هزار طرح دامداری از مهم ترین این طرح ها برای امسال است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه تکلیفی امسال، حدود سه هزار مددجو که از سالهای گذشته صاحب شغل و درآمد شدند از تحت پوشش خارج می شوند که تا کنون هزار و ۱۰۰ نفر از این تعداد خارج شده است.

وی در ادامه یادآور شد: خروج این افراد از تحت پوشش بر اساس یک معیار و برآورد کلی از سوی کمیسیون حمایت انجام می شود که پس از اطمینان از خودکفایی افراد و رونق کسب و کار آنها از چرخه حمایتی خارج و افراد جدیدی جایگزین آنها می شود.

روشن به برگزاری جشن خودکفایی این افراد در بهمن ماه سال جاری اشاره کرد و گفت: این مراسم با حضور مدجویان خودکفا شده و همچنین مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر به موضوع مهم مسکن اشاره کرد و گفت: مسکن نیازمندان یکی از دغدغه های اصلی کمیته امداد است که با همکاری دیگر سازمانها از جمله بسیج، بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان این مهم در دست پیگیری و اقدام است.

وی به تفاهم نامه چند جانبه فی ما بین با بنیاد مستضعفان، بسیج سازندگی و تفاهم نامه با بنیاد مسکن اشاره کرد و گفت: با هر کدام از این سازمانها پروژه های جداگانه ای در دست اقدام است.

روشن به بحث حمایت های مردمی در سال جاری اشاره کرد و گفت: توزیع هزارقلم کولر گازی در فصل تابستان، ۵۰۰ سری جهیزیه نوعروسان و هزار قلم لوازم ضروری زندگی از جمله اقدامات شاخص در چند ماهه سال جاری بوده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان بوشهر در ادامه به خدمات فرهنگی، درمانی، مستمری، ایتام و.. اشاره کرد و گفت: در اغلب سرفصل های کاری موفقیت های خوبی حاصل شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha