شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام معبودی

حوزه / مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین گفت: پرداختن به ورزش، شخصیت اجتماعی را در کنار شخصیت فردی رشد داده و شخصیت اجتماعی سالم نیز می‌تواند استعدادهای افراد را شکوفا سازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام علی معبودی امروز در جمع طلاب مدارس علمیه استان قزوین در دومین جشنواره ورزشی مدارس علمیه استان قزوین که در سالن سپاه استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: ورزش، تحصیل و تهذیب در کنار هم می‌تواند در رسیدن به هدف که همان سربازی امام زمان(عج) است، کمک کننده باشد و بسیار مفیدتر واقع شود.

حجت الاسلام معبودی خاطرنشان کرد: ورزش کردن موجب سلامتی، شادابی و سرزندگی می‌شود و طلبه‌ای که روح خود را با دعا و اعمال عبادی و تحصیل در حوزه صیقل می‌دهد، جسم خود را نیز با ورزش تقویت کرده و با نیرویی مضاعف به سمت هدف حرکت خواهد کرد.

وی ادامه داد: یکی از عوامل مهمی که می‌تواند مسئولیت و نقش افراد به‌ویژه قشر جوان را در جامعه متبلور و شکوفا کند ورزش است که در سازندگی و سلامت جسمی، روحی، اخلاقی و معنوی جامعه تاثیر به‌سزایی دارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان قزوین تصریح کرد: پرداختن به ورزش، شخصیت اجتماعی را در کنار شخصیت فردی رشد داده و شخصیت اجتماعی سالم نیز می‌تواند استعدادهای افراد را شکوفا سازد.

سپس حجت الاسلام ابوالفضل مصطفایی رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان قزوین، بیان کرد: ارتباط ورزش با ارزش‌های اجتماعی و انتقال آن به زوایای جامعه و اقشار اجتماعی مختلف، عامل مهمی در تولید فرهنگ و ساختار فرهنگی هر جامعه است.

حجت الاسلام مصطفایی اظهار کرد: ورزش در عصر کنونی به‌عنوان یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی هر جامعه‌ محسوب می‌شود و بعید است جامعه‌ای پیدا شود که پیشرفته باشد اما در بُعد ورزش، عقب افتاده باشد، زیرا ضرورت پیشرفت یک جامعه، فعالیت‌های فوق برنامه ورزشی و حرکتی است.

وی ادامه داد: نقش آفرینی ورزش در سلامت جسمی انسان از امور مسلّم و غیر قابل انکار است و کسانی که در زندگی شان دارای برنامه‌ای ورزشی هستند، از سلامت بیشتر برخوردار است.

انتهای پیام. /

پرداختن به ورزش، شخصیت اجتماعی را در کنار شخصیت فردی رشد می‌دهد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha